Gjest Gjesten Skrevet 1. juli 2005 #1 Skrevet 1. juli 2005 Vi er begge 22, og har nettopp blitt kjærester. Jeg har hatt sex i tidligere forhold. Han har aldri hatt sex. Begge ønsker å vente med sex til ekteskapet. Noen som har vært borti en liknende situasjon, og som har klart å gjennomføre det? (Ønsker ingen debatt om hvorvidt det valget vi har tatt er bak mål eller ei.)
Gjest Emera Skrevet 1. juli 2005 #2 Skrevet 1. juli 2005 Jeg ventet ikke selv, men kjenner noen som gjorde det. De var sammen i to (!) år før de giftet seg. Men de hadde begge et bevisst forhold til sex. De snakket mye med hverandre om det, de leste gode bøker om emnet. Så de gikk ikke helt uvitende inn til bryllupssuiten... For dem ble det hele en flott opplevelse (hun er en god venninne av meg, så vi har pratet om det). Jeg tror det er alfa og omega at man prater mye sammen når man har tatt et slikt valg. Prater om hva slags drømmer og forventninger man har til samlivet, om man er nervøs for noe, redd for å ikke innfri og så videre. Skap en trygg ramme om det sexlivet dere skal ha sammen ved å kommunisere. Noe jeg synes er viktig å tenke på hvis man skal vente med sex, er at man ikke skal gifte seg kun fordi man ikke klarer å vente. Snakk om hva dere skal gjøre dersom dere kommer til et slikt punkt i forholdet.
Gjest gjest1 Skrevet 1. juli 2005 #3 Skrevet 1. juli 2005 *ler* hadde også tenkt å vente, men typen vil ha kos hver kveld han!
Gjest gjest1 Skrevet 1. juli 2005 #4 Skrevet 1. juli 2005 Herregud, hvem er inne og kødder på mitt navn???? :o Kan ikke huske å ha skrevet det der, ikke har jeg type heller jo hoho bare en mister dildo med body attatched!
Gjest Sukkerert Skrevet 1. juli 2005 #5 Skrevet 1. juli 2005 Herregud' date=' hvem er inne og kødder på mitt navn???? :o Kan ikke huske å ha skrevet det der, ikke har jeg type heller jo hoho bare en mister dildo med body attatched![/quote'] Jeg begynte også å lure, siden du ikke har type.
Gjest gjest1 Skrevet 1. juli 2005 #6 Skrevet 1. juli 2005 Pissord er nå byttet, så nå kan de som liker å fjolle slutte med det! Tilbake til temaet: jeg husker ikke temaet.
Gjest Lotta fra Bråkmakergata Skrevet 2. juli 2005 #7 Skrevet 2. juli 2005 Vi klarte å holde oss fra sex før vi giftet oss! Det er noe vi begge er veldig glade for i dag. :klem2: Gjør så godt dere kan og så var det et godt råd som kom over her; Snakk med hverandre og vær åpne og ærlige. Dere får såååååå mye igjen for det :hjerter2:
Gjest Gjesten Skrevet 3. juli 2005 #8 Skrevet 3. juli 2005 Tusen takk for svar! Til dere som ventet: Hvor langt gikk dere? Hvor satte dere grensen for hvor langt dere kunne gå? Vet at det finnes ulike oppfatninger av hva som defineres som sex, og jeg er ikke ute etter å fordømme noen. Er rett og slett bare nysgjerrig på hvordan dere gjorde det rent praktisk. :-)
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2005 #9 Skrevet 8. september 2005 Jeg har vært sammen med min forlovede i 2 1/2 år og vi har ikke hatt samleie enda. Dvs: ikke penetrering, vi bruker hender og munner på hverandre og har det faktisk veeeldig godt sammen Så grensen vår går ved å ikke ha penisen inn, men alt annet er lov. VI skal gifte oss neste sommer, først da skal vi kjøre løpet fullt ut! Så vi har jo et aktivt og godt sexliv (gir hverandre orgasmer), men venter med selve samleiet, det blir spennende....
