Gå til innhold

Datteren min vil date gutter som ikke er hvite

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min er 17 og blir interessert i gutter, og hun virker mer tiltrukket av gutter som er mørke i huden. Jeg er ikke en rasistisk person, men jeg vil avskrekke dette av en enkel grunn: At mange mennesker ikke er rettferdige overfor et blandet par, og jeg vil ikke at hun skal lide for dette. Når jeg skriver dette høres det ut som om jeg er forhåndsdømt, men jeg vil virkelig ikke at hun skal ha vondt som et resultat av dette. Er det en måte å fraråde disse forholdene uten å virke fordommer?

Anonymkode: 3c4ca...c26

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Troll.

Anonymkode: 7cd9b...e96

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Troll.

Anonymkode: 7cd9b...e96

Takk for det😏 Hjelper ikke problemet mitt noe særlig.

Anonymkode: 3c4ca...c26

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei. Du skal la det være hennes kamp og støtte henne i valg av partner og i møte med eventuelle fordommer fra andre igjen. Du påfører sannsynligvis også lidelse ved å prøve å styre hvem ho skal date på den måten.

Endret av UVB
  • Liker 16
Skrevet

Jeg er i et blandet forhold (norsk kvinne/japansk mann) og har ALDRI opplevd urettferdig behandling i Norge, Japan eller noe annet sted på grunn av vårt forhold. Du kan ikke styre din datter. Døm heller personene hun dater etter personlighet og karakter enn utseende. 

• Liker 19
Skrevet

Nei, din mening om dette er snever og irrelevant. Hun velger for seg og set er ingen grunn til a hun skal bli utsatt for den fremmedfrykten du selv fronter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er redd for hva din datter skal tenke om deg? 

Anonymkode: f0f4d...7c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Joda, du er en rasistisk person som gjemmer deg bak at "paret kanskje vil møte urettferdighet".

Jeg er selv mor til en adoptert gutt som har vært i flere kjæresteforhold, og de har aldri møtt på de "problemene" som du skriver om. Det er sånne som deg som skaper de problemer som eventuelt kan oppstå.

Prøv heller å bli mer opplyst selv. Les Yngvar Andersens historie om hvor vondt det er å møte rasister:

https://www.nrk.no/norge/puls-yngvar-var-13-ar-forste-gang-han-ble-kalt-_helvetes-svarting_-1.15046551

Anonymkode: 44cd3...fa5

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

TS, det er du som har fordommer her! NM i å være provoserende da. 🤯 Hold tankene dine for deg selv i hvertfall. 

Anonymkode: 57ea6...158

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok ikke det er hudfargen på mannen som vil skape noen problemer. Men i Norge vil mørke gutter stort sett bety muslimer, og det kan bli et problem. Ikke fordi andre ser ned på henne, men på grunn av kvinnesynet hun vil lide under.

Anonymkode: 5e031...33c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan for så vidt forstå det. Vi vil det beste for våre barn, og tenker at "like barn leker best". Det trenger ikke være hudfargen som avgjør ulikheten, det kan like gjerne være kulturelle forskjeller. Jeg tror faktisk at kulturelle forskjeller utgjør en større terskel i et forhold, enn hudfarge. Mine foreldre kom fra ulike kulturer, min mor norsk, min far amerikansk. De hadde ulike måter å tenke i forhold til f eks oppdragelse, kjønnsforskjeller osv.

Så om det er to av ulik hudfarge, men fra samme kultur, så ville jeg ikke tenkt noe mer på det, og latt datteren få gjøre sine egen erfaringer. Som foreldre har vi faktisk et ansvar for å la barna våre lære av sine egne valg og handlinger. Noen ganger går det ikke så bra, og så har de lært av det.

Anonymkode: 37380...75a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er min søster på 19 også 😕 og ja jeg vil ikke at hun skal bli sammen med en mørkhudet. Ikke fordi jeg er rasist, men fordi de ofte er muslimer, og ja helt ærlig, det er søppel av en religion. Kjenner flere hvite norske som er sammen med muslimer og de behandler damene sine som slaver og snakker så utrolig nedsettende til de. 

Anonymkode: 36319...504

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn er min søster på 19 også 😕 og ja jeg vil ikke at hun skal bli sammen med en mørkhudet. Ikke fordi jeg er rasist, men fordi de ofte er muslimer, og ja helt ærlig, det er søppel av en religion. Kjenner flere hvite norske som er sammen med muslimer og de behandler damene sine som slaver og snakker så utrolig nedsettende til de. 

Jeg er en ung muslim mann, og er velig liberal, er feminist. Men jeg får ikke damer grunnet min psykiske helse. Uansett, poenget mitt er det vil alltid finnes dårlige og gode blant alle religioner og raser. Derfor er det ikke lurt å tenke basert på egne erfaringer, man bør heller tenke ut ifra en helhetsvurdering.

Anonymkode: ad16c...fa0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var lik henne i noen år på den alderen. Utenlandske gutter, mørke i huden var veldig spennende, og jeg fikk mer oppmerksomhet fra dem enn fra etniske norske. Jeg var vel slik fra jeg var 16 frem til russetida. Helt ærlig, det var bare en fase som gikk over og fikk mer selvtillit. Bestevenninna mi var lik. 

Vi ble sett ned på og kalt utlendingshorer, muslimhorer etc. Min mor hadde nok samme bekymringene som du. Jeg tenker at hun må bare finne ut av det selv. At du blander deg vil bare skyve henne vekk fra deg. 

Anonymkode: 69be8...5f4

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en ung muslim mann, og er velig liberal, er feminist. Men jeg får ikke damer grunnet min psykiske helse. Uansett, poenget mitt er det vil alltid finnes dårlige og gode blant alle religioner og raser. Derfor er det ikke lurt å tenke basert på egne erfaringer, man bør heller tenke ut ifra en helhetsvurdering.

Anonymkode: ad16c...fa0

Riktig.

Det er personen man må bedømme, ikke hvilken hudfarge man har. 

Anonymkode: 44cd3...fa5

• Liker 5
Skrevet

Her i Norge så er det sjelden man møter motbør om man er i et blandet forhold. Og du vil ta en prat med 17 åringen din? Tenker at du vil få motsatt effekt av den praten der. Barn og unge som vokser opp i dag har ikke slike merkverdige tanker som generasjoner før har hatt om folk med annen hudfarge enn en selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er norsk og har vært gift med min muslimske mann i 13 år nå. Ikke møtt på mye fordommer opp gjennom, kun en gang i hans hjemland. Men da «tok» jeg henne rask, så hun har aldri sagt noe mer. Mer uvitenhet mtp religion og forventinger. 

Familien min er veldig glad i han og hans i meg. 

Min gamle bestemor var naturlig nok svææææært skeptisk i starten, men det ga seg så fort de ble kjent. 

La hun finne ut av dette på egen hånd.

Anonymkode: 0306a...f22

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner henne godt. Når så mange etnisk norske gutter i den alderen er blitt for feminine, er det ikke rart hun kikker på ikke etnisk norske. Mange av dem er forresten veldig pene også 🙂

Anonymkode: 4682f...777

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange av dem som ikke er muslimer også. Hun trenger ikke bli sammen med en muslim. Selv hadde jeg ikke blitt det, men hudfarge, yrke og høyde er irrelevant.

Anonymkode: 4682f...777

AnonymBruker
Skrevet

Så du vil ikke at hun skal date ikke-hvite, og begrunnelsen er at "det finnes rasister i Norge?"

Hva faen?

Anonymkode: a8e5f...413

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...