Gå til innhold

Praktisere norske språket

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en kvinne på 30+. Jeg har bodd mange år i Norge. Men opplever at jeg praktiserer ikke nok

den norske språket.

Jeg snakker norsk bare når jeg er på jobb.

Jeg ønsker å bli flinkere i hverdags samtaler (Muntlig) og lære mer avansert norsk ord og uttrykk.

Jeg opplever fortsatt at jeg mangler ord, når jeg prøver å uttrykker meg på norsk. Har også ofte problemer med å ordlegge meg riktig.

Jeg bor i Oslo og ønsker å komme i kontakt med noen(kvinner) i Oslo Som jeg kan praktisere norsk (muntlig) med.

Eller har du noen tips til meg?

Anonymkode: bc537...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I byen her jeg bor har et par menigheter "snakke norsk" kvelder. Litt Guds ord, mest skravling om ulike tema. 

Kanskje noe lignende finnes der du bor? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 30+. Jeg har bodd mange år i Norge. Men opplever at jeg praktiserer ikke nok

den norske språket.

Jeg snakker norsk bare når jeg er på jobb.

Jeg ønsker å bli flinkere i hverdags samtaler (Muntlig) og lære mer avansert norsk ord og uttrykk.

Jeg opplever fortsatt at jeg mangler ord, når jeg prøver å uttrykker meg på norsk. Har også ofte problemer med å ordlegge meg riktig.

Jeg bor i Oslo og ønsker å komme i kontakt med noen(kvinner) i Oslo Som jeg kan praktisere norsk (muntlig) med.

Eller har du noen tips til meg?

Anonymkode: bc537...a37

Hei

Jeg bor ikke i Oslo, men har en idé: Det går an å treffes pr. internett også. Kan snakke sammen på Skype, Facebook, andre steder. Jeg stiller gjerne opp!  Har hjemmekontor, og masse tid til overs. Bor 1 time fra Oslo. 

Anonymkode: 3ac35...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deichman-bibliotek arrangerer språkkafé hver uke, hvor man kan trene på å snakke norsk og bli kjent med andre. Kanskje det kunne vært noe for deg?

Vanligvis foregår dette på biblioteket, men pga. coronatiltak blir det midlertidig arrangert over internett.

https://deichman.no/event/digital-språkkafé_22805382-8988-4290-95a7-7780fe320836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...