Gå til innhold

Veganere og sæd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg min min bror hadde en diskusjon i kveld der vi snakket om de merkelige skapningene som kaller seg veganere. 
Spise kjøtt, og heller ikke noe som kommer fra dyr som feks. melk, egg, vingummi og lignende. 
Så kom jeg til å tenke på om de kan svelge sæd? Er det tillatt som veganer? Må de spytte ut, eller kan de ikke ta det i munnen en gang?

Og kan de i det hele tatt suge kuk?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette spørsmålet er noe jeg faktisk har fått flere ganger i løpet av 10 år som veganer. 
For meg betyr det å være veganer å gjøre minst mulig skade etter meg i løpet av mitt liv; på dyr, mennesker og miljø. 
Det å svelge sæd er nytelse, ikke skadelig. Med en mann som samtykker så klart ;) 

Anonymkode: 8becb...3d0

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette spørsmålet er noe jeg faktisk har fått flere ganger i løpet av 10 år som veganer. 
For meg betyr det å være veganer å gjøre minst mulig skade etter meg i løpet av mitt liv; på dyr, mennesker og miljø. 
Det å svelge sæd er nytelse, ikke skadelig. Med en mann som samtykker så klart ;) 

Men man konsumerer likevel noe som har potensiale til liv.

Anonymkode: 6fc6d...a29

• Liker 11
Skrevet

Om det er tillatt? Ja, like mye tillatt som det er å spise kjøtt. Det er ingen regler. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må jo si meg enig i denne. Hver gang en mann ejakulerer så er det et hav av potensielle liv som går til spille. Så hver gang en vegansk mann ejakulerer... og om en annen person mottar dette ned i halsen, ja da blir det ikke noe liv gjør det.

Anonymkode: 50037...842

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, spermiene dør uansett fort i ugunstige forhold.:P 
Hvis man skal tenke sånn kan man jo ikke bruke prevensjon ol pga at man potensielt kan bli gravid hver gang man har sex. 
Ikke alle ønsker barn. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svelger 

Mvh veganer

Anonymkode: 7c4b1...c97

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med alt det etiske rundt grønnsaksdyrking? Kjøper du f.eks. avocado, appelsiner, hermetiske tomater? Drikker du kaffe? Alt dette er jo egentlig uetisk, da menneskene som høster inn disse produktene ofte blir holdt som slaver, drept av karteller, har uverdige sanitetsforhold etc. 

Anonymkode: ce561...441

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må jo si meg enig i denne. Hver gang en mann ejakulerer så er det et hav av potensielle liv som går til spille. Så hver gang en vegansk mann ejakulerer... og om en annen person mottar dette ned i halsen, ja da blir det ikke noe liv gjør det.

Anonymkode: 50037...842

99,999999999999999999999999% av sædcellene vil jo gå til spille uansett hvor de havner hen. Men når du tenker deg om så skjønner du kanskje at det ikke er dette veganisme handler om? Jeg er ikke veganer, men skjønner det likevel. En sædcelle som ikke befrukter et egg er ikke det samme som å ta et liv eller holde dyr i fangenskap.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Spørr deg selv; Hvorfor er noen veganere?

Da svarer spørsmålet ditt på seg selv. Veganere ønsker redusere lidelse og unngå unødig dreping av dyr. Sex og svelging av sæd går ikke under dette og det er da ingenting som tilsier at de skulle ha noe imot det. 

On 6/10/2020 at 1:00 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle veganere bry seg om det? Alt av liv er ikke likestilt. "Potensielt liv" er ikke likestilt med "liv" heller. Jeg regner med du mener det er verre å drepe en kattunge enn å spise et hønseegg selv. Det finnes nyanser....

6 hours ago, AnonymBruker said:

Men hva med alt det etiske rundt grønnsaksdyrking? Kjøper du f.eks. avocado, appelsiner, hermetiske tomater? Drikker du kaffe? Alt dette er jo egentlig uetisk, da menneskene som høster inn disse produktene ofte blir holdt som slaver, drept av karteller, har uverdige sanitetsforhold etc. 

Finnes etiske versjoner på alt det, det man ikke finner etiske versjoner av dropper man spise/ drikke. Når det er sagt, når man spiser og kjøper 80% mer etisk enn resten av befolkningen, så får ikke jeg dårlig samvittighet av den ene gangen jeg kjøper uetisk kaffe eller de 6 gangene i året jeg kjøper avocado. 

Anonymkode: f535c...70c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svelger også.

- veganer 2

Anonymkode: 68469...ecd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svelger mer enn gjerne. Jeg er veganer for dyrene, ikke ufødte halvveis unger.

-Veganer 3.

Anonymkode: fcbd5...098

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om utnyttelse av dyr. Ikke om alle etiske valg i hele verden.

• Liker 2
Skrevet
På 10.6.2020 den 0.53, AnonymBruker skrev:

Det er jo skadelig for alle sædcellene. 

Skrevet
På 10.6.2020 den 1.07, AnonymBruker skrev:

Jaja, spermiene dør uansett fort i ugunstige forhold.:P 
Hvis man skal tenke sånn kan man jo ikke bruke prevensjon ol pga at man potensielt kan bli gravid hver gang man har sex. 
Ikke alle ønsker barn. 

Da bør kanskje en veganer som ikke ønsker barn, holde seg for god til å ha utløsning. Det er jo aktiv dødshjelp for sædcellene. 

Skrevet

Det kommer vel ann på hvorfor man er veganer. 

Jeg kjenner ei som tror at ingenting animalsk er godt for en og er derfor veganer, hun skal leve dobbelt så lenge enn oss andre. Hun burde da ikke svelge tenker jeg. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må det være alt eller ingenting?

Enten leve som en asketisk munk, eller være superkonsument?

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

Skrevet
På 10.6.2020 den 0.47, Sørlandsjenta02 skrev:

Jeg min min bror hadde en diskusjon i kveld der vi snakket om de merkelige skapningene som kaller seg veganere. 
Spise kjøtt, og heller ikke noe som kommer fra dyr som feks. melk, egg, vingummi og lignende. 
Så kom jeg til å tenke på om de kan svelge sæd? Er det tillatt som veganer? Må de spytte ut, eller kan de ikke ta det i munnen en gang?

Og kan de i det hele tatt suge kuk?

Jeg er veganer, og jeg elsker å suge kuk, men jeg føler allikevel at jeg "synder" når jeg svelger sæd. Men jeg klarer heller ikke la være.

AnonymBruker
Skrevet
På 11.6.2020 den 0.44, AnonymBruker skrev:

Hva mener du vi skal gjøre da? Flytte ut i skogen og leve av røtter eller begynne å spise egg og bacon til frokost? Interessant hvordan veganere holdes ansvarlig for alt her i verden. 

Anonymkode: 0026c...cb4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...