Gå til innhold

Katter påkjørt om natten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjeldet dette om sommeren også, når det et lyst hele døgnet? 

og hvorfor et det slik at noen katter blir påkjørt med en gang, mens andre ikke? 

katten min ble påkjørt etter ca 3 uker ute, hvor jeg hadde de under oppsyn hele tiden, mens den ene natten ønsket han ikke å komme inn og jeg tenkte jeg skulle la han få ha den friheten siden det var lyst døgnet rundt og fint vær. Angrer bittert på det nå, ja. Skulle holde de inne til de var ett år, men etter press fra samboer og andre kattemennesker fikk de smake litt på utetilværelsen 9 måneder gamle, men bare på finværsdager og som sagt under oppsyn den første uken. 

Anonymkode: 05417...e86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Påkjørsel kan skje når som helst, hele året, dag og natt. At noen blir påkjørt og andre ikke går rett og slett bare på flaks (og uflaks). 

Anonymkode: c5a99...5f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine katter var begge mye ute fra ung alder. Den yngste fikk vi da hun var 12 uker, og begynte med små turer under oppsyn 4 uker senere. De er bare ute på dagtid nå, helst mens vi er hjemme slik at vi kan slippe dem inn og ut. Bortskjemte så puser ja, men jeg føler de er mer trygge enn hvis de skal være ute alene 8-10-12 timer uten mulighet for å komme inn.

Tror dessverre dette kan ha litt med nærhet til vei å gjøre. Har en venninne som bodde hundre meter fra E6, og hun har mistet 3 katter på den veien. Nå har hun hund.... Bor du nære trafikkerte veier? Katter pleier holde seg maks 100 meter fra hjemmet sitt, men hvis de er ute lange perioder kan de nok vandre litt lenger.

Anonymkode: a7015...990

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det slik at noen mennesker blir påkjørt, mens andre ikke???

Hallo i luken... 

Anonymkode: 0c030...595

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke noe man kan kalkulere seg frem til. Vi hadde katt rett ved europaveien og mye trafikk, han var ute fra han var kattunge, alltid ute om natta og levde i 16 år, døde av nyresvikt. 🤷

Anonymkode: abad1...fe7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det slik at noen mennesker blir påkjørt, mens andre ikke???

Hallo i luken... 

Anonymkode: 0c030...595

Hvorfor er det sånn at noen mennesker klarer å svare skikkelig, mens andre ikke? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Katteiere gambler med katters liv hver eneste dag. Typisk- katter har veldig lav status. Syns jeg ser" hunden min var ute i natt og ble drept. Den lå og led i 5 timer " og så kommer det et par tårer.

Fy f.

Anonymkode: 0726a...b0e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjeldet dette om sommeren også, når det et lyst hele døgnet? 

og hvorfor et det slik at noen katter blir påkjørt med en gang, mens andre ikke? 

Anonymkode: 05417...e86

Min katt er mye mer aktiv om sommeren enn om vinteren, spesielt hvis det er mye snø. Jeg tror katter som går rundt oftere går over en vei enn katter som ligger i skjul, altså skjer det mest på sommeren, kanskje. 

Jeg klarer ikke helt å forstå dyr som løper over veien når det kommer en bil, men etter å ha studert harene som pleier å løpe foran vår bil i stedet for inn til siden, så tipper jeg at det handler om at de ønsker å løpe der det er lite motstand. Kanskje de da bruker veien som er enkel å løpe på for å komme opp i fart? Jeg gjetter bare vilt her, men jeg tror vel heller kanskje ikke du hadde sett for deg et fasitsvar på disse spørsmålene? Du er nok mest bare lei deg for at katten din ble påkjørt og har behov for å snakke med noen. Kondolerer!

Anonymkode: 4307b...7c2

• Liker 2
Gjest snødråpe
Skrevet

Katter forstår selvsagt ikke at biler er farlige sånn uten videre, eller at de ikke stanser umiddelbart. Noen katter løper unna fordi biler bråker og beveger seg raskt, andre katter kan være mer trygge og forstår ikke at biler er farlige. Til og med mennesker er dårlige til å bedømme andre bilers avstand og fart, man kan ikke forvente mer av katter. 

Om natten er det vanskeligere for bilister å se katter, det kan øke sjansen for at de blir påkjørt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Katteiere gambler med katters liv hver eneste dag. Typisk- katter har veldig lav status. Syns jeg ser" hunden min var ute i natt og ble drept. Den lå og led i 5 timer " og så kommer det et par tårer.

Fy f.

Anonymkode: 0726a...b0e

Det jeg tenker når folk som deg kommenterer egner seg ikke på trykk. Du burde skamme deg som kommer her å påstår at folk driter i kattene sine! FYFAEN deg 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken farge var katten? Svarte katter er kjempevanskelig å se, men feks hvite er mye enklere å se.

Anonymkode: 7275e...05a

AnonymBruker
Skrevet

Katten min ble påkjørt på natta (og døde) da hun var 9 år gammel. Dvs gammel, erfaren katt, kan man si. Men hun var mørk i pelsen ja, selv om ikke svart. 

Anonymkode: 7fba5...5ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...