Gå til innhold

Hvorfor er det så få som tester seg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som det står i saken, så er det få med luftveissymptomer på denne tiden. 

Anonymkode: 822fc...2b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi de som skal teste bare sier at det er mest sannsynlig ikke korona, men forkjølelse. Så blir de ikke testet da.

Anonymkode: df0f7...007

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi de som skal teste bare sier at det er mest sannsynlig ikke korona, men forkjølelse. Så blir de ikke testet da.

Nei, det gjør de ikke. Det er stor testkapasitet overalt i Norge nå, men få som melder seg for å bli testet. 

Anonymkode: 0ff19...ab9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet meg nettopp med kun vanlige forkjølelsessymptomer. Føler det bare skulle mangle!

Anonymkode: 6695f...fc9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør de ikke. Det er stor testkapasitet overalt i Norge nå, men få som melder seg for å bli testet. 

Eh jo. Har flere venner som har ringt koronatelefonen, både ang seg selv og barnet sitt, de har bare fått beskjed om at det er mest sannsynlig vanlig forkjølelse og ikke trenger å teste seg.

Fader hvor frekk du er som påstår å vite noe som helst av hva mine bekjente har opplevd.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke at det er testkapasitet når man må ha nærmest pusteproblemer for å bli testa! Her jeg bor sitter de å ruger på testene selv om man har forkjølelsessymptomer og gjerne skulle visst om det var korona

Anonymkode: 6376f...df2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eh jo. Har flere venner som har ringt koronatelefonen, både ang seg selv og barnet sitt, de har bare fått beskjed om at det er mest sannsynlig vanlig forkjølelse og ikke trenger å teste seg.

Fader hvor frekk du er som påstår å vite noe som helst av hva mine bekjente har opplevd.

Har de hoste, feber og eller tungpust? Visst ikke blir de ikke testet. Orker ikke forklare hvordan det fungerer, men med lavt smittetrykk og testing av lette symptomer, risikerer man bare et høyt antall falskt positive prøver.

Anonymkode: 5d3ca...6bb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at du har opplevd det. Sånn skal det ikke være. Da begynner man å lure på om enkelte kommuner ikke tester for å unngå å registrere smitte hos seg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Testet meg i dag grunnet halsvondt og hodepine. Ingen problem å få komme og teste seg. Var kø utenfor testlokalene i min kommune

Anonymkode: e3962...ec9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at du har opplevd det. Sånn skal det ikke være. Da begynner man å lure på om enkelte kommuner ikke tester for å unngå å registrere smitte hos seg. 

Ja, jeg forstår det ikke. Ene barnet er snørrete og hoster, andre barnet har sår hals. Men neida. trengtes ikke å sjekkes. Dette er av de største kommunene i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Jeg og kjenner flere som har prøvd å få teste seg men når de ringer så for de beskjed om at det ikke er nødvendig. Kanskje kommunene og toppfolkene i helse norge skal ta seg en prat...:klaske:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg forstår det ikke. Ene barnet er snørrete og hoster, andre barnet har sår hals. Men neida. trengtes ikke å sjekkes. Dette er av de største kommunene i Norge.

Har du prøvd å stappe bomullspinne langt bak i halsen og dypt inni nesa på et barn? Ikke alltid de samarbeider, og policyen er at man ikke tar prøver av barn med tvang. Hold de hjemme til de har vært friske i 24 timer, eller testing ved vedvarende feber, tungpust og hoste (mer enn to døgn). 

Anonymkode: d6cd4...2ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Da ville jeg nevnt det for media. Alle med symptomer skal anbefales å testes nå 

Anonymkode: 4cc40...75b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du prøvd å stappe bomullspinne langt bak i halsen og dypt inni nesa på et barn? Ikke alltid de samarbeider, og policyen er at man ikke tar prøver av barn med tvang. Hold de hjemme til de har vært friske i 24 timer, eller testing ved vedvarende feber, tungpust og hoste (mer enn to døgn). 

Jeg har ikke prøvd selv, men jeg har sett legene ta det på min. 2 ganger om dagen i 2 uker.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke prøvd selv, men jeg har sett legene ta det på min. 2 ganger om dagen i 2 uker.

Det er ikke gjort i forbindelse med covid-19 mistanke...??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lesere dere ikke på FHI om hvem som skal testes, og hvorfor de ikke testet lette luftveissymtomer. Er det bedre å koke ihop teorier på KG? 🙄

Anonymkode: 5d3ca...6bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er merkelig at alle bare snakker luftveissymptomer i Norge. Undersøkelser av mer enn 120 000 personer som har antistoffer mot covid i Spania har viste at tap av lukt- og smakssans er det vanligste av alle symptomer. Hvis man det bør man teste seg selv om ikke man har andre symptomer.

Anonymkode: ec95a...b91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke tall på hvor mange jeg kjenner med luftveissymptomer som automatisk avskriver det som "bare vanlig forkjølelse/influensa" fordi "det er jo ikke smitte her" Er det for å slippe eventuell karantene?

https://www.nrk.no/norge/lag-pagang-for-a-teste-seg-for-korona-1.15045112

Mange vil teste seg men får ikke. 

Anonymkode: 54439...63c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og datteren min fikk teste oss på torsdag. Hadde da vært forkjølet siden tirsdag kveld.. her sa legen at mange hadde testet seg siste tiden og det er 8 uker siden siste positiv svar her i kommunen...

Anonymkode: 54fa3...4f2

• Opprett ny...