Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal ta privatisteksamen i fremmedspråk til høsten. Jeg bør aller helst få karakter 6, hvis ikke må jeg ta opp andre fag for å få flere 6ere... Men 5 er vel kanskje mer realistisk mtp at jeg ikke kan spansk eller tysk i det hele tatt.

Jeg hadde tysk på vgs (3 år siden nå) og fikk 4 i standpunkt. Men husker ingenting... Kan fortsatt en del tyske ord men ingen grammatikk. 

Bør jeg ta spansk eller tysk opp igjen? Er det like høyt krav til hvor godt du kan språket, for både tysk og spansk?

Anonymkode: cb13f...657

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig tror jeg det kan være bedre å ta opp andre fag... Hvis du virkelig kan så lite som du gir inntrykk av her. Har du i det hele tatt hatt spansk? Hvis ikke ville jeg i alle fall absolutt ikke gjort det. Å lære seg et språk på egenhånd på et halvår med ønske om å få 5 eller 6 er det de færreste som klarer. Da skal man ha veldig godt språkøre, og det virker det ikke som om du har. 
Hvilke andre fag kan du ta opp i stedet?

Anonymkode: bfaf1...55b

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt tysk, siden du tydeligvis kan litt? 

Sett deg inn i hvordan eksamensformen er. 

Engelsk muntlig er ikke bare språk, det er også en hel del historie. 

Anonymkode: 33078...bfb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte spansk da det er enklere med tanke på grammatikken ol

Anonymkode: 9cada...163

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig tror jeg det kan være bedre å ta opp andre fag... Hvis du virkelig kan så lite som du gir inntrykk av her. Har du i det hele tatt hatt spansk? Hvis ikke ville jeg i alle fall absolutt ikke gjort det. Å lære seg et språk på egenhånd på et halvår med ønske om å få 5 eller 6 er det de færreste som klarer. Da skal man ha veldig godt språkøre, og det virker det ikke som om du har. 
Hvilke andre fag kan du ta opp i stedet?

Anonymkode: bfaf1...55b

Da jeg gikk opp som privatist som 20 åring hadde jeg ikke noe valg. Jeg måtte ha enten spansk, fransk eller tysk som valgfag

Anonymkode: 9cada...163

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tar spansk, kan du ta eksamen i spansk nivå 1. Hvis du velger tysk, må du ha tysk nivå 2 (hvis du har bestått tysk både på ungdomsskolen og vgs). Hvis du husker lite fra de årene du har hatt tysk, hadde jeg valgt spansk, nettopp fordi det kreves en god del mindre på nivå 1.

Har selv hatt spansk, og nivå 1 var veldig greit. Ikke noe særlig vanskelig grammatikk.

Anonymkode: afde3...c94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men 5 er vel kanskje mer realistisk mtp at jeg ikke kan spansk eller tysk i det hele tatt.

Ut i fra det du beskriver hadde jeg definitivt valgt spansk 1 og det høres ut som 3 kan være en mer realistisk målsetning. 5 og 6 kan du bare glemme. 
Hilsen tysklærer og -sensor. 

Anonymkode: 43840...4e3

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ut i fra det du beskriver hadde jeg definitivt valgt spansk 1 og det høres ut som 3 kan være en mer realistisk målsetning. 5 og 6 kan du bare glemme. 
Hilsen tysklærer og -sensor. 

Anonymkode: 43840...4e3

Dette var da litt strengt... 😬

Du har litt knapp tid på deg ts, men mye kan gå dersom du legger inn en god innsats!

Vil anbefale undervisning. Hvis det er kun dette faget du skal ta til høsten, hva med å ta språkkurs i et land der språket snakkes? Det er den aller beste måten å lære på.

Anonymkode: afde3...c94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...