Gå til innhold

Hvor liker du å bade i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal bli varmt i Oslo til helga, og tenkte å bade et sted. Er relativt ny i byen, så mangler litt oversikt. Hva er dine favoritt-badeplasser i Oslo? Gjerne hvor man kan ta med engangsgrill og ha litt space rundt seg. Unngår Sørenga og liknende overfylte brygger. 

Anonymkode: 21357...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Definitivt på naken-Huk. 

Anonymkode: d88eb...708

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bekkelagsbadet

- Malmøya flere steder

 

Anonymkode: b765e...a03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langøyene. Der har du lov til å campe også, dessuten er det ofte mindre folk der enn på de nærmeste øyene :)  Det er veldig fint på Hovedøya også, men vet ikke noe om grill-muligheter der...   Hvervenbukta er veldig koselig hvis du vil slippe båt-turen. Du kan også ta turen opp i marka, mange fine badesteder i skogsvannene, gjelder både Østmarka og Nordmarka.  Oslo har faktisk så mye natur at det er nesten som å bo på landet 😄 

Anonymkode: c3cf5...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2020 den 20.16, AnonymBruker skrev:

Langøyene. Der har du lov til å campe også, dessuten er det ofte mindre folk der enn på de nærmeste øyene :)  

Anonymkode: c3cf5...307

Langøyene er stengt i år pga anleggsarbeid. Jeg ville uansett ikke anbefalt noen å reise ut til øyene nå. Folk står i timesvis i kø både for å komme ut og hjem.

Anonymkode: 9082a...9aa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydalen, Øvre Nydalen, Frysja

Anonymkode: 90f8a...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Langøyene er stengt i år pga anleggsarbeid. Jeg ville uansett ikke anbefalt noen å reise ut til øyene nå. Folk står i timesvis i kø både for å komme ut og hjem.

Anonymkode: 9082a...9aa

Oops, hadde ikke fått med meg at det var stengt. Det var mitt barndomsparadis, og hadde tenkt å ta meg en camping-helg der i sommer 🙁

Det går an å leie kajakk (og kano?) på Sørenga og dra ut til en av de andre øyene da 😁

Anonymkode: c3cf5...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/9/2020 at 10:02 PM, AnonymBruker said:

Katten❤️

Anonymkode: 0c802...f64

Enig 😊 der er det fint, gode fasiliteter, ikke tettpakka og lett å komme seg til med bussen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinbruvann. Like langt fra sentrum som Songsvann, men på østkanten, så ingen drar dit.

Anonymkode: c3d0f...c4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Steinbruvann. Like langt fra sentrum som Songsvann, men på østkanten, så ingen drar dit.

Anonymkode: c3d0f...c4b

Enig. Steinbruvann er kjempefint, mange fine steder rundt vannet og aldri fullt av folk der  (jeg bor like ved) 😎

Anonymkode: c3cf5...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huk naturiststrand! Anbefales på sterkeste!

Anonymkode: 373f4...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannene i Østmarka eller Bestemorstranda (Ingierstrand og den veien). 

Anonymkode: 2ed9b...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvervenbukta er kjempefint, men du må komme tidlig så du får parkering. Det er mange oppmerkede plasser der, men det holder aldri og utover dagen blir det komplett kaos. 

Anonymkode: 7d0df...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinbruvann er fint. Frysja er fint

Anonymkode: f3a35...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2020 den 18.43, AnonymBruker skrev:

Steinbruvann. Like langt fra sentrum som Songsvann, men på østkanten, så ingen drar dit.

Anonymkode: c3d0f...c4b

Ingen drar dit? Alle vi som bor i nærheten drar jo dit og bader om sommeren. Det var fullt rundt Stemmer'n sist jeg var der for noen dager siden. Ennå verre på Badedammen.

Anbefaler heller Vesletjern, der pleier det å være mindre folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Av ferskvann jeg har besøkt liker jeg Frysja og Ulsrudvannet. For saltvann og litt god plass er Fornebu fint, eller Huk. Mye folk overalt men litt mindre der enn på Sørenga iallfall. 

Denne nettsiden har litt info om mange av badeplassene + et kart (muligens ikke helt oppdatert men):

https://www.oslofjorden.com/badesteder/badestrender_oslo.html

En annen side:

https://www.visitoslo.com/no/produkt/?tlp=2987853&name=Outdoor-swimming-in-Oslo

Oslo kommunes nettside om badeplasser, med temperaturer osv:

https://www.oslo.kommune.no/natur-kultur-og-fritid/tur-og-friluftsliv/badeplasser-og-temperaturer/#gref

 

Vil du dra litt ut av byen så pleier Asker å ha strender som får sånne "ren-strand"-merker i avisen og sånn. Usikker på hvor greit det er å komme seg til dem med kollektivt, jeg vet bare om Hvalstrand som jeg kun har besøkt med bil (veldig populær strand da). I Sanvika som er lett å komme seg til er Kadettangen som er en stor sandstrand, og Kalvøya som har mye gress-sletter, svaberg og små strender. Sjekk temperatur- og vannrenhet i Budstikka ( http://www.budstikka.no ) 

 

 

Anonymkode: 473de...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...