Gå til innhold

Noen som har erfaring med psykomotorisk fysioterapi?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg forvente? Gruer meg sånn, har første time på onsdag. Er det som hos kiropraktor hvor man må ta av seg klærne? Jeg får helt angst av at noen tar på meg og det kommer til å bli så fælt.. Så setter pris på om noen kan fortelle hvordan det foregår :) 

Anonymkode: 1cebf...e5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri tatt av et plagg der. Opplevde at det handlet mer om hvordan man bruker kroppen, hvor og hvordan man belaster den osv. Hun hadde heller aldri en finger på kroppen min. 

Anonymkode: d2ca7...2aa

AnonymBruker
Skrevet

Behandleren min tar veldig sjelden på meg, og når hun gjør det er hun veldig forsiktig og spør om det er greit først. 

Jeg sliter med posttraumatisk stress etter noen kroppskrenkelser, og behandleren min har mange pasienter som har lignende problematikk (hun har taushetsplikt, så hun har selvfølgelig ikke utdypet dette nærmere). 

Jeg tror at de fleste som har dette yrket er veldig vant med at pasienter har berøringsangst.

Kanskje du bare kan prate med behandleren i begynnelsen av timen? Er sikker på at dette går bra! 🌼

Anonymkode: e2741...5d8

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke kle av deg og som de andre over her skriver så er det lite berøring. Du må fortelle litt om deg selv og hvorfor du kommer -så finner dere ut hva du ønsker å få ut av timene, de veileder på å puste riktig, avspenning og kjenne etter hvor i kroppen følelsene dine sitter. Så får du gjerne litt oppgaver til neste gang også justerer man hva man skal gjøre mer eller mindre av underveis. Veldig forsiktig fremtoning i denne type behandling. 

Anonymkode: ea637...af3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...