AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Hei! Jeg tenker å skaffe meg et kjæledyr, er vant med hunder, katter og kaniner fra før. Jeg lurer på om det finnes en plass jeg kan skaffe meg et dyr med handicap? Tenker særlig da det er vanskeligere for disse å bli omplassert i omsorgsfulle hjem. Jeg har tiden og omsorgen som behøves. Anonymkode: 209bd...2dc
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Spør de som driver med omplassering om hvilket dyr de har inne som ingen vil ha. Nå er det en gang sånn at dyr med handicap har blitt en statusting, litt sånn «se for et flott menneske jeg er» statusdyr (sier ikke at du er det). Så det kan være vanskelig å finne noen med handicap Anonymkode: 0470f...393 4
Tvist Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Det vanligste "handicapet" for katter er at de ikke stoler på mennesker. Så om du kan hjelpe en dyrevernsorganisasjon å ta deg av forvillede katter vil nok det bli satt pris på. 3
Myrmica Skrevet 7. juni 2020 #4 Skrevet 7. juni 2020 Hunder med tre ben eller katter med spesielt utseende pga handicap blir adoptert på flekken. Det beste er kanskje å kontakte omplasseringssteder og høre om de har langtidsbeboere som virkelig trenger et hjem. Dette er ofte eldre dyr, dyr med helt ordinære utseender som ikke skiller seg ut, som kanskje er sky eller har andre adferdstrekk som gjør at det er vanskelig for dem å slå seg til ro på nye steder. Det er en annen kategori som er vanskelig å få omplassert, og det er dyr med et handicap eller en sykdom som krever medisinering og oppfølging og veterinærbesøk, og følgelig koster en god del. Det er beundringsverdig å ta til seg slike dyr, men man må ha råd til det. 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #5 Skrevet 7. juni 2020 Det er vanskeligere å adoptere bort gamle dyr enn dyr med handicap, det siste er nemlig litt trendy. Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt om hvem av dyrene som hadde vært der lengst istedet. Svarte, gamle hannhunder sliter gjerne med å bli adoptert. Anonymkode: 56125...864 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #6 Skrevet 7. juni 2020 19 hours ago, AnonymBruker said: Spør de som driver med omplassering om hvilket dyr de har inne som ingen vil ha. Nå er det en gang sånn at dyr med handicap har blitt en statusting, litt sånn «se for et flott menneske jeg er» statusdyr (sier ikke at du er det). Så det kan være vanskelig å finne noen med handicap Anonymkode: 0470f...393 Gi deg!! Er da intet mindre enn FANTASTISK at folk adopterer handicappede dyr og vet du det er KUN i Norge at det er mulig å komme med en kommentar som du sier her om at "se så snill j er osv". Kvalm av sånne stygge tanker! Anonymkode: 2e261...d80 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #7 Skrevet 7. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gi deg!! Er da intet mindre enn FANTASTISK at folk adopterer handicappede dyr og vet du det er KUN i Norge at det er mulig å komme med en kommentar som du sier her om at "se så snill j er osv". Kvalm av sånne stygge tanker! Anonymkode: 2e261...d80 Gi deg sjøl. Står det at vedkommende mener at alle skaffer seg handicapede dyr for statusen? Nei. Men det er en trend at flere og flere vil ha de fordi de da kan skryte på seg at de har gjort det. Samme med de som skaffet seg gatehunder, mange gjorde det fordi de da kunne skryte på seg å ha reddet en stakkars hund. Anonymkode: fc800...4d9 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Skrevet 7. juni 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Gi deg sjøl. Står det at vedkommende mener at alle skaffer seg handicapede dyr for statusen? Nei. Men det er en trend at flere og flere vil ha de fordi de da kan skryte på seg at de har gjort det. Samme med de som skaffet seg gatehunder, mange gjorde det fordi de da kunne skryte på seg å ha reddet en stakkars hund. Anonymkode: fc800...4d9 Du bekrefter akkurat hva jeg mener! Sier utrolig mye om en person når reaksjonen på at noen adopterer gatehunder eller handicappede dyr er for show off! Jeg finner det avskyelig å si noe slikt. Kvalm, går ut av tråden, orker ikke lese mer degenerert fullstendig åndssvakt BS. Anonymkode: 2e261...d80
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #9 Skrevet 7. juni 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bekrefter akkurat hva jeg mener! Sier utrolig mye om en person når reaksjonen på at noen adopterer gatehunder eller handicappede dyr er for show off! Jeg finner det avskyelig å si noe slikt. Kvalm, går ut av tråden, orker ikke lese mer degenerert fullstendig åndssvakt BS. Anonymkode: 2e261...d80 eeh, jeg har da vitterlig ikke sagt at alle er sånn men i noen tilfeller er det faktisk ikke tvil! ja gå ut av tråden du. Anonymkode: fc800...4d9 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå