Million Skrevet 9. juni 2020 #21 Skrevet 9. juni 2020 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det folk som fortsatt får post i 2020? Anonymkode: ad439...399 Ja, de finnes. Noen får faktisk papirfakturaer ennå. Det er riktignok fire år siden nå, men da jeg skilte meg, hadde eksen fremdeles alle kravene sine på papirfakturaer, noe som jo medfører økte gebyrer fra alle. Selv om jeg fortalte han hvor mye han kunne spare i måneden bare på å få kuttet vekk de elendige gebyrene. Men han var jo en økonomisk tulling støtt, så alt bare fortsatte å komme på papir. Postkassen var full av dem i blant... Håper han har tatt til vettet nå. But not my problem anymore....😄 Har også en eldre bror som ser på pc'er som fandens styggedom, og unngår så langt det er mulig å bruke en. Han får papirfakturaer på f.eks mobilregningene sine ennå (!). Vi har prøvd å snakke med han om det, men han liker å ha alt ved det gamle. Han vil i hvert fall ikke at noen bare skal gå inn på kontoen hans og trekke penger derfra. Personlig bare hater jeg alle former for gebyrer intenst, det er så unødvendige utgifter! Så jeg har absolutt alt på e-faktura og har hatt det i mange år. Endret 9. juni 2020 av Million
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #22 Skrevet 9. juni 2020 Sett på ukjent på konvolutten og send tilbake til posten. Fjern navnet hans fra postkassa og varsle folkeregisteret, som nevnt ovenfor. Anonymkode: 40779...053 3
Million Skrevet 9. juni 2020 #23 Skrevet 9. juni 2020 (endret) Kapittel 11 Kontroll av opplysninger § 11-1.Opplysningsplikt om egne forhold Etter henvendelse fra registermyndigheten plikter personer over 15 år som oppholder seg i Norge, å gi følgende opplysninger om seg og sin husstand: fullt navn, fødselsdato, fødested, kjønn, sivilstand, foreldreansvar, adresse, yrke, arbeidssted og statsborgerskap. Har en person gitt uriktige eller ufullstendige meldinger eller opplysninger, plikter han eller hun etter oppfordring å møte på skattekontoret for å gi nærmere forklaring om forholdet. Er det grunn til å tvile på riktigheten av opplysninger som gis eller er gitt, kan registermyndigheten kreve at vedkommende for egen kostnad skaffer de attester eller den dokumentasjon som trengs. Registermyndigheten kan om nødvendig kreve politiets bistand til å innhente opplysninger etter denne loven. § 11-2.Kontroll av bostedsadresse Dersom registermyndigheten har mistanke om at en registrert bostedsadresse er feil, eller at et oppgitt bosted i flyttemelding er feil, kan den a) be om en nærmere redegjørelse fra vedkommende selv om dennes bostedsforhold b) innhente opplysninger fra en huseier eller utleier om hvem som bor eller oppholder seg på eiendommen c) innhente opplysninger fra posttilbyder, ekomtilbyder, nettselskap og strømleverandør om vedkommendes kundeforhold. For å avdekke feil i bostedsregistreringen, kan registermyndigheten innhente opplysninger fra posttilbyder om et antall registrerte personer for elektronisk sammenligning med opplysninger i registeret. Opplysninger innhentet ved slik masseinnhenting skal slettes så snart kontrollen er gjennomført. PS! Se også paragraf 12, sanksjoner, hvis man ikke melder sin riktige bostedsadr til folkeregisteret! https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2016-12-09-88/KAPITTEL_6#§6-5 Endret 9. juni 2020 av Million 2
Gjest Mysticgirl Skrevet 9. juni 2020 #24 Skrevet 9. juni 2020 Hadde samme problem selv, bare at min hadde nøkkel og låste seg inn til alle døgnets tider . Holdt på å bli gal. Ringte politiet og familiekontoret men fikk ingen hjelp. Klarte å lure nøkkelen av han en dag han var her og gjemte den. Da kom han neste dag og lyste med lommelykt utenfor vinduene mens jeg lå gjemt under et teppe. 😂 Nyttet ikke å gi beskjed til folkeregisteret heller. De krevde at han skrev under på at han hadde flyttet, noe han selvsagt nektet for.! Jeg måtte tilslutt tilby han penger for at han skulle få adresse til sin stefar, men han kom likevel ofte på døren og skulle inn. Jeg solgte huset og kjøpte nytt en annen plass som han ikke visste om. For et styr, grøsser når jeg tenker på det . Dette er en av grunnene til at jeg ALDRI overhodet skal bo sammen med noen mann igjen, Er et helvete å få de ut!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #25 Skrevet 9. juni 2020 2 minutter siden, Mysticgirl skrev: Hadde samme problem selv, bare at min hadde nøkkel og låste seg inn til alle døgnets tider . Holdt på å bli gal. Ringte politiet og familiekontoret men fikk ingen hjelp. Klarte å lure nøkkelen av han en dag han var her og gjemte den. Da kom han neste dag og lyste med lommelykt utenfor vinduene mens jeg lå gjemt under et teppe. 😂 Nyttet ikke å gi beskjed til folkeregisteret heller. De krevde at han skrev under på at han hadde flyttet, noe han selvsagt nektet for.! Jeg måtte tilslutt tilby han penger for at han skulle få adresse til sin stefar, men han kom likevel ofte på døren og skulle inn. Jeg solgte huset og kjøpte nytt en annen plass som han ikke visste om. For et styr, grøsser når jeg tenker på det . Dette er en av grunnene til at jeg ALDRI overhodet skal bo sammen med noen mann igjen, Er et helvete å få de ut! 😳 Anonymkode: 371bf...0b8 1
