Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Setter overvekt og meste parten ligger rundt magen. Hva kan jeg gjøre? 

Har gått ned 5 kg til nå og merker det litt noen plasser, men så lei meg for denne magen. Er skikkelig stor. Må tilføye at jeg trener ikke. 

Anonymkode: 05dcf...5da

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Setter overvekt og meste parten ligger rundt magen. Hva kan jeg gjøre? 

Har gått ned 5 kg til nå og merker det litt noen plasser, men så lei meg for denne magen. Er skikkelig stor. Må tilføye at jeg trener ikke. 

Du kan spise sunnere slik at du får i det færre kalorier..? 😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ok

Anonymkode: 1a8bc...74e

AnonymBruker
Skrevet

Spise sunnere. Hold deg til masse grønnsaker og rent kjøtt/fisk (ikke kjøttdeig, pølser o.l.). Kun veldig grove kornprodukter.

Kutt ut alt som er tilsatt sukker, inkl. søtt pålegg.

Anonymkode: 95c6d...6d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok

Anonymkode: 1a8bc...74e

Det var jo mye hjelp i ja....

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spise sunnere. Hold deg til masse grønnsaker og rent kjøtt/fisk (ikke kjøttdeig, pølser o.l.). Kun veldig grove kornprodukter.

Kutt ut alt som er tilsatt sukker, inkl. søtt pålegg.

Anonymkode: 95c6d...6d9

Takk for tipsene dine. Det er dette jeg har prøvd på nå og synes det fungerer bra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kosthold er kilo og trening er gram. Du må spise mindre, så enkelt og så vanskelig

Anonymkode: e5031...8ce

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tipsene dine. Det er dette jeg har prøvd på nå og synes det fungerer bra. 

Hvor lenge har du prøvd det da? 

Dersom man spiser mindre enn man forbrenner vil man gå ned i vekt, men mindre man har problemer med stoffskiftet. 

Fysisk aktivitet har mye mindre å gjøre for vekten enn matinntaket så du gjør nok noe galt på den fronten

Anonymkode: 6d326...b65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du prøvd det da? 

Dersom man spiser mindre enn man forbrenner vil man gå ned i vekt, men mindre man har problemer med stoffskiftet. 

Fysisk aktivitet har mye mindre å gjøre for vekten enn matinntaket så du gjør nok noe galt på den fronten

Anonymkode: 6d326...b65

Har gått ned 5 kg siden jeg begynte med det så det fungerer jo, men har en del ekstra kilo så håper 7-10 kg til ned og håper da at magen minker og da. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk på trening. Gjør små endringer, så er det lettere å holde på de nye vanene. Ikke spise mellom måltidene, ikke drikke noe med kalorier, ikke spise seg stappmett/kun en posjon middag, velge magrere matvarer (feks rent kjøtt/kylling/fisk, mer grønnsaker, mindre farseprodukter/olje/saus/dressing/pasta.). Jeg vil tro du innerst inne vet hva som er ditt problemområde i kostholdet. Hos meg var det godteri. Spiste det hver dag, nesten av vane. Kuttet det ut i det daglige, kan ha litt på lørdag feks. For andre er det for store måltider. Og andre drikker altfor mange kalorier osv.

Lykke til!

Anonymkode: ff910...251

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ikke tykk ut da. 

Anonymkode: bc5ab...24b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke, men så lav og kiloene så feil plassert så er jeg det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tren litt vekter og løp ett par ganger i uka. Kan også anbefale faste 16:8.

Anonymkode: 4eb28...408

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, nei. Langt ifra. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er magen din stor hele døgnet? Vet at trening har så godt som 0 å si for vekt men det kan ha mye å si for hvordan vekten ser ut. Jeg har gått gravid 5 ganger med store barn og er helt avhengig av å trene magemuskler/kjerne for å ikke se ut som jeg er 4 måneder på vei så fort jeg har spist frokost. Vekten min er ganske stabil på 63 kg fordelt på 168 cm men hvordan magen ser ut kommer helt an på hvor flink jeg er til å trene. Om jeg skulle gått ned 7 kg men ikke trent ville magen fortsatt vært stor etter kl 10. 

Anonymkode: 178f0...852

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vekt har ingenting å si på hvor sunt du spiser, men antall kcal i døgnet. 1 kalori er 1 kalori enten det er grønnsaker eller sjokolade du spiser. 
kutt ut sukker i hverdagen (lettere og ikke småspise da) og pass på at du får inn mindre kalorier enn du forbruker. 

ha en spisedag f.eks lørdag hvor du spiser så mye du vil av alt du vil ha. 
med dette skyter forbrenningen i været de neste dagene. 

det er ikke vanskeligere enn det :) 

Anonymkode: b977c...db2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Expandable86 skrev:

Herregud, nei. Langt ifra. 

Ts har en bmi som sier overvektig. Når hun i tillegg ikke trener (muskler veier mer enn fett, og bmi-skalaen ble oppfunnet i en tidsalder der folk var normalt fysisk aktive) så er Ts overvektig. Det riktige av henne er jo da å justere vekten ned til sunn normalvekt. I tillegg må hun selvsagt legge seg til vanen med et sunt kosthold og begynne å trene - men det er viktig å ta en ting av gangen. Å begynne med å etablere et sunt kosthold, for deretter å legge seg til vanen å gå turer for så å plusse på med pilates eller annen bevegelighet er en ok vei for de fleste.

Anonymkode: 500c3...042

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Glemte også å si at kombinasjonen av karbo og fett ikke er bra. 
jeg er slank mann, trener veldig lite men har en markert kropp. Spiser mye fett men veldig lite karbo og er bevisst på mengde. 

Anonymkode: b977c...db2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er overvektig og hadde du sett meg i truse og bh så hadde du sett det godt. Så må absolutt ned en del kilo. Er i god gang med kosten nå og så er målet å begynne å trene litt styrke og da mageøvelser og håper det kan hjelpe. Er ikke fornøyd nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat samme vekt og høyde som deg og er ikke overvektig. Bmi er utdatert, men vi ligger på 25,2 som er 0,3 fra idealvekt. Det er ingenting. Jeg er fornøyd med meg selv. Trener og ser bra ut. Kanskje du ser bedre ut enn du tror? 

Anonymkode: d2652...f05

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...