Gå til innhold

oppdaga at jeg har blitt ordentlig feit

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

3 svangerskap på få år og plutselig veier jeg 25 kg mer enn utangspunktet på 70 kg. jeg er 169 cm høy og veier 95 kg, det betyr jo at jeg har blitt feit. visste at jeg hadde lagt på meg men shit. . det forklarer jo at samboeren ikke er interessert i sex mer, jeg veier jo like mye som ham! Jeg hadde nok mista interessen om han veide 20 kg mer og så kan ikke klandre ham for det. uansett så føles det som om det påvirker alle sider av livet, parforholdet, energinivået og er sliten i knæra på kvelden. 

Off er det noen som har klart å gå ned i vekt og bli der sånn rett før de ble 40 år? hva gjorde dere?

Er så redd for at vekta bare sakte men sikkert kryper videre oppover. beklager sytinga men nå ble jeg skikkelig deppa etter å ha veid meg. 

Anonymkode: 5ee02...441

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Merket du det ikke når du stadig måtte kjøpe større størrelser på klær?   Jeg liker å veie meg ca hver 14 dag, da kan jeg ta meg inn igjen hvis jeg har gått opp et par kilo.  Men jeg har alltid en anelse om jeg har lagt på meg for da strammer jo buksene ekstra og det stemmer alltid med vekta. 

Anonymkode: 5f25e...aaa

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Merket du det ikke når du stadig måtte kjøpe større størrelser på klær?   Jeg liker å veie meg ca hver 14 dag, da kan jeg ta meg inn igjen hvis jeg har gått opp et par kilo.  Men jeg har alltid en anelse om jeg har lagt på meg for da strammer jo buksene ekstra og det stemmer alltid med vekta. 

Anonymkode: 5f25e...aaa

Har ikke orka å veie meg etter jeg har vært gravid, har visst at jeg har vært tung men tenkte det kom til å stabilisere seg lavere enn på 95 kg ... Har gått i joggebukser og tjukkastights da, merker ikke så lett at det går opp da, selv om jeg gikk over til strl xl i underkroppen sist graviditet. Off det kjennes som om vekta har festa seg på det tallet. Må vel begynne å veie meg og sikkert. . men har alltid vært en jojo- slanker og jojo- trener og kan ikke fortsette å holde på sånn. 

Skrevet

Man kan fint begynne å trene uansett alder og se resultater. Ja, du er overvektig, og det er ikke bra for hverken kroppen eller humøret - men det trenger ikke bety at samboer har mistet all lyst. Men om du ikke føler deg bra så svekker det selvtilliten, og man mister den gløden. 

Om du går inn for det, så vil du kunne komme i form igjen. Kosthold og trening, men det meste avhenger av kosthold. Trening er sunt og nødvendig for å stramme opp kroppen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta en titt på kosthold og livsstil :). Der er det mange som slanker seg... Hvor mange kg folk skal ned varierer. Folk deler store og små seiere og frustrasjoner. Det er kjekt å registrere over tid også, da ser man at man går ned selv om det går tregt i perioder. Har selv gått fra feit til fit på ca 1 år, og holder på med finpuss nå. Det går an, men man må ta ansvar og gjøre noe selv. Det hjelper dog med likemann støtte. Så om du vil gjøre noe med det er det en fin plass og starte. Uansett kosthold er viktigere enn trening.

Anonymkode: e946f...e52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en av grunnene til at for tette svangerskap ikke anbefales, det er vanskelig å få ned igjen vekta imellom dem.

D9E94275-9ACF-4E61-B9DF-23EE29E817E0.jpeg

Anonymkode: b04df...176

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har klart å gått ned de kg der. Kombo av sykdom og medisiner. Begynte å trene igjen og spise sunnere og mindre. Tok ca et år med mye jogging og lange turer i rask gange, alt i fra 4-9 km 4-7 x i uken. Du må bare starte selv og stå på! Langt der fremme ligger belønningen. Lykke til. 

Anonymkode: d3514...f0c

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 svangerskap på få år og plutselig veier jeg 25 kg mer enn utangspunktet på 70 kg. jeg er 169 cm høy og veier 95 kg, det betyr jo at jeg har blitt feit. visste at jeg hadde lagt på meg men shit. . det forklarer jo at samboeren ikke er interessert i sex mer, jeg veier jo like mye som ham! Jeg hadde nok mista interessen om han veide 20 kg mer og så kan ikke klandre ham for det. uansett så føles det som om det påvirker alle sider av livet, parforholdet, energinivået og er sliten i knæra på kvelden. 

Off er det noen som har klart å gå ned i vekt og bli der sånn rett før de ble 40 år? hva gjorde dere?

Er så redd for at vekta bare sakte men sikkert kryper videre oppover. beklager sytinga men nå ble jeg skikkelig deppa etter å ha veid meg. 

Kjenner følelsen!

I går oppdaga jeg at vekta hadde steget til 83.. 😮 Jeg er 168 høy. Jeg veide vel 78 før korona og 68 før første graviditet for ca 8 år siden. Er også rett før 40.

Jeg fikk en smule sjokk i går men jeg har jo lagt merke til det på klærne, har begynt å låne fra mannen sin garderobe.. 😬vet  Jeg er jo fullstendig klar over at jeg spiser mye graps. 

I går unngikk jeg brød, potetene og godteriet som jeg vanligvis sluker. Tenker å prøve på det samme i dag og dagene fremover for å se om det hjelper, noe jeg tror det gjør. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som fungerer for meg er å veie meg jevnt. En gang i uka til fast tidspunkt. Bestem deg for hva vekta skal ligge på, pluss minus en kilo, og hold deg strengt til det.

Anonymkode: c3757...436

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette klarer du å endre :)    Jeg er like høy som deg, og veier mye mer enn deg... På et tidspunkt var jeg  130 kg... men, jeg startet med å gå og etter bare en uke syns jeg det gikk lettere, så jeg gikk lenger og lenger og oftere.   Den første uka mista jeg halvannen kg  - det gav meg en puff å se nåla gå nedover,  alle fremskritt er gode fremskritt  😄  endret litt på kosten, kjente etter om jeg faktisk VAR sulten, drakk mer vann, mer grønnsaker og hadde faktisk bare lørdag på lørdag. Nå sier ikke jeg at du har lørdag flere ganger i uka, men jeg vet at jeg hadde lett for å ta en liten sjokolade her, en der,  og en brus og sånn... Men sa til meg selv at det er kun på lørdag og ikke noe annet.  Så da gledet jeg meg ekstra til lørdag og etterhvert ble det ikke så viktig heller. 

Plutselig hadde jeg gått ned 10 kg, og så 15 kg. Litt stillstand har det vært, men nå er målet mitt 99. Det å kunne se tosifret tall ikke så langt unna - det er motivasjon! :)   og det beste jeg har startet med: styrketrening! Og så gøy det er! Kettlebells har virkelig endret meg og jeg elsker hva det gjør med kroppen min.  Trodde aldri jeg skulle like å trene, men når man ser resultater sånn så er det så gøy! 

Så jeg sier bare kjør på, ta frem igjen gamle favorittplagg og ha det som motivasjon.  Lykke til :) 

Anonymkode: 20005...2ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...