Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1461 Skrevet 8. oktober 2023 paprikaskrue skrev (4 minutter siden): Dette er et godt eksempel på den aggresjonen transkvinner møter. Er det aggresjon å påpeke at transkvinner ikke kan få kvinnesykdommer? Virkelig? 8 2
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1462 Skrevet 8. oktober 2023 Mari Y skrev (1 minutt siden): Dette er jeg i grunnen litt usikre på, fordi kjønn defineres ikke bare ut ifra biologi i alle fall ifølge SNL og Budfir . Og når jeg søker opp ulike kilder, så finner jeg ulike svar helt avhengig av hvilke kilder man leser. I tillegg synes jeg dette med kjønn er ganske vanskelig. Når det gjelder debatt, så bør alle som vil kunne delta i en offentlig debatt, slik det er når man har ytringsfrihet. Kjønn er ikke vanskelig. Kjønnsidentitet kan være det. 4 2
Gjest paprikaskrue Skrevet 8. oktober 2023 #1463 Skrevet 8. oktober 2023 1 minutt siden, Rosalilje84 said: Er det aggresjon å påpeke at transkvinner ikke kan få kvinnesykdommer? Virkelig? Nå var det heller ikke det som ble skrevet.
Nostradamus Skrevet 8. oktober 2023 #1464 Skrevet 8. oktober 2023 Akvarium85 skrev (På 5.10.2023 den 10.14): Da leser du feil, og det bekrefter jo hvordan jeg leser deg. JKR har aldri nektet for at kjønnsidentitet eksisterer, det hun har sagt er at kjønn og biologi er reellt, og at enkeltindividers egendefinerte kjønnsidentitet ikke skal trumfe biologiske fakta eller rive ned rettigheter og muligheter for biologiske kvinner. That's it. Og dette svaret ditt bekrefter igjen at dere transaktivister lager stråmenn og spøkelser der det ikke finnes noe, og legger ord i munnen på meningsmotstandere. Det var et nytt begrep for meg. Kaller de oss som tror at det i hovedsak er to biologiske kjønn for "transfornektere", slik som hendte med alle som stilte spørsmål ved sikkerheten til Covid-vaksinene? 3
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1465 Skrevet 8. oktober 2023 paprikaskrue skrev (Akkurat nå): Nå var det heller ikke det som ble skrevet. Blant annet at transkvinner skal holde seg borte fra diskusjonen om kvinnesykdommer, ble det skrevet. Det er ikke aggressivt. 4
Rotehodet Skrevet 8. oktober 2023 #1466 Skrevet 8. oktober 2023 paprikaskrue skrev (7 minutter siden): Dette er et godt eksempel på den aggresjonen transkvinner møter. Det er en konstruert og oppdiktet historie å sette slike merkelapper. Det er ingen aggresjon i det som uttrykkes, de må forholde seg til det faktum at de ikke er jenter og kvinner, og at disse jentene og kvinnene skal vernes mot et slikt inngrep i privatlivet. Stiller meg 100% bak de kvinner som finner det vanskelig at Lars på 29 år med 18 centimeter penis dinglende mellom beina men som identifiserer seg som Lise skal ha adgang til jentegarderober eller som frarøver andre kvinner medaljer i sporten de har brukt hele sitt liv på å bli best i. 6 2
Mari Y Skrevet 8. oktober 2023 #1467 Skrevet 8. oktober 2023 Hank Amarillo skrev (1 minutt siden): Hvorfor bare ikke ha transkvinner til å skifte i herregarderoben? Problem solved Fordi de føler seg ikke velkommen der heller. 1
Gjest paprikaskrue Skrevet 8. oktober 2023 #1468 Skrevet 8. oktober 2023 Just now, Rosalilje84 said: Blant annet at transkvinner skal holde seg borte fra diskusjonen om kvinnesykdommer, ble det skrevet. Det er ikke aggressivt. Ordbruken er aggressiv. «Holde seg borte».
Mari Y Skrevet 8. oktober 2023 #1469 Skrevet 8. oktober 2023 Rosalilje84 skrev (3 minutter siden): Kjønn er ikke vanskelig. Kjønnsidentitet kan være det. Vel, SNL skrevet av fagfolk er ikke enig med deg i så måte. https://sml.snl.no/kjønn_-_menneske
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1470 Skrevet 8. oktober 2023 Mari Y skrev (Akkurat nå): Vel, SNL skrevet av fagfolk er ikke enig med deg i så måte. https://sml.snl.no/kjønn_-_menneske SNL er ikke biologer. Det er også veldig mye feil i SNL. De er ikke fagfolk på biologi eller kjønnsforskning. 5 1
Gjest paprikaskrue Skrevet 8. oktober 2023 #1471 Skrevet 8. oktober 2023 1 minutt siden, Rotehodet said: Det er en konstruert og oppdiktet historie å sette slike merkelapper. Det er ingen aggresjon i det som uttrykkes, de må forholde seg til det faktum at de ikke er jenter og kvinner, og at disse jentene og kvinnene skal vernes mot et slikt inngrep i privatlivet. Stiller meg 100% bak de kvinner som finner det vanskelig at Lars på 29 år med 18 centimeter penis dinglende mellom beina men som identifiserer seg som Lise skal ha adgang til jentegarderober eller som frarøver andre kvinner medaljer i sporten de har brukt hele sitt liv på å bli best i. Alt du skriver er gjennomsyret av fiendtlighet mot transkvinner, men du ser det ikke selv.
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1472 Skrevet 8. oktober 2023 paprikaskrue skrev (2 minutter siden): Ordbruken er aggressiv. «Holde seg borte». Altså, er man krenka 24/7, vil alt være aggressivt og støtende. Mener du at ingen kan si nor som helst negativt ladet til en transperson? Folk er stygge i kjeften mot hverandre hver eneste dag, men det defineres som regel ikke som hat eller aggressivitet. 8
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1473 Skrevet 8. oktober 2023 paprikaskrue skrev (1 minutt siden): Alt du skriver er gjennomsyret av fiendtlighet mot transkvinner, men du ser det ikke selv. Det er bare aktivistene i tråden som ser fiendtlighet. Kritikk er ikke fiendtlig, vet du. Samboeren din kan ikke være fritatt fra alt av kritikk og negativitet hvis hun oppfører seg dårlig kun fordi hun er trans. 10
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1474 Skrevet 8. oktober 2023 Mari Y skrev (4 minutter siden): Fordi de føler seg ikke velkommen der heller. Hvem sier det? Hvis de ikke sier til noen at de er kvinner, vil ikke mennene i garderoben se det. De vil se en naken mann i dusjen, intet mer, intet mindre. Men fronter du at du er en kvinne, blir saken kanskje en annen. Hvorfor slik trang til å rope overalt hvilket kjønn man har? Hva med å snakke mindre om det, og oppføre seg som et MENNESKE? Hvem er tjent på tette skott mellom kjønn, egentlig? 7
Rotehodet Skrevet 8. oktober 2023 #1475 Skrevet 8. oktober 2023 paprikaskrue skrev (Akkurat nå): Ordbruken er aggressiv. «Holde seg borte». Helt fantastisk.. Tok ikke lang tid før transhat merkelappen kom på bordet, og selvfølgelig at det føles aggressivt. 9
Gjest paprikaskrue Skrevet 8. oktober 2023 #1476 Skrevet 8. oktober 2023 1 minutt siden, Rosalilje84 said: Altså, er man krenka 24/7, vil alt være aggressivt og støtende. Mener du at ingen kan si nor som helst negativt ladet til en transperson? Folk er stygge i kjeften mot hverandre hver eneste dag, men det defineres som regel ikke som hat eller aggressivitet. Les forskning til Bufdir om transpersoner sine levekår så vil du faktisk se at de utsettes for krenkelser på de fleste samfunnsområder.
Gjest paprikaskrue Skrevet 8. oktober 2023 #1477 Skrevet 8. oktober 2023 2 minutter siden, Rosalilje84 said: Det er bare aktivistene i tråden som ser fiendtlighet. Kritikk er ikke fiendtlig, vet du. Samboeren din kan ikke være fritatt fra alt av kritikk og negativitet hvis hun oppfører seg dårlig kun fordi hun er trans. Kritikken går på deres eksistens og det godtar jeg ikke.
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1478 Skrevet 8. oktober 2023 Rotehodet skrev (1 minutt siden): Helt fantastisk.. Tok ikke lang tid før transhat merkelappen kom på bordet, og selvfølgelig at det føles aggressivt. vi er på side 74 …
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1479 Skrevet 8. oktober 2023 Nostradamus skrev (12 minutter siden): Det var et nytt begrep for meg. Kaller de oss som tror at det i hovedsak er to biologiske kjønn for "transfornektere", slik som hendte med alle som stilte spørsmål ved sikkerheten til Covid-vaksinene? Nei. Ingen har kalt noen det. Det er kun deg.
Gjest paprikaskrue Skrevet 8. oktober 2023 #1480 Skrevet 8. oktober 2023 4 minutter siden, Rotehodet said: Helt fantastisk.. Tok ikke lang tid før transhat merkelappen kom på bordet, og selvfølgelig at det føles aggressivt. Du skriver transhat. Ikke jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå