Gå til innhold

Strekkmerker og overdrevent kritisk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk noen strekkmerker som ung. Blant annet på leggene bak knærne. De er lyse nå. 

sliter mye med selvbildet og dette jobber jeg med. Har ikke får klart å hatt på meg shorts eller kort skjørt pga dette men lei av å føle jeg ikke kan gå i de sommerklærne jeg ønsker. Lurer på om jeg skal begynne med det nå, for å akseptere meg selv. 

ville dere brydd dere eller ikke?

Anonymkode: 317a6...69b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville overhodet ikke brydd meg, og tviler på at de fleste andre ville brydd seg. Folk har nok med seg selv :)

Anonymkode: 12a72...9be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker om dere ville brydd dere selv om det gjaldt dere?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke. Har store arr på fremsiden av beina etter skade, svært tydelig, og jeg går med shorts og skjørt som jeg vil. Ingen glor, og spør folk så svarer jeg (ekstremt sjeldent). Ingen bryr seg om andres strekkmerker eller arr er min erfaring :) 

Anonymkode: 6e306...a24

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ts

De fleste mennesker har strekkmerker. Jeg fikk veldig mange strekkmerker rett under rumpa da jeg var tenåring, og det var så mange at huden faktisk buler litt ut der. Har også selve rumpa full i strekkmerker, men de er veldig overfladiske og små. Har også strekkmerker på innsiden av lårene. Nå er det så mange år siden at jeg fikk strekkmerkene, så de fleste er nesten ikke synlige lengre. 

Jeg bryr meg ikke om strekkmerkene mine nei. Det er en naturlig del av kroppen. 

Anonymkode: 19cc7...d20

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

ts

Haha, OK, misforstod. Men samme svar, egentlig.

Som nevnt over, de fleste har strekkmerker eller andre små ujevnheter. Jeg synes jeg selv har ganske stygge bein, med ujevn farge og noen arr og nupper og alt mulig. Var ikke før jeg bikket 30 jeg turte å gå med kortbukser og korte skjørt om sommeren (led meg gjennom mange varme sommere i lange bukser og skjørt). 

Så bestemte jeg meg for å gi beng for noen år siden - og innså rimelig kjapt at alle andre gir fullstendig beng i beina mine og 😄

Gå kledd som du vil! - Og mener med det fortsatt at folk har nok med seg selv, som meg 😄 (nevnte dette for noen venninner en gang, altså komplekser over egne bein, og de skjønte virkelig ikke hva jeg snakket om - men sa at de hadde nok med seg selv og egne innbilte komplekser).

Anonymkode: 12a72...9be

Skrevet

Jeg har også hvite strekkmerker bak øverst på leggene. Tenker absolutt aldri på det som et problem :)

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Candiru skrev:

Jeg har også hvite strekkmerker bak øverst på leggene. Tenker absolutt aldri på det som et problem :)

Går du i shorts, skjørt, kjoler der de vises? Fått noen kommentarer?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere som har meninger om dette?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kreft. Strekkmerker er mitt minste problem. 

Anonymkode: 225ab...a86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det mest befriende valget jeg noen gang har tatt, etter å ha tilbragt ungdomsårene med komplekser for rumpe, lår, cellulitter osv, er å gi faen. Bestemte meg da jeg var rundt 25, og så meg aldri tilbake.

Etter det har jeg kledd på meg akkurat det jeg vil, også i perioder hvor jeg har gått opp i vekt, følt meg mindre fresh. Nærmest som en trass: Jeg skylder ikke verden å være sylslank og glatt for å få lov til å gå i badetøy. Random folk får ikke fortelle meg når jeg skal føle meg fin og ikke. 

Det er egentlig veldig enkelt. Folk som elsker og verdsetter deg, vil ikke bry seg. De som bryr seg, elsker deg ikke, og er heller ikke mennesker du er ment å bruke energi på. 

Har også vært vitne til alvorlig sykdom i nær krets og fått en ny respekt for kroppen. Den er ikke et objekt som skal bedømmes kaldt og kritisk, den er en fantastisk levende organisme som lar oss oppleve så mye fint. Når man først venner seg til å skifte fokus, så slutter man også å tenke så mye på detaljer ved sin egen kropp. Jeg glemmer som regel at jeg har cellulitter, mens for 10 år siden begynte jeg å grine hver gang jeg prøvde en shorts.

Anonymkode: c1c4b...32d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...