Gå til innhold

Tyranniet i sosiale medier


pressplay

Anbefalte innlegg

J.K. Rowling, fofatteren av Harry Potter bøkene er i hardt vær fordi hun påpeker at det heter kvinner og ikke "mennesker som menstruerer" på Twitter. Hun ble raskt anklaget for å være transfobisk fordi hun ikke har en PK-mening (les saken for sammenheng).

https://www.dagbladet.no/kjendis/jeg-er-dypt-lei-meg/72547491?fbclid=IwAR0kHC7OwgU_uYGJlcVa0ehC2q6Ksz0w62_LefBW2DO7hheHooINnvF8jkg

Slik jeg leser artikkelen i Dagbladet så har Rowling bare kommet med et synspunkt uten å være respekløs, men mobben på sosiale medier er i harnisk og truer med boikott og slutte å lese hennes bøker. Skuespillerne i Harry Potter filmene føler behov for å uttrykke sine meninger for å brannslukke rundt sine egne karrierer. 

Er det en slik verden vi vil ha? Når noen står for noe som ikke er fasiten på den politiske korrekte dagsorden så skal det trues med sosiale sanksjoner og straff. Hvis folk ikke mener det politisk korrekte så skal de piskes og shames til å marsjere i takt. Er ikke dette med på å undertrykke ytringsfriheten eller er det helt korrekt at man må stå skolerett for alle meninger som ikke følger normen 100%?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nimbus2000

Var folk som ble hetset fordi de ikke hadde svart bilde på Instagram forrige uke. For mobben finnes det ingen unnskyldninger. Visste du ikke om  kampanjen med svart bilde så er du rasist og du bør shames offentlig som rasist.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vilt. Jeg har lest en del av dette, og jeg ser virkelig ikke det store problemet med Rowlings uttalelser. Men folk går klin kokos bananas og tolker alt i verste mening. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med sosiale medier er at alt blir så voldsomt. Alt tolkes i verste mening. Noen lager styr og helvete av lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mest høylytte innenfor translobbyen er virkelig noe for seg selv. At man ikke er enig i alt (det tullet) de kommer med er da for pokker meg ikke det samme som at man er er fobisk og hater dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at X og y kromosomer heller ikke finnes. Ei heller DNA som forteller om kjønn.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lama_Drama

Vi har det for bra. Vi burde jobbet hardere, vært mer sulten, måtte sloss for vårr rett litt oftere, da hadde vi ikke hatt tid til slikt piss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er ganske skremmende, og veldig uheldig for demokratiet. Jeg, f.eks. har blitt beskyldt for å være nynazist i dag. En effektiv måte å kneble enhver diskusjon på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Vi har det for bra. Vi burde jobbet hardere, vært mer sulten, måtte sloss for vårr rett litt oftere, da hadde vi ikke hatt tid til slikt piss. 

Enig med deg. Når vi har tid og overskudd til å la oss provosere så kraftig av en sånn filleting så er det et bevis på at vi er ekstremt heldige og har det ekstremt bra.

12 minutter siden, Petra75 skrev:

Jepp, det er ganske skremmende, og veldig uheldig for demokratiet. Jeg, f.eks. har blitt beskyldt for å være nynazist i dag. En effektiv måte å kneble enhver diskusjon på.

Enig med deg. Det burde finnes en slags IQ-test for å få lov til å delta på sosiale medier. Tror ganske mange ikke hadde nådd over kravet............

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...