Gå til innhold

Vil ikke være rundt han?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

For noen uker siden startet jeg og en mann (møttes gjennom felles venner) og «offisielt» date. Altså at vi ikke skulle date noen andre enn hverandre. 

Før det så hadde vi bare møttes i sosiale setninger ute, men for noen dager siden kom han hjem til meg for å se på film og snakke. Det var koselig 1 time inn og så fikk jeg en sikkelig uggen følelse av at jeg ville at han skulle dra... jeg vet det høres kjempe slemt ut. 

En liten ting man burde vite. Jeg er en introvert og er veldig flink til å være alene. Kanskje litt for flink. Og dette er ikke første gangen jeg har slitt med å være for lenge sammen med noen, eller ha noen på besøk og tenke at «jeg er utslitt, kan de bare dra?». 

I hvert fall; denne følelsen ødela hele kvelden for meg. Han er en helt grei fyr, hyggelig og søt. Men han går veldig fort fremover. Fortere enn jeg er komfortabel med. Var mye grafsing og stirring.

Jeg bare lurer på om noen har noen råd til hvordan jeg ikke kan føle det sånn? Eller om kanskje det er noen andre som kan relatere? Fordi jeg vil jo ikke føle det sånn. Jeg får så dårlig samvittighet... også tenker jeg kan det hende at jeg ikke er interessert i han nok? Burde man ikke å ville ha en person rundt seg hele tiden hvis man dater/holder på?

Hilsen en 20 år gammel jente med mye å tenke på.

Anonymkode: 399cb...01f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, kanskje det er din magefølelse av at han kanskje ikke er helt den rette. Snakk med han også at du synes han går for fort fremover.

• Liker 8
Skrevet

Hør på den følelsen du. Dersom han går fortere frem enn du liker og det er grafsing og stirring så skal ikke du tvinge deg selv til å være ok med slik. 

• Liker 3
Skrevet

Hei,

Du må ikke skamme deg eller føle deg slem fordi du er introvert og trenger mye alenetid. Det er sånn du er og det er helt ok! 

Når det gjelder daten så høres det ut som kjemien kanskje ikke var helt på topp for deg? Da er det lov å si takk, men nei takk hvis han foreslår å møtes igjen. Husk at du ikke skylder ham noen ting (bortsett fra vanlig høflighet) selv om dere har vært på date. Hvis du har lyst til å treffe ham igjen, men ikke liker tafsinga, kan du ta det opp med ham og se hvordan han reagerer. Hvis han respekterer dine grenser er det et godt tegn, hvis ikke er du i din fulle rett til å dra eller sende ham på dør.

Sånn generelt, som introvert tror jeg man fortsatt trenger alenetid selv om man er kjempeforelska i kjæresten. Det er lurt å snakke om dette, slik at den ene parten ikke føler seg avvist.

• Liker 3
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Var mye grafsing og stirring?

Hold deg unna han.

Anonymkode: f914d...a41

AnonymBruker
Skrevet

Stol på magefølelsen din! 

Anonymkode: d3655...668

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også introvert og stortrives i eget selskap. Men det har alltid vært annerledes med kjærester, de kjærestene som har føltes riktig vel å merke. Da har det vært null problem å hatt besøk i flere dager, men jeg er jo fortsatt meg selv og det er godt med en alenedag innimellom. Her høres det mer ut som at du ikke er ordentlig interessert i fyren, slik som du omtaler han. Og da orker man ikke besøk i lang tid, sånn er det for alle. 

Anonymkode: b5f2f...85c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...