Gå til innhold

Reductil og cla

Fremhevede innlegg

Gjest reductil
Skrevet

hva tror dere om å bruke både cla og reductil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør vel ikke noe om du kombinerer disse.

Men cla har vel ingen ordentlig dokumentasjon ved vektnedgang?

Men det er viktig å få i seg nok fett også ved slanking.

Og reductil har du vel fått av legen din.

Begge disse er hjelpemiddler, men jobben må du gjøre selv ved å legge om kost og trene.

Ønsker deg masse lykke til!! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

CLA har uansett ikke noen stor effekt, så du kan nok trygt kombinere disse medikamentene. En annen sak er om det er vits i å ta CLA hvis kostholdet ditt ellers er OK sammensatt...

Skrevet

en dansk undersøkelse i 2004 viste at CLA hos noen kan ha motsatt effekt; altså at man går opp i vekt. Har desverre ikke undersøkelsen noe mer nå.

Ville nok forsøkt et par tre måneder med bare et av preparatene først, og eventuelt lagt til det andre etterpå

Gjest gjest?
Skrevet

Er grunnet til at du ønsker å bruke CLA og reductil samtidig at du vil ha "dobbel effekt"? Da tror jeg det holder med reductil. Dette preparatet reduserer jo matlysten, og kan derfor for noen føre til rask vektnedgang, fordi man vil spise mindre. Det en liten dose CLA kanskje kan hjelpe deg til, er å forbrenne fett istedetfor muskler. Det kan ha en viss oppstrammende effekt også. men du trenger nok ikke ta full dose, kanskje bare et par kapsler daglig.

Jeg går på xenical pga høy bmi og en kronisk sykdom som gjør at jeg ikke går ned i vekt med vanlig kaloritelling, fedon og trim i seg (ja, prøvde et halvt år sist jeg forsøkte), men med xenical I TILLEGG til det andre får jeg effekt. Reductil kan jeg ikke ta fordi det gir samme bivirkninger som sykdommen min gjør i perioder, slik at det blir dobbelt opp... Jeg tar i tillegg to kapsler cla daglig + tran (før jeg legger meg ved midnatt, 6 timer etter siste xenical og syv timer etter første, tas det sammen med xenical går det ut igjen). Jeg har så langt ikke hatt problemer med slapp hud og løsfett ettter vektnedgang, det kan være tilfeldig, men også ha noe med cla å gjøre. Dette er min fortelling, andre har sikkert motsatt erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...