Gå til innhold

Er det pant på bruskasser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså ikke flaskene, men de (gule?) plastkassene som man kan sette brusflasker i? Klarer ikke finne dokumentasjon noe sted, men jeg er helt sikker på at det var pant på kasser for endel år siden. Noen som vet om det fremdeles er? 

Anonymkode: e3906...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke pant på kassene lenger. Forsvant for noen år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 16 kroner for både store og små gule samt grønne kasser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi slo inn pant på kasser da jeg jobbet på Meny tidligere i år. Men jeg var ikke så nøye med det, lederen min ba meg gjøre det for kunder som spesifikt ba om det. 

Anonymkode: d0ae5...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi slo inn pant på kasser da jeg jobbet på Meny tidligere i år. Men jeg var ikke så nøye med det, lederen min ba meg gjøre det for kunder som spesifikt ba om det. 

Anonymkode: d0ae5...2c4

Jeg har hatt en opprydning i garasjen, og der dukket det opp et par tomme kasser som har stått der noen år. Det er helt sikkert betalt pant for dem i sin tid, men det er kanskje vanskelig å få den tilbake hvis ordningen er avsluttet. Jeg trenger ikke disse kassene, så jeg skal ta dem med meg til butikken uansett. Enten får jeg penger tilbake, eller så får jeg ingenting. Hvis butikken ønsker setter jeg igjen kassene likevel. Hvis ikke blir de levert til gjenvinning. 

Anonymkode: e3906...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde levere disse kassene etter en opprydning i vår, det gikk ikke. Samtlige butikker informerte at det var helt slutt på dem, ingen pant, og de ville ikke ta dem imot heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror pant på kasser forsvant samtidig som pant på glassflasker. Plastflasker kommer på brett, ikke i kasser.

Anonymkode: a941e...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 8.6.2020 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Jeg tror pant på kasser forsvant samtidig som pant på glassflasker. Plastflasker kommer på brett, ikke i kasser.

Anonymkode: a941e...2b0

Det er så kjipt at glassflasker ikke har pant:( blir mye knust glass rundt om 

Anonymkode: e5e3e...afa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...