The Kitten Skrevet 9. juni 2020 #26 Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det folk som fortsatt får post i 2020? Anonymkode: ad439...399 Ja
Gjest Mysticgirl Skrevet 9. juni 2020 #27 Skrevet 9. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😳 Anonymkode: 371bf...0b8 Yeh i know 😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #28 Skrevet 9. juni 2020 Eksen min både nektet å bytte adresse og å hente posten. Ikke ville han gi meg noe adresse jeg kunne sende det til heller. Så da tok jeg meg den friheten og åpnet all posten hans. Var mye spennende! Det ene brevet var innkallelse til soning! Det andre var en henlagt sak imot han, der han hadde slått ned noen uprovosert på byen og alt annet var om all gjelden hans og inkassosaker. Gjorde meg enda sikrere på valget og jeg fikk en knakende god latter hver gang jeg åpnet et brev til han. Var som en liten kalender, der det gjemte seg en påminnelde bak hver "luke" om hvor taper han er. Ikke lov selvfølgelig, men who cares... tydligvis ikke han ihvertfall. Anonymkode: 94c22...594 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #29 Skrevet 9. juni 2020 Står midt i det samme selv. NAV skrev at jeg kunne opprette bosted-sak hos folkeregisteret, men jeg har ikke funnet ut av hvordan jeg gjør det ennå 🤪. Anonymkode: a7955...a7c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #30 Skrevet 9. juni 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står midt i det samme selv. NAV skrev at jeg kunne opprette bosted-sak hos folkeregisteret, men jeg har ikke funnet ut av hvordan jeg gjør det ennå 🤪. Anonymkode: a7955...a7c Huff...ja, trenger jeg nevne at det vil gå LANG tid før det kommer noen ny mann inn her... ts Anonymkode: d6b49...e51
Gjest Mysticgirl Skrevet 9. juni 2020 #31 Skrevet 9. juni 2020 Flere som plages med slike menn https://www.tv2.no/a/9541264/
petterm Skrevet 9. juni 2020 #32 Skrevet 9. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Eksen min både nektet å bytte adresse og å hente posten. Ikke ville han gi meg noe adresse jeg kunne sende det til heller. Så da tok jeg meg den friheten og åpnet all posten hans. Var mye spennende! Det ene brevet var innkallelse til soning! Det andre var en henlagt sak imot han, der han hadde slått ned noen uprovosert på byen og alt annet var om all gjelden hans og inkassosaker. Gjorde meg enda sikrere på valget og jeg fikk en knakende god latter hver gang jeg åpnet et brev til han. Var som en liten kalender, der det gjemte seg en påminnelde bak hver "luke" om hvor taper han er. Ikke lov selvfølgelig, men who cares... tydligvis ikke han ihvertfall. Anonymkode: 94c22...594 Du vet at det er forbudt å åpne andre sin post? https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ung.no/oss/lovbrudd/amp/101267.html&ved=2ahUKEwi1-d3B2PXpAhVj2aYKHfR1CT0QFjABegQICxAI&usg=AOvVaw1mtBfROgPW7XCCVa6BZG32&cf=1&cshid=1591738727108
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #33 Skrevet 9. juni 2020 6 minutter siden, petterm skrev: Du vet at det er forbudt å åpne andre sin post? https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ung.no/oss/lovbrudd/amp/101267.html&ved=2ahUKEwi1-d3B2PXpAhVj2aYKHfR1CT0QFjABegQICxAI&usg=AOvVaw1mtBfROgPW7XCCVa6BZG32&cf=1&cshid=1591738727108 Ja, hun skriver «ikke lov selvfølgelig» i det innlegget du siterer. Kan du ikke lese? Anonymkode: 70e0e...6b6 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #34 Skrevet 9. juni 2020 8 minutter siden, petterm skrev: Du vet at det er forbudt å åpne andre sin post? https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ung.no/oss/lovbrudd/amp/101267.html&ved=2ahUKEwi1-d3B2PXpAhVj2aYKHfR1CT0QFjABegQICxAI&usg=AOvVaw1mtBfROgPW7XCCVa6BZG32&cf=1&cshid=1591738727108 Forbudt å kjøre over fartsgrensen også, men- Anonymkode: 0fa6f...fda 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #35 Skrevet 16. juni 2020 Har du fått ordnet opp, TS? Anonymkode: f01d1...7ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå