Gå til innhold

Ingen summetone i IP-telefon


Gjest Emera

Anbefalte innlegg

Gjest Emera

Jeg har ikke hatt summetone i telefonen min på noen dager. Har sendt feilmelding, men (selvsagt...) ikke hørt noe fra dem ennå... :roll:

Før jeg ringer fra mobil og stiller meg i den endeløse køen, er det noen som har tips til hva som kan være feil? Kanskje er det noe jeg kan gjøre selv?

Koblingene er sjekket og selve telefonen i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Emera

Årna sæ.

Måtte ringe fra mobilen, men det var jo intet sjokk...

De hadde hatt et strømbrudd for noen dager siden, og det var sannsynligvis det som var årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er IP-telefontjenesten til NGT veldig dårlig? Søsteren min har hatt flere problemer. Opplever også å ringe dit og få opptattsignal uten at det har vært opptatt. Og det verste var at linjen ble brutt to (!) ganger da hun måtte ringe til 113 fordi det ene barnet var blitt sykt. Skummelt. Tror ikke jeg tør å gå over til det enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Man ringer ikke nødtelefon med IP-telefon uansett. De på nødsentralen får oppgitt feil lokasjon når du ringer. Bruk mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emera
Man ringer ikke nødtelefon med IP-telefon uansett. De på nødsentralen får oppgitt feil lokasjon når du ringer. Bruk mobil.

Absolutt.

Dessuten så virker jo ikke telefonen ved strømbrudd. Skal man ha IP-telefon må man ha mobil i tillegg.

Mrs. B, jeg vet ikke om NGT IP-telefon er dårligere enn andre, men den har vært noe ustabil. For eksempel så har det tidvis ikke gått an å ringe enkelte numre, mens andre har gått greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ringer ikke nødtelefon med IP-telefon uansett. De på nødsentralen får oppgitt feil lokasjon når du ringer. Bruk mobil.

Nei det er jo tydelig det. Litt tullete ting å si synes jeg, for når barnet plutselig er akutt syk skal man ikke måtte tenke at "nå må jeg finne mobilen for hustelefonen kan jeg jo ikke bruke". Nei de må finne en løsning på det der, også det med at man får opp feil sentral, det er ikke bra nok før det er på plass. Har tenkt på å bytte til IP-telefon lenge, men venter nok en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest exngt'er

Vi hadde nextphone et par måneder. Hadde mer brudd på linja enn vi hadde linje. Folk nådde ikke oss og vi nådde ikke dem... Mange rare meldinger og greier. Vi sa opp for å si det sånn...

Det er det dyreste produktet på ip-telefoni også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VikingF
Vi hadde nextphone et par måneder. Hadde mer brudd på linja enn vi hadde linje. Folk nådde ikke oss og vi nådde ikke dem... Mange rare meldinger og greier. Vi sa opp for å si det sånn...

Det er det dyreste produktet på ip-telefoni også.

IP-telefon er bare gunstig rent økonomisk, slik jeg forstår det. Hvis det viktigste er å ringe gratis, så er IP greia, men hvis man prioriterer kvalitet, sikkerhet, osv... så bør man holde på fasttelefonen og/eller mobiltelefonen.

Hvis man har alarm er det ikke sikkert den funker heller med IP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...