Gjest sexysadie Skrevet 8. september 2005 #10 Skrevet 8. september 2005 Så når dere sier dere vil vente med sex, så er det samleiet dere vil vente med? Vel, sex er så mye mer enn det.
Gjest gjest1 Skrevet 8. september 2005 #11 Skrevet 8. september 2005 Hehe det var jo denne tråden jo Men all credit til alle som klarer å vente, jeg er mer som har sex ETTER forhold med de jeg var i forhold med tenke seg til
Lemona Skrevet 8. september 2005 #12 Skrevet 8. september 2005 Jeg har vært sammen med min forlovede i 2 1/2 år og vi har ikke hatt samleie enda. Dvs: ikke penetrering, vi bruker hender og munner på hverandre og har det faktisk veeeldig godt sammen Så grensen vår går ved å ikke ha penisen inn, men alt annet er lov. VI skal gifte oss neste sommer, først da skal vi kjøre løpet fullt ut! Så vi har jo et aktivt og godt sexliv (gir hverandre orgasmer), men venter med selve samleiet, det blir spennende.... ← Dette skjønner jeg ikke....Når det er snakk om at man venter med sex til etter ekteskapet regnet jeg med at det ovenfornevnte kom i kategorien "sex". Synes det blir helt tullete at det eneste som ikke er lov er penetrering. Men det er kanskje meg......
Gjest gjest nå Skrevet 8. september 2005 #13 Skrevet 8. september 2005 Jeg har bestemt meg for å vente. Eller kanskje aldri prøvd. ER så langt nede og sent ute, at det er veldig liten vits for meg å begynne med det. Høres dette helt vekke heller. SÅ altfor mye i samfunnet som spiller på sex i disse dager. Er sex virkelig en nødvendighet? Jeg velger å tro at det hele bare er veldig oppskrytt.
Gjest Bellatrix Skrevet 8. september 2005 #14 Skrevet 8. september 2005 Sex er ikke oppskrytt, men er enig i at sex er mer enn penetrering.
Caramba Skrevet 9. september 2005 #15 Skrevet 9. september 2005 Sex er ikke oppskrytt, men for meg hører det hjemme i de trygge rammene av et forhold. Jeg tror (uten å vite) at type one night stands er oppskrytt, men sikkert mange som er uenig der.
Iceglow Skrevet 11. september 2005 #17 Skrevet 11. september 2005 En grunn enkelte har for å vente med “penetrerings delen” av samleiet er at de ikke vil risikere graviditet før de er sikre på at de er i stand til å ta vare på et barn. Så sånn sett vil jeg ikke si det er “tullete”. (For det er ingen prevensjon som er 100 % sikker, det vet de fleste selv om man ikke nødvendigvis alltid handler slik). Men det at enkelte vil si at de er jomfru, kun pga at de har jomfruhinnen (som for øvrig kan forsvinne pga mye annet enn sex), eller ikke har vært inni en kvinne, det er jeg fullstendig enig i er tullete. Men når jeg er i gang her: til dere som velger dette av preventive årsaker: Dere bør være klar over at det er en viss mulighet for graviditet om sæd kommer i kontakt med våte partier på kvinnens underliv. (En teoretisk mulighet er det og om det “smøremiddelet” som kommer før utløsning kommer i kontakt med våte områder på kvinnen, men den muligheten er liten).
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2005 #18 Skrevet 12. september 2005 Det er beundringsverdig syns jeg.Det viser voksent ansvar, ingen sjanser og veldig kontroll. Jeg syns ikke at ansvar er tullete.De som puler vilt er dem som får sykdommer og som tar abort eller ender opp som alenemor.
Lemona Skrevet 12. september 2005 #19 Skrevet 12. september 2005 Det var ikke slik jeg leste innlegget: at man ikke ville ha samleie pga fare for sykdommer, gravididitet o.l. Jeg forsto det slik at det var religiøs overbevisning om at man ikke skulle ha sex før ekteskapet. I den sammenheng synes jeg det er "tullete" at alt er lov bare ikke penetrering. Det finnes vel også en mellomting mellom å p... vilt, og vente med sex til ekteskapet eller hva?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå