Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1421 Skrevet 8. oktober 2023 paprikaskrue skrev (4 minutter siden): Helt enig i at det handler om kultur. I et større perspektiv kan man også spørre om i hvilken grad folk er sosialisert inn i oppfatninger om biologisk kjønn. Unisex toaletter høres ut som en helt grei løsning om de er fullstendig "tette" og menn kan lære seg å ta opp toalettsetet når de skal tisse . Kjenner ikke til unisex garderober. Hvordan er den i Sverige lagt opp? Ja, synes vi fikk til en fin diskusjon etterhvert. Vet jeg var litt spiss i går, men jeg tror du kan forstå hvorfor. Jeg liker at du snakker om transpersoner som likeverdige. Vet ikke helt hva jeg skal mene om idrett. Jeg har forståelse for at det sider ved at folk gjennomgår behandling og konkurrer i en annen klasse og at folk opplever det som problematisk. Om folk ikke har gjenomgått manlig pubertet så bør det ikke være noe problem at de konkurrer i rett klasse. Om de har gjennomgått manlig pubert så ser jeg ikke noe problem med at de konkurrer i rett klasse om ulike målinger viser at kroppen ikke gir dem fordeler. I grener som sjakk og skyting mener jeg det bør være null problem at transpersoner deltar i rett klasse. Når det gjelder breddeidrett, barneidrett, skolegym osv så mener jeg det ikke er noe grunnlag for å nekte transungdom/transpersoner å delta i den klassen med kjønnet de identifiserer seg som. Samtidig så tenker jeg det kan være lurt å være oppmerksom på at enkelte politikere og konservative bruker idrett som en brekkstang for sin egen agenda. Det kan være sikkerhetsmessige årsaker. Tenk deg en transjente på 185 cm med mannlig fysikk som skal takle en spinkel biologisk jente på 160 cm og 45 kilo under en håndballkamp. Hvordan tror du dette blir sikkerhetsmessig? Tror du virkelig at den biologiske jenta vil ta sjansen til å løpe forbi transjenta? Eller vil hun la være, i frykt for å bli alvorlig skadet ved takling? 3 2
Gjest paprikaskrue Skrevet 8. oktober 2023 #1422 Skrevet 8. oktober 2023 1 minutt siden, Rosalilje84 said: Men transkvinner har vært menn. Det finnes også lesbiske transkvinner, som tenner på biologiske kvinner. Å tro at ingen transpersoner noen gang kan begå overgrep, er svært naivt. Transmennesker er også mennesker. Mennesker begår overgrep, uavhengig av kjønn. Menn begår flere overgrep, blant annet fordi de er sterkere enn kvinner, og har mer testosteron, som gjør dem mer impulsive. Hormonbehandling hos transkvinner gjør at de har likt nivå av testosteron som biologisk fødte kvinner.
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1423 Skrevet 8. oktober 2023 paprikaskrue skrev (1 minutt siden): Ja, helt enig! Man trenger faktisk ikke en penis i det hele tatt for å begå overgrep. Nei, kvinner begår også overgrep. Men det er lettere for menn å begå overgrep, både fordi de har penis og fordi de er sterkere enn kvinner. Siden begge kjønn begår overgrep, er det utrolig naivt å påstå at ingen transpersoner noen gang vil begå overgrep. Særlig når dette allerede har skjedd i andre land. 3
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1424 Skrevet 8. oktober 2023 paprikaskrue skrev (Akkurat nå): Hormonbehandling hos transkvinner gjør at de har likt nivå av testosteron som biologisk fødte kvinner. Og kvinner begår også overgrep. For øvrig kan man kalle seg transkvinne uten å gjennomgå noe som helst hormonbehandling. Det er nok å si at man føler seg som kvinne. 6
Bacteria Skrevet 8. oktober 2023 #1425 Skrevet 8. oktober 2023 (endret) Helene1982 skrev (36 minutter siden): Det er jo åpenbart at om man vil forhindre vold og overgrep må målgruppen være heterofile menn. Og det er ikke penisen som er problemet men kvinnesynet hos de som forgriper seg på kvinner. Du er ikke bekymret for at heterofil mann kan seile under falskt flagg da? At en «ulv i fåreklær» kan få et kick av å presentere seg som en transkvinne og ta seg inn i damegarderoben. Uante muligheter for både de som liker å kikke og å blotte seg. Mye perverse folk. At heterofile overgripere (menn) har transcendert til kvinne i forb med rettssak for å slippe å sone sammen med menn er det eksempler på. Tror den saken jeg leste om det er fra Norge. Mennesker er opportunister, og her er det uante muligheter. Og veldig vanskelig å ta folk på dette, iom at kjønnsidentitet eller kjønn om du vil er subjektivt (blir vi fortalt). Å mistenkeliggjøre et sånt tilfelle vil vel klassifisere som hat av aktivistene. Endret 8. oktober 2023 av Bacteria 6
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1426 Skrevet 8. oktober 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Men transkvinner har vært menn. Det finnes også lesbiske transkvinner, som tenner på biologiske kvinner. Å tro at ingen transpersoner noen gang kan begå overgrep, er svært naivt. Transmennesker er også mennesker. Mennesker begår overgrep, uavhengig av kjønn. Menn begår flere overgrep, blant annet fordi de er sterkere enn kvinner, og har mer testosteron, som gjør dem mer impulsive. Jeg har aldri påstått at ingen transpersoner begår overgrep. Det gjør også kvinner og til og med barn. Men om målet er å forhindre flest mulig overgrep, må man forholde seg til tallene og fakta. Alle menneske er potensielle overgripere, men vi kan ikke låse inn alle mennesker. Jeg er bare opptatt av at ressursene brukes effektivt, og der det er størst risiko og fare.
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1427 Skrevet 8. oktober 2023 Bacteria skrev (3 minutter siden): Du er ikke bekymret for at heterofil mann kan seile under falskt flagg da? At en «ulv i fåreklær» kan få et kick av å presentere seg som en transkvinne og ta seg inn i damegarderoben. Uante muligheter for både de som liker å kikke og å blotte seg. Mye perverse folk. At heterofile overgripere (menn) har transcendert til kvinne i forb med rettssak for å slippe å sone i kvinnefengsel er det eksempler på. Tror den saken jeg leste om det er fra Norge. Mennesker er opportunister, og her er det uante muligheter. Og veldig vanskelig å ta folk på dette, iom at kjønnsidentitet eller kjønn om du vil er subjektivt (blir vi fortalt). Å mistenkeliggjøre et sånt tilfelle vil vel klassifisere som hat av aktivistene. Nei, jeg er ikke bekymret for det. Årsaken til det er at om menn kledde sog ut som kvinner for å oppsøke garderober, ville de gjort det uavhengig om de var transpersoner eller menn som hadde kledd seg ut. Blottere tenner ikke på å se andre nakne, men å være naken selv, så de opererer ikke normalt i garderober. Det største kikkerproblemet vi har, er kameraer og telefoner samt at vi bor tett, samt at det er en del raringer på ulike strender og badeplasser. det at du nevner en transperson som har begått overgrep er for meg underlig. Hver dag blir kvinner og barn og menn utsatt for overgrep av heterofile menn. Noen havner i retten, mens mange ikke sier noe. Det er ekstremt mange. Å finne en heterofil mann som er en dømt overgriper er lett. Om en mann ønsker å forgripe seg på en kvinne, trenger han ikke å være snikete og kle seg ut. Han er som regel sterkere enn kvinnen og en del av det som tenner ham, er at han har kontroll.
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1428 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (21 minutter siden): Jeg har aldri påstått at ingen transpersoner begår overgrep. Det gjør også kvinner og til og med barn. Men om målet er å forhindre flest mulig overgrep, må man forholde seg til tallene og fakta. Alle menneske er potensielle overgripere, men vi kan ikke låse inn alle mennesker. Jeg er bare opptatt av at ressursene brukes effektivt, og der det er størst risiko og fare. Nei. Derfor krever vi blant annet politiattest fra personer av begge kjønn som skal jobbe med barn, blant annet. 2
Mari Y Skrevet 8. oktober 2023 #1429 Skrevet 8. oktober 2023 Silva Pluvialis skrev (På 3.1.2023 den 16.59): En annen ting, hvor er logikken i at man drapstruer i samme vending som man skriker opp om egne rettigheter? For å trekke det litt langt kan er logikken ganske lik som 22.juli saken. Jævelen plaffer ned x antall mennesker og skriker så opp om menneskerettighetsbrudd. Kanskje ikke riktig person til å uttale seg? Ikke-binære og trans som drapstruer har jeg ingen respekt for. De kan ikke både bryte loven, og så kreve en masse rettigheter. Men det er veldig få transpersoner som gjør dette. De har nok mye større grunn til og å være redd for cispersoner enn motsatt. Det er oftere dem som blir mobbet, trakassert og utsatt for hets.
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1430 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (9 minutter siden): Nei, jeg er ikke bekymret for det. Årsaken til det er at om menn kledde sog ut som kvinner for å oppsøke garderober, ville de gjort det uavhengig om de var transpersoner eller menn som hadde kledd seg ut. Blottere tenner ikke på å se andre nakne, men å være naken selv, så de opererer ikke normalt i garderober. Det største kikkerproblemet vi har, er kameraer og telefoner samt at vi bor tett, samt at det er en del raringer på ulike strender og badeplasser. det at du nevner en transperson som har begått overgrep er for meg underlig. Hver dag blir kvinner og barn og menn utsatt for overgrep av heterofile menn. Noen havner i retten, mens mange ikke sier noe. Det er ekstremt mange. Å finne en heterofil mann som er en dømt overgriper er lett. Om en mann ønsker å forgripe seg på en kvinne, trenger han ikke å være snikete og kle seg ut. Han er som regel sterkere enn kvinnen og en del av det som tenner ham, er at han har kontroll. Problemet er at det har vært tilfeller i England der en heterofil voldtektsmann skiftet kjønn rett før han skulle sone, og krevde å få sone i et kvinnefengsel. 3
Mari Y Skrevet 8. oktober 2023 #1431 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (11 minutter siden): Nei, jeg er ikke bekymret for det. Årsaken til det er at om menn kledde sog ut som kvinner for å oppsøke garderober, ville de gjort det uavhengig om de var transpersoner eller menn som hadde kledd seg ut. Blottere tenner ikke på å se andre nakne, men å være naken selv, så de opererer ikke normalt i garderober. Det største kikkerproblemet vi har, er kameraer og telefoner samt at vi bor tett, samt at det er en del raringer på ulike strender og badeplasser. det at du nevner en transperson som har begått overgrep er for meg underlig. Hver dag blir kvinner og barn og menn utsatt for overgrep av heterofile menn. Noen havner i retten, mens mange ikke sier noe. Det er ekstremt mange. Å finne en heterofil mann som er en dømt overgriper er lett. Om en mann ønsker å forgripe seg på en kvinne, trenger han ikke å være snikete og kle seg ut. Han er som regel sterkere enn kvinnen og en del av det som tenner ham, er at han har kontroll. Det er anekdoter
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1432 Skrevet 8. oktober 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Problemet er at det har vært tilfeller i England der en heterofil voldtektsmann skiftet kjønn rett før han skulle sone, og krevde å få sone i et kvinnefengsel. Om noen gjør det, er det ikke noe som bekymrer meg. Jeg er mye mer opptatt av å beskytte samfunnet enn kriminelle fanger.
Rotehodet Skrevet 8. oktober 2023 #1433 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Om noen gjør det, er det ikke noe som bekymrer meg. Jeg er mye mer opptatt av å beskytte samfunnet enn kriminelle fanger. Ser du ikke på de innsatte som samfunnsborgere? 3
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1434 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (3 minutter siden): Om noen gjør det, er det ikke noe som bekymrer meg. Jeg er mye mer opptatt av å beskytte samfunnet enn kriminelle fanger. Så fanger skal ikke beskyttes mot overgrep? Nå ligner du mer og mer et troll, dessverre. Et uempatisk sådant. 6
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1435 Skrevet 8. oktober 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Så fanger skal ikke beskyttes mot overgrep? Nå ligner du mer og mer et troll, dessverre. Et uempatisk sådant. det kommer av at du argumenterer med stråmenn. Og tillegger meg påstander jeg ikke har sagt. Og så kommer du med personangrep.
Mari Y Skrevet 8. oktober 2023 #1436 Skrevet 8. oktober 2023 Vera skrev (På 3.1.2023 den 23.07): Herregud for et blindspor for homo sapiens. Det finnes 2 biologiske kjønn uavhengig av hva man identifiserer seg som i de forskjellige ukedagene. En transkvinne menstruerer ikke - fordi det ikke finnes eggstokker i personens kropp. Ergo er transkvinnen biologisk mann - uavhengig av hva han identifiserer seg som. Kvinnekampen er på full fart tilbake til den tiden kvinner ikke hadde rettigheter. Og det er nesten fristende å bli feminist. Man bør aldri kalle en Transkvinne for en han.
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1437 Skrevet 8. oktober 2023 Rotehodet skrev (Akkurat nå): Ser du ikke på de innsatte som samfunnsborgere? Hun ser verken på overgrepsofre eller innsatte som samfunnsborgere, siden "vi skal ikke ta hensyn til andres problemer og traumer". Transaktivister er altså helt fascinerende noen ganger. 7
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1438 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (1 minutt siden): det kommer av at du argumenterer med stråmenn. Og tillegger meg påstander jeg ikke har sagt. Og så kommer du med personangrep. Nei. Du har selv sagt at du ikke er opptatt av de kriminelle fangene. Altså, er det fritt frem å forgripe seg på dem uten at du bryr deg. De er altså ikke fullverdige samfunnsborgere? 6
Gjest paprikaskrue Skrevet 8. oktober 2023 #1439 Skrevet 8. oktober 2023 40 minutter siden, Rosalilje84 said: Nei, kvinner begår også overgrep. Men det er lettere for menn å begå overgrep, både fordi de har penis og fordi de er sterkere enn kvinner. Siden begge kjønn begår overgrep, er det utrolig naivt å påstå at ingen transpersoner noen gang vil begå overgrep. Særlig når dette allerede har skjedd i andre land. Selvfølgelig. Det finnes råtne mennesker uansett kjønn og legning. Hvorfor mener du at transkvinner har større potensiale for å begå overgrep enn kvinner? Har du forskning som viser at transkvinner begår overgrep i flere land?
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1440 Skrevet 8. oktober 2023 Rotehodet skrev (6 minutter siden): Ser du ikke på de innsatte som samfunnsborgere? hvor tar du dette fra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå