miamiamia Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Noen som vet eller kommet over noe info om at de enten fjerner karantenedagene eller reduserer de i fellesferien? Det er jo mange som har hytter i Sverige og hus i utlandet....
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Dette lurer jeg også på. Om de endres, håper jeg det blir strengere. Anonymkode: 864d3...4ea 7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette lurer jeg også på. Om de endres, håper jeg det blir strengere. Anonymkode: 864d3...4ea Det blir krise for vår familie hvis reiseråd for Norden fortsetter eller blir strengere. Samboer vil da gå glipp av oppveksten til barna. Anonymkode: 5caae...2fe 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 Sverige har flest nye smittetilfeller i Europa, så det kan ta tid før det åpnes for dem uten karantene. Det er gode sjanser for at det åpnes for andre land i tillegg til Danmark. Anonymkode: ad0d6...16a 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir krise for vår familie hvis reiseråd for Norden fortsetter eller blir strengere. Samboer vil da gå glipp av oppveksten til barna. Anonymkode: 5caae...2fe Den er selvfølgelig kjedelig, men jeg tenker det er best for flertallet. Uansett ikke vi som bestemmer dette. Vi får vente og se. Håper utenlandsreiser blir begrenset enda lenger nå. Særlig med tanke på demonstrasjonen folk var med på. Anonymkode: 864d3...4ea 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir krise for vår familie hvis reiseråd for Norden fortsetter eller blir strengere. Samboer vil da gå glipp av oppveksten til barna. Anonymkode: 5caae...2fe Det valget har han tydeligvis tatt selv for lenge siden? Hvorfor har han ellers havnet i et annet land enn sine egne barn? Anonymkode: 80a82...1e2 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #7 Skrevet 8. juni 2020 Nei, jeg tror ikke noe blir endret før tidligst i september, etter at sommerferien er over også i Sør-Europa. Det er åpent til Danmark snart da, og Finland. Sverige tipper jeg de ikke åpner til - det hadde vært idioti. Anonymkode: ede41...0ad 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #8 Skrevet 8. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det valget har han tydeligvis tatt selv for lenge siden? Hvorfor har han ellers havnet i et annet land enn sine egne barn? Anonymkode: 80a82...1e2 Fordi eksen har flyttet tilbake til hjemlandet med barna. Vanligvis har de samvær i alle ferier, og så kommer de hit noen langhelger i tillegg. Nå har det vært full stopp siden februar. Anonymkode: 5caae...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #9 Skrevet 8. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg tror ikke noe blir endret før tidligst i september, etter at sommerferien er over også i Sør-Europa. Det er åpent til Danmark snart da, og Finland. Sverige tipper jeg de ikke åpner til - det hadde vært idioti. Anonymkode: ede41...0ad Hvor står det noe om Finland? Anonymkode: 5caae...2fe
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #10 Skrevet 8. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi eksen har flyttet tilbake til hjemlandet med barna. Vanligvis har de samvær i alle ferier, og så kommer de hit noen langhelger i tillegg. Nå har det vært full stopp siden februar. Anonymkode: 5caae...2fe Familier av denne typen er unntatt fra karantenekravet. Dette meldte regjeringen allerede i april. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/familier-slipper-karantene-etter-samvar-pa-tvers-av-landegrenser/id2697212/ Anonymkode: fea25...731 6
Vhgj Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg tror ikke noe blir endret før tidligst i september, etter at sommerferien er over også i Sør-Europa. Det er åpent til Danmark snart da, og Finland. Sverige tipper jeg de ikke åpner til - det hadde vært idioti. Anonymkode: ede41...0ad Kun Danmark så langt.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 Etter 15 juni åpner Danmark (allerede bestemt) (dog krav om minst 6 bookede overnattinger utenfor København), og etter 15 juni er det store muligheter for at også Finland og Island åpner. Etter 20 juli kan det være at andre europeiske land uten for mye smitte åpner. Det vil si at det som er minst sannynlig at åpner er Sverige, Spania, Italia og Frankrike Anonymkode: 2db15...a6e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #13 Skrevet 8. juni 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Familier av denne typen er unntatt fra karantenekravet. Dette meldte regjeringen allerede i april. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/familier-slipper-karantene-etter-samvar-pa-tvers-av-landegrenser/id2697212/ Anonymkode: fea25...731 Reiseforsikringen gjelder fortsatt ikke, og det andre landet har karantene også for denne gruppa. Han har ikke mulighet til å sitte på hotell i to uker i hjemlandet i karantene. Det har vi ikke råd til. Anonymkode: 5caae...2fe
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter 15 juni åpner Danmark (allerede bestemt) (dog krav om minst 6 bookede overnattinger utenfor København), og etter 15 juni er det store muligheter for at også Finland og Island åpner. Helt urealistisk at Finland åpner. Hvor har du det fra? Anonymkode: bf6ce...8ca
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #15 Skrevet 8. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt urealistisk at Finland åpner. Hvor har du det fra? Anonymkode: bf6ce...8ca Finland har også ganske lite smitte, og det er jo altså regjeringen som selv har sagt at vurdringer om å åpne land etter 15 juni kommer fortløpende. Damnark er allerede bestemt. Anonymkode: 2db15...a6e 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #16 Skrevet 8. juni 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Det blir krise for vår familie hvis reiseråd for Norden fortsetter eller blir strengere. Samboer vil da gå glipp av oppveksten til barna. Anonymkode: 5caae...2fe Slapp av, ikke bli påvirket av KG-ere, som i bunn og grunn har en tendens til å blåse dette opp langt mer enn befolkningen øvrig, samt også mye mer enn hva våre myndigheter sier. Så ta det med ro, alt tyder på at det går mot løsere regler, og ikke motsatt. Uansett så er det verdt å sitte litt i "karantene" for å få sett barna sine. Anonymkode: 34777...19a 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #17 Skrevet 8. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Helt urealistisk at Finland åpner. Hvor har du det fra? Anonymkode: bf6ce...8ca Hvorfor er det helt urealistisk? Hvor har du det fra? Anonymkode: 34777...19a 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #18 Skrevet 8. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slapp av, ikke bli påvirket av KG-ere, som i bunn og grunn har en tendens til å blåse dette opp langt mer enn befolkningen øvrig, samt også mye mer enn hva våre myndigheter sier. Så ta det med ro, alt tyder på at det går mot løsere regler, og ikke motsatt. Uansett så er det verdt å sitte litt i "karantene" for å få sett barna sine. Anonymkode: 34777...19a Vi har ikke råd til at han skal sitte i to uker i karantene på hotell før han får lov til å fortsette videre dit barna bor. Hvis vi betaler det, vil ingen av oss andre ha noe ferie i det hele tatt. Da må vi sitte hjemme hele sommerferien og spise brød til middag. Anonymkode: 5caae...2fe
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #19 Skrevet 8. juni 2020 Når får vi vite mere om dette? skjønner ikke hvorfor de stenger grensene nå. Det er jo også demonstrasjoner og det er like ille. Anonymkode: 85530...0d4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #20 Skrevet 8. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke råd til at han skal sitte i to uker i karantene på hotell før han får lov til å fortsette videre dit barna bor. Hvis vi betaler det, vil ingen av oss andre ha noe ferie i det hele tatt. Da må vi sitte hjemme hele sommerferien og spise brød til middag. Anonymkode: 5caae...2fe Da blir det Skype og FaceTime 👍🏼 Anonymkode: a49e1...4fe 1
Anbefalte innlegg