Gå til innhold

FINNES DET ET SLAGS LESESTATIV?


Halta00

Anbefalte innlegg

Hei. 
Jeg prøver meg her da jeg ikke finner noe slags svar noen annen plass. Har søkt meg grønn på google. 
Jeg regner med det MÅ være flere enn meg som har samme problem:
Du legger deg i senga og skal lese. Enten er boka for tung, rommet for kaldt eller man generelt ikke finner noen god lesestilling når man ligger. Man får også melkesyre i hendene. 
Ja, å ligge på magen fungerer - til en viss grad. Man får vondt i skuldre og klarer ikke å slappe av. 
 

Drømmen er å ha et stativ som gjør at jeg kan ligge på rygg, eller på siden å lese - uten å holde boken fysisk i hendene. Finnes dette, eller må man være MacGyver å lage noe selv? 

Eller kanskje det finnes en magisk liggestilling for lesing? Lær meg!
Å lese på solsenga blir noe annet enn å ligge å lese før man skal sovne for natta. 
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The book seat.

Vet ikke om den passer hvis du ligger, men den gir god avlastning for skuldrene i sittende stilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eBay har svaret. Er ikke på min vanlige PC, så har ikke tilgang til historikken min der, men jeg hadde samme problemet og kjøpte tre-fire forskjlelige stativ/bokholder-løsninger der. Et par av dem var ganske kjekke, og fungerer godt både til faglitteratur ved skrivebordet og til sengelesing.

Men så kom jeg over kindle, og innså raskt fordelene med den over et hvilket som helst nettbrett ol. Siden har jeg ikke lest en eneste fysisk bok på senga, jeg koser meg heller med den lette kindelen i hånda, og med så minimale bevegelser at jeg kan sovne der jeg ligger og leser (noe som aldri har skjedd meg med papirbok).

Anonymkode: 8c9f8...2d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.ebay.com/itm/Book-Stand-Cookbook-Holder-For-Desk-Reading-Rest-Textbook-Display-Rack-Metal/254618209873?epid=7038337916&hash=item3b486d8e51:g:gOEAAOSw4VdeyG0l

Denne for eksempel har jeg, og den fungerer fint til rimelig store og tunge bøker. Finner dog ikke favoritten min, men søk på "book stand" på eBay og gå gjerne litt opp i pris fra de laveste, så finner du et rimelig stort utvalg :)

Anonymkode: 8c9f8...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ebokleser er nok det enkleste alternativet.

Anonymkode: 7f995...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...