AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #21 Skrevet 7. juni 2020 24 minutter siden, Ulven skrev: Ja man lærer fort å reise med sokker skal man via den flyplassen. 😉 Plutselig skal alle av med sko, for ikke å snakke om alle boksene du nevner. En av de siste gangene hadde jeg innsjekket bagasje og prøvde å legge nær alt i den. Håndveska var så godt som tom sett bort fra vannflaske, helt komplett tom sådan, og pass og penger. Jaja veska kom på feil side den. 😉 Her er det blitt slik at familien nå lager veddemål om mor kommer seg gjennom sikkerhetskontrollen uten at noe havner på feil side av glassveggen. 😂 Det er vel strengt tatt normalen å reise med sokker, eller? 🤔 Anonymkode: 8b9ac...2f7 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #22 Skrevet 7. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Flydde til Thailand fra Oslo. Så vi kom opp i lufta ble maten servert. Ca. en times tid etter begynte en etter en unge å spy. Barnemenyen hadde tydeligvis ikke blitt behandlet riktig. Og mange unger kastet opp hele turen ned på 12 timer. Det var oppkast over alt på flyet. Begge ungene mine ble dårlig, så det var en stressende tur. Flypersonelet var ikke behjelpelige i situasjonen (kanskje de skal holde seg unna for å unngå smitte?). Da vi omsider landet var det mange bleke unger som tydelig var utmattet og dehydrert, da måtte vi stå i timesvis å vente i ulike passkontroller. Var ikke snakk om at de som hadde syke barn kunne komme raskere frem i køen. Da vi kom ut fra alle kontrollene var det rett på et apotek for å skaffe elektrolytter til ungene. Anonymkode: 35a30...f9d Eller du kunne kjøpt cola og potetgull. Anonymkode: b4435...a1f 1
Ulven Skrevet 7. juni 2020 #23 Skrevet 7. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er vel strengt tatt normalen å reise med sokker, eller? 🤔 Anonymkode: 8b9ac...2f7 For de fleste antageligvis, men jeg har sett en mengde mennesker i sikkerhetskontrollen uten sokker. Og når da feks Manchester plutselig bestemmer at alle sko skal gjennom sikkerhetskontrollen, da blir det litt ekkelt å være barfot. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #24 Skrevet 7. juni 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel strengt tatt normalen å reise med sokker, eller? 🤔 Anonymkode: 8b9ac...2f7 Nei, sjelden jeg har på sokker. Og vanvittig ekkelt å måtte gå barbeint på en flyplass. Anonymkode: 9c71a...650 1
Perelandra Skrevet 7. juni 2020 #25 Skrevet 7. juni 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #26 Skrevet 7. juni 2020 11 timer siden, Ze.Xhx skrev: Jeg reiste fra Norge til Taiwan, og en person ble syk og døde på flyet. Vi skulle mellomlande i Thailand og det ble en del forsinkelse "for å bli kvitt liket". Alle passasjerene måtte også forlate flyet. Da vi omsider skulle dra videre fant de en teknisk feil på flyet, og vi ble booket om til et annen flyselskap. Mange timer senere i Taiwan oppdaget jeg at bagasjen min ikke hadde kommet med, og jeg måtte fylle ut lost luggage skjema, hvor teksten var på Taiwanedisk. Jeg klarte da å fylle ut skjemaet opp ned, og måtte gjøre det om igjen. Snøblind av søvnmangel måtte jeg bruke en liten time på hotellet til å vaske klærne mine i shampo siden jeg hadde et kundemøte dagen etterpå. Kunden var forøvrig kjempefornøyd og tilbød meg jobb der, men det er en annen historie... Mandarin eller Taiwansk. Anonymkode: 7b3df...c15
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #27 Skrevet 7. juni 2020 9 timer siden, Ulven skrev: Ja man lærer fort å reise med sokker skal man via den flyplassen. 😉 Plutselig skal alle av med sko, for ikke å snakke om alle boksene du nevner. En av de siste gangene hadde jeg innsjekket bagasje og prøvde å legge nær alt i den. Håndveska var så godt som tom sett bort fra vannflaske, helt komplett tom sådan, og pass og penger. Jaja veska kom på feil side den. 😉 Her er det blitt slik at familien nå lager veddemål om mor kommer seg gjennom sikkerhetskontrollen uten at noe havner på feil side av glassveggen. 😂 Jeg tror at uansett hvor godt du forbereder deg så vil de finne noe å ta deg på uansett 😂 Har reist en del til Manchester for å besøke familie og venner der borte, og hadde det det ikke vært for dem så ville vi prøvd å unngå den flyplassen. Den sikkerhetskontrollen er legendarisk, og ikke på den positive måten 😂 Anonymkode: 9dd82...c22 3
