Gå til innhold

Ødela TV-en. Forsikring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er rett og slett pinlig, men jeg er usikker på hva jeg bør gjøre. 

Kjæresten har en tv som kostet 8000 kr på salg for 3 år siden. Jeg og typen bor ikke sammen, men TVen står hos meg da han er mye på besøk og vi oppholder oss lite i hans leilighet. 

Vi skulle teste ut vr-briller og i kampens hete klarte kjæresten å slå TVen.... Den sluttet selvsagt å fungere. 

Han har innboforsikring gjennom fagforbundet, mens jeg har en god forsikring med uhellsforsikring/idiotforsikring inkludert. 

Noen som vet om fagforbundet sin forsikring dekker dette? 

Jeg ønsker ikke oppfordring til forsikringssvindel. Jeg vil følge reglene og være ærlig. Jeg lurer bare på om noen vet hvordan vi bør gå fram. 

1. Dekker innboforsikringen til fagforbundet dette? 

2. Er dette på min eller hans forsikring? Siden TVen står hos meg, men er hans? 

3. Har aldri brukt forsikring før, så er helt blank. Vet at dette med bonustap er big deal, men forstår det ikke helt. Bør vi bruke forsikringen i det hele tatt? 

4. Hvis vi får dette på forsikringen: får vi penger til en ny tilsvarende tv (minus egenandel så klart) eller får vi det TVen ble kjøpt for? Trekker de fra 3 år med bruk? 

Anonymkode: ec7e7...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Siden vi ikke vet hverken forsikringselskap, fagforbund eller vilkårene i forsikringsavtalen er det umulig å svare på. Svaret er enten ja eller nei.

2. Siden tv befant seg i din leilighet et det din innboforsikring som gjelder. 

3. Bonustap gjelder kun bilforsikring. For innboforsikring eksisterer ikke dette. Du må betale en egenandel som er spesifisert i forsikrigsvilkårene dine. 

Anonymkode: b4963...14e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lese vilkårene på din egen forsikring, for ingen av oss veit hva som står i den 

Anonymkode: abee0...eb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring/send mail/chat med forsikringsselskapet ditt, så får du svar på alle spørsmålene.

Anonymkode: 5d817...387

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

1. Siden vi ikke vet hverken forsikringselskap, fagforbund eller vilkårene i forsikringsavtalen er det umulig å svare på. Svaret er enten ja eller nei.

2. Siden tv befant seg i din leilighet et det din innboforsikring som gjelder. 

3. Bonustap gjelder kun bilforsikring. For innboforsikring eksisterer ikke dette. Du må betale en egenandel som er spesifisert i forsikrigsvilkårene dine. 

Anonymkode: b4963...14e

Jeg skrev hvilken fagorganisasjon det er. Han er organisert i "fagforbundet" under LO. Ser at det faktum at navnet på forbundet er fagforbundet, gav rom for forvirring. Beklager det. 

På nettsiden på forsikringen hans står det: 

 

  • Forsikringen dekker alt du har av innbo- og løsøre i hjemmet ditt.
  • Lav egenandel i forhold til det som er vanlig i markedet. 3000,- i egenandel ved skade. Hvis to eller flere i husstanden har LOfavør Innboforsikring er den 0 (gjelder skader over 1000,-).
  • Dekker typiske uhell.
  • Vilkårene er meget konkurransedyktige og du har brede dekninger. 

Forsikringen dekker blant annet:

  • Alt innbo og løsøre i hjemmet ditt er forsikret. Ingen øvre forsikringssum
  • Dekker skade ved brann, vann og tyveri
  • Enkeltgjenstander og samlinger er forsikret for inntil kr 300 000,-
  • Smykker og gull er forsikret for inntil 300 000.-
  • Skade på matvarer ved utilsiktet temperaturendring

Forsikringen inneholder også dekninger av:

  • Tyveri
  • Sykkel
  • Uhellsdekning
  • Ved flytting
  • Rettshjelp og ansvarsdekning
  • ID tyveri

Anonymkode: ec7e7...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev hvilken fagorganisasjon det er. Han er organisert i "fagforbundet" under LO. Ser at det faktum at navnet på forbundet er fagforbundet, gav rom for forvirring. Beklager det. 

På nettsiden på forsikringen hans står det: 

 

  • Forsikringen dekker alt du har av innbo- og løsøre i hjemmet ditt.
  • Lav egenandel i forhold til det som er vanlig i markedet. 3000,- i egenandel ved skade. Hvis to eller flere i husstanden har LOfavør Innboforsikring er den 0 (gjelder skader over 1000,-).
  • Dekker typiske uhell.
  • Vilkårene er meget konkurransedyktige og du har brede dekninger. 

Forsikringen dekker blant annet:

  • Alt innbo og løsøre i hjemmet ditt er forsikret. Ingen øvre forsikringssum
  • Dekker skade ved brann, vann og tyveri
  • Enkeltgjenstander og samlinger er forsikret for inntil kr 300 000,-
  • Smykker og gull er forsikret for inntil 300 000.-
  • Skade på matvarer ved utilsiktet temperaturendring

Forsikringen inneholder også dekninger av:

  • Tyveri
  • Sykkel
  • Uhellsdekning
  • Ved flytting
  • Rettshjelp og ansvarsdekning
  • ID tyveri

Anonymkode: ec7e7...52e

Første punkt: 

Forsikringen dekker alt du har av innbo- og løsøre i hjemmet ditt. TVen hans sto i hjemmet ditt, ergo det er irrelevant hva vilkårene videre sier. 

Anonymkode: eb0af...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke hva dette har med hans forsikring å gjøre? Du limer jo selv inn det som eksluderer hans forsikring. Og da er vi tilbake der innlegget litt over beskriver - vi kan ikke svare noe om dette for deg. 

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt innbo og løsøre i hjemmet ditt er forsikret.

 

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Forsikringen dekker alt du har av innbo- og løsøre i hjemmet ditt.

 

Anonymkode: 94465...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått poenget med innboforsikring, men nå forstår jeg det. Det er for idioter som klarer slike kunststykker. Synd man må betale høyere forsikringspremie pga andre sine uhell.

Anonymkode: a23ce...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har aldri forstått poenget med innboforsikring, men nå forstår jeg det. Det er for idioter som klarer slike kunststykker. Synd man må betale høyere forsikringspremie pga andre sine uhell.

Anonymkode: a23ce...c2b

Så hvis huset brenner ned, så tenker du at det er ikke vits å erstatte noe innbo? Eller ved innbrudd, eller ved vannskader, lynnedslag? Men ja, også uhell, det er enkelte forsikringer som er litt snillere enn andre der, men ikke de fleste innboforsikringer. Så nei, det er lite sannsynlig at det har gått utover din forsikringspremie. 

Men det er jo også hele konseptet med forsikring da, du har høyere premie fordi andre har krasjet i trafikken før deg. Heldigvis er du feilfri og kan aldri komme til å verken bukle/krasje med bil eller få alle dine eiendeler brent opp.

Anonymkode: 94465...e50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Får ikke bort sitatet.... Det viste seg at ingen av forsikringene våre dekket det, så vi må pent kjøpe ny tv selv 😊 det er helt fair. Skjønner folk ikke vil at forsikringen skal dekke slikt og nå gjorde den heller ikke det. Hadde visst bare vært hvis vi hadde mistet den i bakken og slikt. 

Vi ble en dyr erfaring rikere 😊 takk for innspill!  Damen i banken som driver forsikringsselskapet fikk seg i det minste en god latter 😊

Hilsen Ts. 

Anonymkode: ec7e7...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...