Gå til innhold

Sen overstimulering/OHSS - noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i uke 4 etter hormonstimulering med Puregon og Ovitrelle pga manglende eggløsning. Det var bare ett ordentlig modent egg da jeg satte Ovitrelle, men mange små. Siden ca 11 dpo, hvor jeg testet positivt, har jeg blitt mer og mer oppblåst og hatt vondt i magen og i dag dro jeg til klinikken og fikk altså påvist ordentlig overstimulering med svære eggstokker og litt væske i buken. Legene var veldig overrasket, da dette er ekstremt sjeldent etter lavdosestimulering men oftest skjer ifm IVF. 
Blitt sykemeldt, satt på Fragmin og fått beskjed om å drikke mye, skal på ny UL i neste uke men har mange ubesvarte spørsmål (som jeg selvfølgelig glemte å stille da jeg var der🤦🏻‍♀️)! 
Noen andre som har opplevd sen OHSS (altså som følge av graviditet og ikke Ovitrelle), og i så fall - hvor lenge varer dette? Blir det bare verre og verre ettersom HCG øker? Hvor lenge skal jeg regne med å være sykemeldt? Føler meg veldig alene i dette, særlig siden jeg ikke kan dele det med noen enda...håper noen her kan svare🙏🏻

Anonymkode: 9c954...777

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg fikk påvist OHSS da jeg ble gravid etter IVF, hadde samme symptomer som deg. Det er noen år siden, så husker dessverre ikke detaljer, men ettersom det var IVF fikk jeg komme inn på klinikken hvor de gikk inn med kanyle og tømte meg for noen liter væske. Var nokså øm og ikke akkurat i superform etterpå, så ble sykemeldt 4-5 dager minns jeg. Tror det verste liksom ga seg da, hvis jeg husker rett 🙂 God bedring, og gratulerer med graviditeten!

AnonymBruker
Skrevet
På 9.6.2020 den 20.07, Mayah skrev:

Hei! Jeg fikk påvist OHSS da jeg ble gravid etter IVF, hadde samme symptomer som deg. Det er noen år siden, så husker dessverre ikke detaljer, men ettersom det var IVF fikk jeg komme inn på klinikken hvor de gikk inn med kanyle og tømte meg for noen liter væske. Var nokså øm og ikke akkurat i superform etterpå, så ble sykemeldt 4-5 dager minns jeg. Tror det verste liksom ga seg da, hvis jeg husker rett 🙂 God bedring, og gratulerer med graviditeten!

Takk for svar! Føler meg litt bedre i dag, så håper jeg slipper tapping og kan komme meg tilbake på jobb snart :) Ser fortsatt ut som jeg gjorde i uke 30 med førstemann riktignok!

På en måte ønsker jeg jo at dette skal gå over så fort som mulig, på en annen side blir jeg litt bekymret hvis det går over allerede da det jo er HCG-drevet, tenk hvis det betyr at HCG faller😅 Men det var ikke sånn for deg altså? :)

Anonymkode: 9c954...777

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...