Gå til innhold

Solbrent

Fremhevede innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg har allerede rukket å bli solbrent, for en uke siden. Hun flasser av, og det svir enda. Har smurt med aloe vera-gelè.

Hvordan er det best å behandle dette? Bortsett fra å beskytte fra fortsatt soling (ser ikke ut som det blir noe problem de neste dagene :ler: )

Ja, jeg vet jeg bør bruke solkrem med faktor sånn og slik, men gjort er gjort og jeg har lært. :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Lett peeling? Eventuelt bruke en vaskeklut til å bli kvitt flakene. Du kan også prøve å bruke naturell yoghurt som en slags kur, siden det inneholder melkesyre som har en lett peelingeffekt samtidig som der roer.

Gjest Violetta
Skrevet
Lett peeling? Eventuelt bruke en vaskeklut til å bli kvitt flakene. Du kan også prøve å bruke naturell yoghurt som en slags kur' date=' siden det inneholder melkesyre som har en lett peelingeffekt samtidig som der roer.[/quote']

Har fjernet det jeg tør å fjerne med vaskeklut. Noe annet enn aloe vera jeg kan smøre med? Eller er aloe vera best?

Gjest Gjesta
Skrevet

Aloe vera er nok det beste:) Eventuelt en aftersun, men personlig har jeg mest tro på det reneste. Har du en aloe-plante er det selvsagt aller best.

Skrevet

Aloe Vera er super på solbrent hud, så det kan du bare fortsette med. Finnes en bra gele på apoteket som er 99% Aloe Vera. Den er drøy. Kjøpte den for noen dager siden og har brukt den på solbrent nakke og som aftesun! :)

Lidokain er også bra til solbrent/irritert hud av for eks myggstikk...

Gjest Gjesta
Skrevet

Problemet med at når det står 99% aloe vera, så betyr det ikke at 99% av innholdet i flasken er aloe vera, men at den aloe veraen i flasken, er 99% ren. :-?

Gjest Violetta
Skrevet
Problemet med at når det står 99% aloe vera' date=' så betyr det ikke at 99% av innholdet i flasken er aloe vera, men at den aloe veraen i flasken, er 99% ren. :-?[/quote']

Men uansett så er vel det den reneste aloe vera-geleen man kan få kjøpt. Når man ikke har en plante, mener jeg.

Skrevet

Unngå å smøre deg inn med tykke eller fete kremer, det vil bare gjør det vondt verre ved å isolere varmen i huden. Prøv å kjøl med huden med vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...