AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #61 Skrevet 8. juni 2020 Tåpelig arbeidsgiver. Du må vel bare innrette deg, men da vet du hvor lite de verdsetter deg også. Verdt å titte litt etter ny jobb? Anonymkode: 072f8...7e8 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #62 Skrevet 8. juni 2020 Noen burde lage en offentlig name-and-shame-liste så vi kan unngå selskaper og arbeidsgivere som pålegger fysisk oppmøte for jobber som kan gjøres hjemme nå. Jeg har ikke noe ønske om å støtte de som blåser i smitteverntiltak og dermed utsetter samfunnet for unødvendig fare. Anonymkode: 25fa2...788 5
edwardnigma Skrevet 8. juni 2020 #63 Skrevet 8. juni 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen burde lage en offentlig name-and-shame-liste så vi kan unngå selskaper og arbeidsgivere som pålegger fysisk oppmøte for jobber som kan gjøres hjemme nå. Jeg har ikke noe ønske om å støtte de som blåser i smitteverntiltak og dermed utsetter samfunnet for unødvendig fare. Anonymkode: 25fa2...788 Nå er jo smitterisikoen minimal, selv i Oslo. Hele coronaopplegget har vært hysteri. Influensaen vinteren 17-18 drepte jo 1400, som var 500 mer enn normalen. Se det i perspektiv til 239 døde....
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #64 Skrevet 8. juni 2020 8 minutter siden, edwardnigma skrev: Nå er jo smitterisikoen minimal, selv i Oslo. Hele coronaopplegget har vært hysteri. Influensaen vinteren 17-18 drepte jo 1400, som var 500 mer enn normalen. Se det i perspektiv til 239 døde.... 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mens noen klager på at de må tilbake på jobb etter 3 mnd med hjemmekontor har andre måttet jobbe som før og risikert å bli smittet hver eneste dag på jobb! Kom deg tilbake og slutt å syt! Anonymkode: f28cd...bb2 Men altså, dette handler vel ikke om smitterisiko, men om kapasiteten til kollektivtrafikken? Siden den nå går får halv maskin og knapt nok det. Det er et problem både for TS, som kanskje må beregne mye ekstra tid med å vente på buss/tog med ledig plass, og for de andre som blir stående og vente siden TS tok plassen de kunne brukt. Anonymkode: 9f849...5c2 1
Tarmegenbolle Skrevet 8. juni 2020 #65 Skrevet 8. juni 2020 28 minutter siden, edwardnigma skrev: Nå er jo smitterisikoen minimal, selv i Oslo. Hele coronaopplegget har vært hysteri. Influensaen vinteren 17-18 drepte jo 1400, som var 500 mer enn normalen. Se det i perspektiv til 239 døde.... Savner henvisning til paragraf og ledd. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #66 Skrevet 8. juni 2020 31 minutter siden, edwardnigma said: Nå er jo smitterisikoen minimal, selv i Oslo. Hele coronaopplegget har vært hysteri. Influensaen vinteren 17-18 drepte jo 1400, som var 500 mer enn normalen. Se det i perspektiv til 239 døde.... Du glemte å svare på hvordan smittevernloven har anvendelse i denne sammenhengen (hjemmekontor eller fysisk oppmøte). Anonymkode: 3efa1...b57 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #67 Skrevet 8. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: ...dette gjelder Oslo og er en typisk kontorjobb som gjøres like godt hjemmefra som på selve kontoret. Er ikke poenget med myndighetenes retningslinjer ang hjemmekontor at flest mulig som kan, skal følge disse for å minske presset på kollektivtransporten inn til storbyene? Og dere som har tatt tog inn til Oslo i det siste, er det fullt eller godt med plasser? Anonymkode: a3b55...008 det er jo veldig dumt at ikke alle arbeidsgivere som kan, blir med på dugnaden. Men det er bare en henstilling, eller en oppfordring, så de kan kreve at du møter, ja Anonymkode: 78661...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #68 Skrevet 8. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsgivere bør sikre at de ansatte kan holde en avstand på minst én meter i hele arbeidstiden. I områder av landet der de ansatte er avhengig av å bruke offentlig transport, oppfordres arbeidsgivere å legge til rette for hjemmekontor og elektronisk møtevirksomhet i så stor grad som mulig, med fysisk tilstedeværelse på arbeidsplassen bare når det er nødvendig. Dette gjelder særlig i Oslo-området og i andre byer med press i kollektivtrafikken. https://helsenorge.no/koronavirus/arrangement-og-aktiviteter Så disse føringene fra myndighetene er egentlig null verdt? Hva e vitsen med dem, hvis arbeidsgiver likevel kan kreve oppmøte på kontoret som vanlig? Ts Anonymkode: a3b55...008 de er jo ikke null verd hvis mange arbeidsgivere følger dem. Men det hadde vært fint om vi kunne shame dem som ikke følger dem, selv om de kunne, for dugnaden er jo helt avhengig av opplsutningen Anonymkode: 78661...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #69 Skrevet 8. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du gjør det aldri like bra hjemme. Kontorjobb her også, jeg er tilbake på jobb (Oslo). Anonymkode: 3429c...9d6 Snakk for deg selv. Vi er mange som gjør det bedre hjemme. Anonymkode: 78661...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #70 Skrevet 8. juni 2020 4 timer siden, I Grosny skrev: Du kan kjøre til en innfartsparkering og ta kollektivt derfra. hvordan avhjelper det plassmangelen på kollektivtrafikken??? Anonymkode: 78661...e7c 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #71 Skrevet 8. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mens noen klager på at de må tilbake på jobb etter 3 mnd med hjemmekontor har andre måttet jobbe som før og risikert å bli smittet hver eneste dag på jobb! Kom deg tilbake og slutt å syt! Anonymkode: f28cd...bb2 det er jo ikke det det handler om. Det handler om å unngå kollektivtrafikk for å holde smitten nede i samfunnet. I vår felles interesse. Anonymkode: 78661...e7c 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #72 Skrevet 8. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen burde lage en offentlig name-and-shame-liste så vi kan unngå selskaper og arbeidsgivere som pålegger fysisk oppmøte for jobber som kan gjøres hjemme nå. Jeg har ikke noe ønske om å støtte de som blåser i smitteverntiltak og dermed utsetter samfunnet for unødvendig fare. Anonymkode: 25fa2...788 støtter dette forslaget!!! Anonymkode: 78661...e7c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #73 Skrevet 8. juni 2020 58 minutter siden, edwardnigma said: Nå er jo smitterisikoen minimal, selv i Oslo. Hele coronaopplegget har vært hysteri. Influensaen vinteren 17-18 drepte jo 1400, som var 500 mer enn normalen. Se det i perspektiv til 239 døde.... Jeg regner ikke med at det har noen hensikt å prøve å forklare deg enda en gang hvorfor det er få døde i Norge. Anonymkode: 25fa2...788 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #74 Skrevet 8. juni 2020 Shame de som ikke gir hjemmekontor ja. Hm. Jeg jobber for en kommune med godt over 7000 ansatte. Samtlige i kommunen fikk beskjed om å slutte med hjemmekontor fra begynnelsen av forrige uke. Jeg tror en del av dere her inne hadde blitt overrasket over hvor mange enorme arbeidsgivere som ville kommet på denne "shame-listen" deres. Anonymkode: 3efa1...b57 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #75 Skrevet 8. juni 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Du gjør det aldri like bra hjemme. Kontorjobb her også, jeg er tilbake på jobb (Oslo). Anonymkode: 3429c...9d6 Selv om ikke du klarer å jobbe hjemmefra, så er det mange som jobber mer effektivt på hjemmekontor Anonymkode: 1788f...15f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #76 Skrevet 8. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Shame de som ikke gir hjemmekontor ja. Hm. Jeg jobber for en kommune med godt over 7000 ansatte. Samtlige i kommunen fikk beskjed om å slutte med hjemmekontor fra begynnelsen av forrige uke. Jeg tror en del av dere her inne hadde blitt overrasket over hvor mange enorme arbeidsgivere som ville kommet på denne "shame-listen" deres. Anonymkode: 3efa1...b57 jeg jobber for en stor statlig arbeidsgiver (6-7000 ansatte) som eksplisitt sier at vi beholder hjemmekontor lenge, og særlig i de store byene der folk bruker kollektivtrafikk, fordi en stor statlig etat har et samfunnsansvar for å gå foran med et godt eksempel her. Og ærlig talt - hvis ikke stat og kommune stiller opp, hvordan kan de forvente at private gjør det? Her burde det være mulig for statlige myndigheter å komme med mer enn anbefalinger, men med direkte pålegg, for sine egne kontorer. Anonymkode: 78661...e7c 1
Hansehan Skrevet 8. juni 2020 #77 Skrevet 8. juni 2020 1 time siden, edwardnigma skrev: Nå er jo smitterisikoen minimal, selv i Oslo. Hele coronaopplegget har vært hysteri. Influensaen vinteren 17-18 drepte jo 1400, som var 500 mer enn normalen. Se det i perspektiv til 239 døde.... Hvis vi ikke hadde vært "hysteriske", så hadde vi kanskje endt opp med slike tall: https://c19.se/. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #78 Skrevet 8. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: jeg jobber for en stor statlig arbeidsgiver (6-7000 ansatte) som eksplisitt sier at vi beholder hjemmekontor lenge, og særlig i de store byene der folk bruker kollektivtrafikk, fordi en stor statlig etat har et samfunnsansvar for å gå foran med et godt eksempel her. Og ærlig talt - hvis ikke stat og kommune stiller opp, hvordan kan de forvente at private gjør det? Her burde det være mulig for statlige myndigheter å komme med mer enn anbefalinger, men med direkte pålegg, for sine egne kontorer. Anonymkode: 78661...e7c Hadde det vært behov for det, så hadde de kommet med det. For det ER mulig for statlige myndigheter å komme med mer enn anbefalinger. Så det er klart en grunn til at de ikke gjør det. Jeg sier ikke at alle arbeidsgivere sier man skal tilbake på jobb, men det gjelder mange, mange tusen ansatte. Som de over 7k på min arbeidsplass. Anonymkode: 3efa1...b57 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #79 Skrevet 8. juni 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Bør og kan er en oppfordring, ingen krav eller lov. Man bør mye her, men man må ikke. Forstår rbeidsplassen krever at de ansatte kommer på jobb jeg. Anonymkode: bab36...f53 Hvorfor det? Anonymkode: 1788f...15f 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #80 Skrevet 8. juni 2020 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor det? Anonymkode: 1788f...15f Ikke meg du siterte, men jeg også forstår hvorfor arbeidsgivere vil ha ansatte tilbake. Det er rett og slett en god del som ikke jobber like effektivt, samt det er en god del oppgaver som er tyngre ved hjemmekontor grunnet mangel på utstyr. Hos oss har vi blant annet en god del lærlinger, og de har overhodet ikke fungert i disse tider - men det er langt ifra bare de som har hatt vesentlig redusert effektivitet på "hjemmekontoret". Hjemmekontoret til mange jeg jobber med kan ikke sammenlignes med hva vi har på kontoret, som å gå fra fem skjermer til kanskje en eller to, ikke tilgang på lager, dårligere kommunikasjonssystemer for telefoni mm. Anonymkode: 3efa1...b57 3
Anbefalte innlegg