Gå til innhold

Flere som er lei av hjemmekontor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen tenker kanskje at jeg er heldig som har hjemmekontor, men nei. Det er ensomt, utfordrende å løse enkelte oppgaver, ting tar lang tid og dagene glir i hverandre. 

Flere som har det slik? Når kan vi komme tilbake til normalen? 

Anonymkode: dfe9e...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gruer meg til hjemmekontor er over jeg. Da er det tilbake til bråk og stress på jobb. Mye mer avslappende å kunne jobbe i fred. Får gjort mer også på kortere tid når jeg slipper mas. 

Anonymkode: fea38...d1a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker hjemmekontor. Eneste minuset er at det antagelig blir enda tøffere å komme tilbake i kontorlandskapet igjen, nå som jeg har fått erfare hvor mye bedre hverdagen blir på hjemmekontoret. 

Anonymkode: 8d406...82d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker hjemmekontoret, og elsker landskapet. Så jobber normalt 2 dager hjemme, og 1-2 dager på kontor, og 1-2 dager hos kunde eller på reise. 

Her har jeg kunne vært på kontoret hele veien. Gadd jo ikke da ingen andre var der. Men nå er det fullt opp igjen, så da er jeg på kontoret 2 dager i uka. 

Anonymkode: f767e...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er lei av hjemmekontor. Jeg kjenner jeg ikke klarer å være så effektiv, det er for mye som tar oppmerksomheten min bort fra jobben. Jeg savner kolleger. Og jeg savner det å kunne diskutere saker og be om hjelp uten å måtte ringe opp folk. Jeg synes det er slitsomt at kontoret mitt nå er spisestuen, blir liksom ikke noe psykisk avslutning når jobben er over og fritiden starter. Hadde jeg hatt et kontor hjemme så hadde det nok vært annerledes. 

Fordelen er at jeg slipper å pendle, så jeg sparer jo mye tid. Kan stå opp senere og sette meg foran dataen på veldig kort tid. Men jeg savner samtidig kjøringen til og fra jobb, det var så deilig fritid hvor tankene fløy.

Anonymkode: 8bfe0...4c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg flyttet tilbake til kontoret for ei uke siden, men hadde hjemmekontoret på tv-stua som ikke brukes til vanlig. Jeg var lei av å være hjemme, men ser nå når jeg er tilbake på jobb at det var godt å være hjemme også.. Godt å slippe bråket fra de andre,slippe å bli avbrutt av spørsmål, deilig å bare gå opp trappa når man skal på jobb osv. Ja takk begge deler tenker jeg, så jeg skal snakke med sjefen om å ha en eller to dager i uka hjemme og resten på kontoret heretter.

Anonymkode: e7fb1...465

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja drittlei hjemmekontor! Sitter med en pitteliten laptop og får ikke gjort jobben min effektivt. Alt tar lengre tid, er veldig slitsomt å sitte så mye foran skjerm, i jobben min er jeg til vanlig mye ute og besøker bedrifter, møter kunder, har undervisning, møter brukere osv. Hater møter på web! Blir sliten i hodet. Hater å sitte på stuebordet med jobbting blandet med leker fra barna! Dagene sklir inni hverandre. Har mistet motivasjonen.....

Anonymkode: 9d0dd...4fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er lei av hjemmekontor. Jeg kjenner jeg ikke klarer å være så effektiv, det er for mye som tar oppmerksomheten min bort fra jobben. Jeg savner kolleger. Og jeg savner det å kunne diskutere saker og be om hjelp uten å måtte ringe opp folk. Jeg synes det er slitsomt at kontoret mitt nå er spisestuen, blir liksom ikke noe psykisk avslutning når jobben er over og fritiden starter. Hadde jeg hatt et kontor hjemme så hadde det nok vært annerledes. 

Fordelen er at jeg slipper å pendle, så jeg sparer jo mye tid. Kan stå opp senere og sette meg foran dataen på veldig kort tid. Men jeg savner samtidig kjøringen til og fra jobb, det var så deilig fritid hvor tankene fløy.

Anonymkode: 8bfe0...4c4

Tenker og føler på akkurat samme måte som deg. Sparer tid, kan brette klær i pausen eller støvsuge, men det er en merkelig avslutning på dagen, hater å måtte ringe for å spørre om hjelp osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Drittlei og har mistet motivasjonen. Er lei av at hjemmet mitt, der jeg skal slappe av, også er arbeidsplassen min. Hater å måtte ringe hele tiden for å få løst enkle ting. Tar lang tid å vente på svar på e-post. Bruker evigheter på å logge på serverne til jobben. Hater å sitte alene hele dagen, og at den eneste sosiale interaksjonen på jobb blir halvkleine videomøter. Savner å spise lunsj med noen. Savner gåturen hjem fra jobb.

Hele bedriften har blitt ueffektiv og byråkratisk av dette.

Anonymkode: 0c959...1a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Drittlei og har mistet motivasjonen. Er lei av at hjemmet mitt, der jeg skal slappe av, også er arbeidsplassen min. Hater å måtte ringe hele tiden for å få løst enkle ting. Tar lang tid å vente på svar på e-post. Bruker evigheter på å logge på serverne til jobben. Hater å sitte alene hele dagen, og at den eneste sosiale interaksjonen på jobb blir halvkleine videomøter. Savner å spise lunsj med noen. Savner gåturen hjem fra jobb.

Hele bedriften har blitt ueffektiv og byråkratisk av dette.

Anonymkode: 0c959...1a5

Herregud akkurat samme her! Skulle sagt hvert eneste ord selv, takk! 

Hater at hjemmet mitt som er så hellig for meg også er jobben, hater virkelig det. Hater de kleine videomøtene og den påtvunget lunsjen online. Hater at ting tar tid og at jeg må ringe og ikke alltid når folka jeg ringer. 

Anonymkode: dfe9e...296

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud akkurat samme her! Skulle sagt hvert eneste ord selv, takk! 

Hater at hjemmet mitt som er så hellig for meg også er jobben, hater virkelig det. Hater de kleine videomøtene og den påtvunget lunsjen online. Hater at ting tar tid og at jeg må ringe og ikke alltid når folka jeg ringer. 

Anonymkode: dfe9e...296

Lunsj online, er det blitt en greie også nå? Det slipper heldigvis vi. Deilig å kunne ta seg noen minutter på sofaen i lunsjen. Jeg tar ingen telefonsamtaler i min jobb, og om det hadde vært nødvendig hadde jeg definitivt foretrukket å ha dem hjemme i ro og fred, istedenfor i kontorlandskapet.

Anonymkode: 8d406...82d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmekontor er helt fantastisk. Jeg hadde egentlig trodd jeg kom til å savne kollegaene og kontoret, men HAHA! 

Gruer meg til jeg må tilbake. Eller, gruer meg er vel feil å si, men det er sjukt mye bedre hjemme! 

Anonymkode: 2f4df...c5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmekontor er helt fantastisk. Jeg hadde egentlig trodd jeg kom til å savne kollegaene og kontoret, men HAHA! 

Gruer meg til jeg må tilbake. Eller, gruer meg er vel feil å si, men det er sjukt mye bedre hjemme! 

Anonymkode: 2f4df...c5c

Hører bare slike historier, så jeg har faktisk følt meg ekstremt mislykket som åpenbart ikke takler hjemmekontor. Har enkelte dager grått over situasjonen. Veldig glad TS startet tråden slik at jeg ser at vi er flere. Hjemmekontor er ikke for alle.

Anonymkode: 0c959...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg er lei av hjemmekontor. Jeg kjenner jeg ikke klarer å være så effektiv, det er for mye som tar oppmerksomheten min bort fra jobben. Jeg savner kolleger. Og jeg savner det å kunne diskutere saker og be om hjelp uten å måtte ringe opp folk.

Anonymkode: 8bfe0...4c4

Noe av problemet er at mange ikke bruker god programvare som gjør det lett å arbeide på avstand. Med f.eks. Slack så kan man lett sende hverandre spørsmål som mottakeren kan svare på når det passer. Når man blir vant til det bruker man ofte det i stedet for å snakke fysisk selv om personen ikke er langt unna. Ting blir mer oversiktlig når man har slike spørsmål og svar skriftlig og søkbart. Møter er en tidstyv, og snakker man med andre i åpent landskap er det svært forstyrrende for de som ikke er ekstroverte.

Anonymkode: 6b835...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gruer meg til hjemmekontor er over jeg. Da er det tilbake til bråk og stress på jobb. Mye mer avslappende å kunne jobbe i fred. Får gjort mer også på kortere tid når jeg slipper mas. 

Anonymkode: fea38...d1a

Er så enig! Får startet dagen tidligere også, fordi det er så kort avstand fra hjem til jobb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører bare slike historier, så jeg har faktisk følt meg ekstremt mislykket som åpenbart ikke takler hjemmekontor. Har enkelte dager grått over situasjonen. Veldig glad TS startet tråden slik at jeg ser at vi er flere. Hjemmekontor er ikke for alle.

Anonymkode: 0c959...1a5

Hva er det som er så grusomt med å være hjemme? Hva er det å ikke takle? 

Bare nysgjerrig. 🙂

Anonymkode: 2f4df...c5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker også hjemmekontor selv om jeg også liker å se kollegaene mine. Men jobber heldigvis i Telenor, som når har innført at man har total frihet til å velge hvor man jobber. Så fremover når ting går over så kommer jeg til å ha fast 2,5 dag hjemmekontor i uka.

Anonymkode: 580ad...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å bytte med meg. 12 000 skritt+ på en vakt.  Jeg mater, administrerer peg, gir medisiner,lager og serverer mat,  steller decubitussår, trøster, vasker, pusser tenner, synger, trener opp, kler på, får kjeft, kjefter litt selv, observerer, takler ekstreme uttageringer og tung psykiatri, har bestilleransvar for 2 avdelinger, er primærkontakt og koordinaor. Dette er bare noen få av mine oppgaver daglig.   Gi meg hjemmekontor any day!

Anonymkode: f39b7...6a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å bytte med meg. 12 000 skritt+ på en vakt.  Jeg mater, administrerer peg, gir medisiner,lager og serverer mat,  steller decubitussår, trøster, vasker, pusser tenner, synger, trener opp, kler på, får kjeft, kjefter litt selv, observerer, takler ekstreme uttageringer og tung psykiatri, har bestilleransvar for 2 avdelinger, er primærkontakt og koordinaor. Dette er bare noen få av mine oppgaver daglig.   Gi meg hjemmekontor any day!

Anonymkode: f39b7...6a7

Du har vel valgt det selv? Så hvorfor klage?

Anonymkode: 4e6a5...e08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...