Ze.Xhx Skrevet 7. juni 2020 #28 Skrevet 7. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mandarin eller Taiwansk. Anonymkode: 7b3df...c15 Det vet jeg ikke... 😊
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #29 Skrevet 7. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvertfall to, først sto vi i en lang gang der det var helt kaotisk og mye trengsel (ingen skikkelig køsystem eller noe), da skulle de sjekke noe innreise papirer viss jeg ikke husker feil + pass. Deretter var det passkontrollen som tok vinter og vår. Mulig jeg har glemt noe, men det tok urimelig lang tid. Jeg trodde det var ille i USA og Australia, men dette tok kaken tidsmessig og med antall sjekk av pass 😫 Anonymkode: 35a30...f9d Kø kan det være ja, og særlig tidlig morgen når det kommer fly både fra NY, Miami, Bangkok og Doha. Men at det er så innmari mange kontroller tror jeg er en liten overdrivelse. Passkontroll ja, men noe mer? Ikke de gangene jeg har kommet til Gardermoen fra land utenfor EU. Du må gjennom en ny sikkerhetssjekk om du skal videre med innenlands flyging, men det er kun èn sjekk for de øvrige. Gjennom tollen kan du jo selvfølgelig bli stoppet, men noe mer enn passkontroll er det vel ikke? Anonymkode: 9e1d5...a5f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #30 Skrevet 7. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kø kan det være ja, og særlig tidlig morgen når det kommer fly både fra NY, Miami, Bangkok og Doha. Men at det er så innmari mange kontroller tror jeg er en liten overdrivelse. Passkontroll ja, men noe mer? Ikke de gangene jeg har kommet til Gardermoen fra land utenfor EU. Du må gjennom en ny sikkerhetssjekk om du skal videre med innenlands flyging, men det er kun èn sjekk for de øvrige. Gjennom tollen kan du jo selvfølgelig bli stoppet, men noe mer enn passkontroll er det vel ikke? Anonymkode: 9e1d5...a5f Nå ser jeg at du reiste TIL Bangkok, der kan det være mere krøll ved ankomst. Trodde du reiste andre veien... Anonymkode: 9e1d5...a5f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #31 Skrevet 7. juni 2020 På 6.6.2020 den 21.53, AnonymBruker skrev: - Verste flyplassopplevelse: var på Manchester flyplass og ble dessverre plukket ut for ekstra (dvs: håndkontroll) kontroll (og jeg er hvit og kvinne), selv om jeg forstår at de må sjekke folk/ plukke ut tilfeldige for stikk-kontroll, var det likevel ekkelt og utrolig krenkende at en fremmed tok på meg og da på steder jeg slett ikke vil at en vilt fremmed skal berøre meg på. Hatet det intenst! Tror heller ikke kontrolløren var komfortabel siden jeg sa i fra på mitt vis, via kroppsspråk og ansiktsuttrykk, at dette opplevde jeg som en krenkelse av mine intimsoner. Isj 😕 - Verste flytur: En stakkars medpasssasjerer ble syk og begynte å kaste opp. Problemet er at jeg er veldig sensitiv for oppkast-lukter, så da ble jeg rimelig kvalm selv og brakk meg. I tillegg var setet mitt ved galley (kjøkken) og det kom matlukt derfra og når man er kvalm, da tåler man ikke lukter og da spesielt ikke matlukter. Men det var verre for mannen, for ikke bare var han syk, han skjønte at han påvirket andre (meg). * Å sitte ved siden av en overvektig person som tok halve setet mitt. Ble smertefullt etter hvert og jeg fikk veldig vondt når jeg skulle gå fra flyet fordi jeg hadde sittet stille på samme sted over lang tid. Anonymkode: 34a9f...4d7 Du har altså ingen spesielt ille opplevelser? Anonymkode: ba9a0...569
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #32 Skrevet 8. juni 2020 Et fly som ristet veldig mellom Valencia og Madrid. Altså turbulens. Eller lite å klage over. Anonymkode: debe6...3d1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #33 Skrevet 8. juni 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå ser jeg at du reiste TIL Bangkok, der kan det være mere krøll ved ankomst. Trodde du reiste andre veien... Anonymkode: 9e1d5...a5f Reist mye til Bangkok. Aldri opplevd annet enn kontroll av pass og immigration card en gang, pluss en ekstra sikkerhetssjekk hvis man skal videre. Og det er jo standard. Anonymkode: debe6...3d1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå