Gå til innhold

Puddel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Vi er en familie som ønsker oss hund og puddel er førstevalget. Men jeg leser at sparasjonsangst er svært vanlig hos pudler, og lurer på om noen av dere har erfaring med dette? De første månedene vil vi være hjemme med den og etter hvert ha halve dager på jobb, men på sikt må den være alene i 8-9 timer. Klarer den det (med riktig trening så klart), eller blir den rett og slett ulykkelig? 

Anonymkode: c2840...451

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min puddel er nå seks måneder. Hentet henne uken «alt» stengte på grunn av korona. Derfor har hun til enhver tid hatt noen rundt seg, selv om vi har hatt litt trening. Vi har fortsatt en lang vei å gå. Har også en puddelblanding på fire år. Med han har vi aldri hatt noen problemer, han tok det så lett - men han har også hatt en lettere valpetid på alle områder, egentlig. Er jo også individuelle forskjeller ☺️ 

Anonymkode: 77bb6...26d

AnonymBruker
Skrevet

Vår hadde ingen problemer her. Sov helt alene etter en uke, og kunne etter to måneder være alene hele arbeidsdagen uten problem :) Vi tok opplæringen veldig sakte og gradvis, men han var en ganske selvstendig valp fra vi fikk ham. Kunne helt sikkert latt han være lenge alene mye tidligere, men fordi vi var redd for seperasjonsangst tok vi det såpass sakte. 

Anonymkode: 46535...1bd

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne har puddel og den har ingen problemer med å være alene. De tok det gradvis, den var ikke alene hele arbeidsdager før den var over 6 mnd gammel. Gikk veldig fint.

Anonymkode: c41e8...f52

AnonymBruker
Skrevet

Ingen problemer med min mellompuddel når hun var hjemme. Både natt og arbeidsdag lå hun fint alene. 
var verre når hun skulle passes av mine foreldre eller andre. Da gråt hun veldig! 
Hun var ekstremt knyttet til meg ❤️

Anonymkode: f9c08...a2f

Skrevet

Gratulerer med å velge en skikkelig rase med stamtavle og helsehistorikk i stedet for blandingshund fra valpefabrikk. Ikke puddeleier selv, men det er gode og seriøse oppdrettere i rasen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mellompuddel er bare 12 uker, men merker hun er ganske knyttet til meg. Piper så snart jeg er borte i 2-3 minutter. Selv om jeg går korte ærender ut og inn/opp og ned hele dagen. Passer og på og ikke gå inn i mens hun piper. Så jeg har en del og jobbe med😬 klarer nå og være alene i bilen ca 20 min da (ikke prøvd lengre). Når det er sagt er hun enda veldig liten så kan hende dette endrer seg 🤞 Gratulerer med godt valg, jeg blir mer og mer imponert av den lille frøkna hver dag😃

Anonymkode: 13155...8be

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt puddel og ikke hatt dette problemt. I starten var han urolig- men løste det ved å ha han i bur om natta- ved siden av sengen min. Etter 14 dager var han allerde i mellomgangen. Fantastiske hunder- lettlærte- han var tørr inne etter 14 dager og faste tisseturer på natta. Rolig og fin hjemme- lå ikke i bur på dagen men på natta foretrakk han det selv. Nå var ikke vår hjemme alene så lenge som 8-9 timer. Maks 6 før eldstemann kom hjem fra skolen , og vi fikk han i april og en var hjemme til i slutten av juli.

Anonymkode: ec4ac...7a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...