AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Skrevet 7. juni 2020 Noen som har hatt dette og fått noe behandling? Anonymkode: b6ed4...083
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #2 Skrevet 7. juni 2020 Adrenal fatigue er ikke en anerkjent medisinsk diagnose. Det er ingen vitenskapelig dokumentasjon for diagnosen eller de foreslåtte mekanismene bak den. Det er et begrep som det brukes en del av i alternative sirkler. Anonymkode: 4bc24...123 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #3 Skrevet 7. juni 2020 Jo, klar over det. Samtidig så vet vi ikke alt, og det kan jo godt være man finner ut mer om dette. Anonymkode: b6ed4...083 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #4 Skrevet 7. juni 2020 har bare hørt om steder i usa som jobber med adrenal fatigue. clymer institute eller noe sånt. ellers er det vel flere privatklinikker som jobber med utmattelsesproblematikk? som balder klinikken, funksjonell helse, mange private, vet ikke navn på alle. jeg var på pilestredet spesialistsenter og fikk diagnose me. ikke at det har hjelpt meg😏 lurer også hvor det er best hjelp å få. tviler egentlig på om det er mulig i norge da😬 Anonymkode: 4739b...1eb
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #5 Skrevet 7. juni 2020 Har CPTSD. Konstant alarm-beredskap og er dermed mye utslitt. Sunt kosthold, lite kaffe og alkohol, god søvnhygiene og rolig liv har bedret det endel. Anonymkode: b4a0c...5ce
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #6 Skrevet 7. juni 2020 hva med theanin, gaba osv? regulere aminosyrer, hvis man kan si det slik. har bare sett noen få innlegg. men selv lider jeg av angst, som tar ekstremt mye krefter😬ofte vanskelig å skille. Anonymkode: 4739b...1eb
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #7 Skrevet 7. juni 2020 Sjekk ut magnesiumprotokollen? Jeg føler Adrenal Cocktail hjelper! Anonymkode: c90cb...010
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Skrevet 7. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva med theanin, gaba osv? regulere aminosyrer, hvis man kan si det slik. har bare sett noen få innlegg. men selv lider jeg av angst, som tar ekstremt mye krefter😬ofte vanskelig å skille. Anonymkode: 4739b...1eb Funker det på deg? Sliter også med angst Anonymkode: b6ed4...083
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #9 Skrevet 7. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: har bare hørt om steder i usa som jobber med adrenal fatigue. clymer institute eller noe sånt. ellers er det vel flere privatklinikker som jobber med utmattelsesproblematikk? som balder klinikken, funksjonell helse, mange private, vet ikke navn på alle. jeg var på pilestredet spesialistsenter og fikk diagnose me. ikke at det har hjelpt meg😏 lurer også hvor det er best hjelp å få. tviler egentlig på om det er mulig i norge da😬 Anonymkode: 4739b...1eb Man blir bare sendt litt rundt for så ende opp med en diagnose de ikke kan hjelpe deg meg.. Ser at det går den veien for meg også selvom jeg ikke vil innse det Anonymkode: b6ed4...083
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #10 Skrevet 7. juni 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Jo, klar over det. Samtidig så vet vi ikke alt, og det kan jo godt være man finner ut mer om dette. Anonymkode: b6ed4...083 Det er sant, men enn så lenge er det ikke dokumentert og anses av seriøse medisinske miljøer for å være svada. Og symptomene er vage ting som kan komme av et utall andre ting, f.eks søvnapne. Problemet med å satse på at symptomene man har kan være noe som er totalt udokumentert er jo at man da ikke behandler eventuelle faktiske tilstander. Sunn kost vil hjelpe på det meste av helserelaterte tilstander. Å ta vitamintilskudd kan gi placeboeffekt (som i utgangspunktet det ikke er noe galt med, man føler seg/har blitt bedre), men det er allikevel ikke veldig lurt å satse korta sine på noe som kun blir snakket om i alternative miljøer. De er eksperter på å gi fasitsvar til diffuse plager, men hvis du sliter med diffuse plager og legen ikke finner ut av det, så handler det om at kroppen er komplisert. Kropp og sinn jobber i en komplisert dynamikk. Det kan være mange faktorer inne i bildet og det lønner seg å jobbe med å finne ut av hva det er og ikke hoppe på enkle svar fra alternativbransjen. Selv om det klart er hyggeligere å få et svar, med en løsning pent pakket inn med sløyfe rundt. Anonymkode: 629aa...98f 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #11 Skrevet 7. juni 2020 interessant tråd☺️det kan være så ekstremt mange grunner til utmattelse, både fysiske og psykiske. selv har jeg fått me diagnose, men mener det er for enkelt. jeg har også angst og høyt kortisol, som også er med på å stele krefter. søvn og kosthold er ekstremt viktige faktorer for meg. har så klart mage/tarm problemer også. tar adaptgen kosttilskudd, og cbd olje. jobber med pusteteknikker og meditasjon. må jobbe med både kropp og sinn. er vanskelig, da jeg har andre smertefulle diagnoser som gir meg daglige smerter. men skulle gjerne hatt en lege som var på mitt»lag». stoffskifte og hormoner må være i noenlunde balanse for at vi skal ha det greit. Anonymkode: 4739b...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #12 Skrevet 7. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: interessant tråd☺️det kan være så ekstremt mange grunner til utmattelse, både fysiske og psykiske. selv har jeg fått me diagnose, men mener det er for enkelt. jeg har også angst og høyt kortisol, som også er med på å stele krefter. søvn og kosthold er ekstremt viktige faktorer for meg. har så klart mage/tarm problemer også. tar adaptgen kosttilskudd, og cbd olje. jobber med pusteteknikker og meditasjon. må jobbe med både kropp og sinn. er vanskelig, da jeg har andre smertefulle diagnoser som gir meg daglige smerter. men skulle gjerne hatt en lege som var på mitt»lag». stoffskifte og hormoner må være i noenlunde balanse for at vi skal ha det greit. Anonymkode: 4739b...1eb Ja, skulle gjerne bare gått til legen å fått god hjelp Anonymkode: b6ed4...083
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #13 Skrevet 9. juni 2020 Sjekk ut optimum health clinic i england. Har nettside, og gratis podcast og facebookgruppe. Anonymkode: c2a48...986
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #14 Skrevet 9. juni 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk ut optimum health clinic i england. Har nettside, og gratis podcast og facebookgruppe. Anonymkode: c2a48...986 har du vært der selv? vet du om de har verdifull informasjon; jeg tenker litt utover typiske råd om energiøkonomisering, tenke positivt, spise sunt etc. mer om ebv virus, medisiner, co-infections, mast cells, pots, stoffskifte, gastro etc etc Anonymkode: 4739b...1eb 1
Gjest Skrevet 9. juni 2020 #15 Skrevet 9. juni 2020 Tråden er ryddet for helseskadelige råd. Anki, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå