Gå til innhold

Blir karantenereglene endret i fellesferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet eller kommet over noe info om at de enten fjerner karantenedagene eller reduserer de i fellesferien?

Det er jo mange som har hytter i Sverige og hus i utlandet....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Om de endres, håper jeg det blir strengere.

Anonymkode: 864d3...4ea

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette lurer jeg også på. Om de endres, håper jeg det blir strengere.

Det blir krise for vår familie hvis reiseråd for Norden fortsetter eller blir strengere. Samboer vil da gå glipp av oppveksten til barna. 

Anonymkode: 5caae...2fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sverige har flest nye smittetilfeller i Europa, så det kan ta tid før det åpnes for dem uten karantene. Det er gode sjanser for at det åpnes for andre land i tillegg til Danmark.

Anonymkode: ad0d6...16a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir krise for vår familie hvis reiseråd for Norden fortsetter eller blir strengere. Samboer vil da gå glipp av oppveksten til barna. 

Den er selvfølgelig kjedelig, men jeg tenker det er best for flertallet. Uansett ikke vi som bestemmer dette. Vi får vente og se.

Håper utenlandsreiser blir begrenset enda lenger nå. Særlig med tanke på demonstrasjonen folk var med på.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det valget har han tydeligvis tatt selv for lenge siden? Hvorfor har han ellers havnet i et annet land enn sine egne barn?

Anonymkode: 80a82...1e2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tror ikke noe blir endret før tidligst i september, etter at sommerferien er over også i Sør-Europa. Det er åpent til Danmark snart da, og Finland. 

Sverige tipper jeg de ikke åpner til - det hadde vært idioti.

Anonymkode: ede41...0ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det valget har han tydeligvis tatt selv for lenge siden? Hvorfor har han ellers havnet i et annet land enn sine egne barn?

Anonymkode: 80a82...1e2

Fordi eksen har flyttet tilbake til hjemlandet med barna. Vanligvis har de samvær i alle ferier, og så kommer de hit noen langhelger i tillegg. Nå har det vært full stopp siden februar. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror ikke noe blir endret før tidligst i september, etter at sommerferien er over også i Sør-Europa. Det er åpent til Danmark snart da, og Finland. 

Hvor står det noe om Finland?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi eksen har flyttet tilbake til hjemlandet med barna. Vanligvis har de samvær i alle ferier, og så kommer de hit noen langhelger i tillegg. Nå har det vært full stopp siden februar. 

Familier av denne typen er unntatt fra karantenekravet. Dette meldte regjeringen allerede i april. 

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/familier-slipper-karantene-etter-samvar-pa-tvers-av-landegrenser/id2697212/

Anonymkode: fea25...731

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun Danmark så langt. 

AnonymBruker
Skrevet

Etter 15 juni åpner Danmark (allerede bestemt) (dog krav om minst 6 bookede overnattinger utenfor København), og etter 15 juni er det store muligheter for at også Finland og Island åpner. Etter 20 juli kan det være at andre europeiske land uten for mye smitte åpner. 

Det vil si at det som er minst sannynlig at åpner er Sverige, Spania, Italia og Frankrike

Anonymkode: 2db15...a6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Familier av denne typen er unntatt fra karantenekravet. Dette meldte regjeringen allerede i april. 

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/familier-slipper-karantene-etter-samvar-pa-tvers-av-landegrenser/id2697212/

Anonymkode: fea25...731

Reiseforsikringen gjelder fortsatt ikke, og det andre landet har karantene også for denne gruppa. Han har ikke mulighet til å sitte på hotell i to uker i hjemlandet i karantene. Det har vi ikke råd til. 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter 15 juni åpner Danmark (allerede bestemt) (dog krav om minst 6 bookede overnattinger utenfor København), og etter 15 juni er det store muligheter for at også Finland og Island åpner.

Helt urealistisk at Finland åpner. Hvor har du det fra?

Anonymkode: bf6ce...8ca

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finland har også ganske lite smitte, og det er jo altså regjeringen som selv har sagt at vurdringer om å åpne land etter 15 juni kommer fortløpende. Damnark er allerede bestemt. 

Anonymkode: 2db15...a6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Slapp av, ikke bli påvirket av KG-ere, som i bunn og grunn har en tendens til å blåse dette opp langt mer enn befolkningen øvrig, samt også mye mer enn hva våre myndigheter sier.

Så ta det med ro, alt tyder på at det går mot løsere regler, og ikke motsatt.

Uansett så er det verdt å sitte litt i "karantene" for å få sett barna sine.

Anonymkode: 34777...19a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det helt urealistisk? Hvor har du det fra?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av, ikke bli påvirket av KG-ere, som i bunn og grunn har en tendens til å blåse dette opp langt mer enn befolkningen øvrig, samt også mye mer enn hva våre myndigheter sier.

Så ta det med ro, alt tyder på at det går mot løsere regler, og ikke motsatt.

Uansett så er det verdt å sitte litt i "karantene" for å få sett barna sine.

Vi har ikke råd til at han skal sitte i to uker i karantene på hotell før han får lov til å fortsette videre dit barna bor. Hvis vi betaler det, vil ingen av oss andre ha noe ferie i det hele tatt. Da må vi sitte hjemme hele sommerferien og spise brød til middag. 

AnonymBruker
Skrevet

Når får vi vite mere om dette?

skjønner ikke hvorfor de stenger grensene nå. Det er jo også demonstrasjoner og det er like ille.

Anonymkode: 85530...0d4

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke råd til at han skal sitte i to uker i karantene på hotell før han får lov til å fortsette videre dit barna bor. Hvis vi betaler det, vil ingen av oss andre ha noe ferie i det hele tatt. Da må vi sitte hjemme hele sommerferien og spise brød til middag. 

Da blir det Skype og FaceTime 👍🏼

Anonymkode: a49e1...4fe

• Liker 1
  • Opprett ny...