Gjest Feriegjesten Skrevet 1. juli 2005 #1 Skrevet 1. juli 2005 Vi ska på kjøreferie i Sverige med vår 14 årige datter. Reiser fra nord til sør. Tips om severdigheter trengs for foreldre og datter. Takk for hjelpa
Gjest Gjesta Skrevet 1. juli 2005 #2 Skrevet 1. juli 2005 Nå vet jo ikke jeg hva dere er interessert, men jeg syns det er verdt å få med seg Vänern jeg da - imponerende stor sjø med fine strender! Mange koselige steder å stoppe/overnatte. Jeg syns også det var interessant og moro å ha vært på Mårbacka jeg da - hjemmet til Selma Lagerløf. Vet ikke hvor interessant det er for 14-åringer, men hun er jo ei kjent dame som man ikke tar skade av å vite litt om da. Det er veldig koselig der, med kafe, souvernirbutikk og flott hage - og veldig dyktige guider. Läckö Slott og Mariestad er også steder jeg ville ha besøkt - Imponerende Slott som ligger ved Vänern - og Mariestad er en liten koselig by med muligheter både for unge og voksne. Liseberg må vel være helt topp for en 14-åring, selvom man skulle ha vært der tidligere, så er det sikkert interessant å dra dit igjen, vil jeg tro. K
Gjest Feriegjesten Skrevet 1. juli 2005 #3 Skrevet 1. juli 2005 Her var det mye spennende. Liseberg er en selvfølge . Vi er veldig allsidig, liker det meste. Takk for tipsene.
Grooo Skrevet 4. juli 2005 #5 Skrevet 4. juli 2005 Sverige har masse bra å by på! Ta en titt på oversikten over Aktiviteter i Sverige i Kvinneguidens reisesøk. Nordens Ark skal være veldig bra, og Stockholm er i alle fall verdt et besøk! Der bør dere få med dere Kolmården og Gröna Lund, og selve byen er også veldig bra. Gamla Stan feks...
Gjest Litjmæ Skrevet 4. juli 2005 #6 Skrevet 4. juli 2005 Er det noe spesielt dere er interessert i? Öland er jo Sveriges sommersted nummer 1, Borgholm er kjempekoselig. Hvis du kjører gjennom Småland kan du stoppe og få kjøpt glass (som du finner i Glassmagasinene i Norge) till halv pris. Kysten nedover anbefales også, både nede ved Karlskrona og på vestkysten med Uddevalla etc. Ellers kan jeg henge meg på Gøteborg, det er en av mine favorittbyer! Hvis dere skal til Liseberg vil jeg anbefale å legge ytterligere en dag der (hvertfall), så dere får ruslet rundt litt på Avenyen og kanskje handlet litt og sånn :-D
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 4. juli 2005 #7 Skrevet 4. juli 2005 Skåne er kanskje aktuellt om dere skal nedover? Her er det vakkert. Både strendene og de mange små byene skaper massevis med sommerglede:)
Gjest Feriegjesten Skrevet 6. juli 2005 #8 Skrevet 6. juli 2005 Har hørt om Astrid Lindgren land. Syntes det hørtes spennende ut. Har noen av dere vært der, og kan det bli for kjedelig for en 14 åring? Ellers må jeg takke for alle tipsene
Grooo Skrevet 6. juli 2005 #9 Skrevet 6. juli 2005 Astrid Lindgrens Värld var kjedelig etter en halv dag selv for en åtteåring, vi var der for noen år siden. Traff tilfeldig en familie fra samme sted som oss på campingplassen, og fikk "dag to-billettene" deres, de hadde kjøpt billetter for to dager men gadd ikke være der mer enn en dag. En dag holdt for oss også. Desverre.
Gjest Litjmæ Skrevet 7. juli 2005 #10 Skrevet 7. juli 2005 Jeg har ikke vært i Vimmerby, men jeg har også fått inntrykk av at det er mest for mindre barn.
nessi Skrevet 7. juli 2005 #11 Skrevet 7. juli 2005 Når dere er i Gøteborg vil jeg anbefale dere å ta dere en tur med "Paddan". Det er en sightseeingbåt på kanalene i byen. Kjempekoselig tur.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå