AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 - Verste flyplassopplevelse: var på Manchester flyplass og ble dessverre plukket ut for ekstra (dvs: håndkontroll) kontroll (og jeg er hvit og kvinne), selv om jeg forstår at de må sjekke folk/ plukke ut tilfeldige for stikk-kontroll, var det likevel ekkelt og utrolig krenkende at en fremmed tok på meg og da på steder jeg slett ikke vil at en vilt fremmed skal berøre meg på. Hatet det intenst! Tror heller ikke kontrolløren var komfortabel siden jeg sa i fra på mitt vis, via kroppsspråk og ansiktsuttrykk, at dette opplevde jeg som en krenkelse av mine intimsoner. Isj 😕 - Verste flytur: En stakkars medpasssasjerer ble syk og begynte å kaste opp. Problemet er at jeg er veldig sensitiv for oppkast-lukter, så da ble jeg rimelig kvalm selv og brakk meg. I tillegg var setet mitt ved galley (kjøkken) og det kom matlukt derfra og når man er kvalm, da tåler man ikke lukter og da spesielt ikke matlukter. Men det var verre for mannen, for ikke bare var han syk, han skjønte at han påvirket andre (meg). * Å sitte ved siden av en overvektig person som tok halve setet mitt. Ble smertefullt etter hvert og jeg fikk veldig vondt når jeg skulle gå fra flyet fordi jeg hadde sittet stille på samme sted over lang tid. Anonymkode: 34a9f...4d7 1
Fliseklemme Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Da jeg tok fly fra Croatia og ble matforgiftet på flyet. Flyverten holdt av egen do til meg siden jeg måtte kaste opp hvert 5 minutt. Når vi kom til Gardermoen var det kontroll av alle som hadde vært i flyet. Måtte stå å holde meg i en time i ganske klaustrofobisk miljø 🤢 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Verste flyplassopplevelse: Gardermoen i fjor sommer. Vi ble plassert i busser for å kjøre bort til flyet, men de åpnet aldri dørene. Etter 20 minutter uten informasjon begynte bussene plutselig å kjøre igjen - først en runde rundt flyet før en stopp på noen minutter, og så tilbake til gaten igjen. Først etter å ha sittet 10 minutter i bussene utenfor gaten får vi beskjed om at flyet er forsinket fordi folka som skulle fly oss ikke hadde blitt ferdig med pausen sin enda. De begynte først å slippe folk ut av bussene og tilbake til gaten før alle ble dyttet inn igjen, for det viste seg at det ikke var plass til oss på gaten lengre. Vi kjørte så tilbake til flyet og satt en god stund til og ventet. Det var glovarmt, stappfullt og dårlig med frisk luft og nedkjøling i bussen. Fullt forståelig at de trengte pausen sin, men det hadde vært fint å få informasjon om hva greia var. Og ikke minst frisk luft inne på bussen. Verste flyturopplevelse: 16-timers flytur med defekt underholdningsskjerm. I og med at vi lettet litt før midnatt hadde det gått helt fint om jeg klarte å sove på fly, men siden jeg ikke klarer å sove på fly (ikke i bil, buss og på tog heller, for øvrig) ble det en dørgende kjedelig tur. 😂 Anonymkode: 598be...c12 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 Har ikke hatt noen skrekkopplevelser, så det verste har vel vært de to gangene jeg har fått en ekstra overnatting underveis på grunn av forsinkelse, så jeg ikke rakk flyene jeg skulle videre med. Det ble jo ordnet av flyselskapene, så greit nok, men likevel litt surt når du har gledet deg til å komme hjem (jobbreiser alene). Anonymkode: 80760...fea 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 Har heldigvis ikke hatt noen skikkelig ille opplevelser, men min kjipeste opplevelse var på Manchester airport. Den ene terminalen jeg har vært på der var helt grei, fant toalett når jeg trengte det og alt gikk kjapt og greit. Den andre terminalen (der hvor Norwegian lander) var ganske jævlig. Husker jeg ble skikkelig en tissetrengt etter at jeg gikk ut av flyet. Gikk og gikk og gikk, men fant ingen toaletter før passkontrollen (den andre terminalen har det). Etter en helvetes lang kø i passkontrollen så løp jeg rundt for å finne en do, og da jeg omsider fant en toalettene så var det stappfullt. Endte opp med å finne et handicaptoalett etterhvert. Var like før jeg tisset på meg, det var virkelig ikke langt unna. Bagasjen var selvfølgelig kraftig forsinket i tillegg til alt dette, det var nesten sånn at kameraten min som jeg skulle besøke trodde at jeg ikke kom med det flyet (hadde heller ikke strøm på mobilen 😂). Anonymkode: 9dd82...c22
Djungelvrål Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: - Verste flyplassopplevelse: var på Manchester flyplass og ble dessverre plukket ut for ekstra (dvs: håndkontroll) kontroll (og jeg er hvit og kvinne), selv om jeg forstår at de må sjekke folk/ plukke ut tilfeldige for stikk-kontroll, var det likevel ekkelt og utrolig krenkende at en fremmed tok på meg og da på steder jeg slett ikke vil at en vilt fremmed skal berøre meg på. Hatet det intenst! Tror heller ikke kontrolløren var komfortabel siden jeg sa i fra på mitt vis, via kroppsspråk og ansiktsuttrykk, at dette opplevde jeg som en krenkelse av mine intimsoner. Isj 😕 - Verste flytur: En stakkars medpasssasjerer ble syk og begynte å kaste opp. Problemet er at jeg er veldig sensitiv for oppkast-lukter, så da ble jeg rimelig kvalm selv og brakk meg. I tillegg var setet mitt ved galley (kjøkken) og det kom matlukt derfra og når man er kvalm, da tåler man ikke lukter og da spesielt ikke matlukter. Men det var verre for mannen, for ikke bare var han syk, han skjønte at han påvirket andre (meg). * Å sitte ved siden av en overvektig person som tok halve setet mitt. Ble smertefullt etter hvert og jeg fikk veldig vondt når jeg skulle gå fra flyet fordi jeg hadde sittet stille på samme sted over lang tid. Anonymkode: 34a9f...4d7 Å bli tatt på/kroppsvitert i kontroll er da helt vanlig, sikkert skjedd meg 50 ganger. 10
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 Vi tok fly fra new York og hjem. Kun 2 av 3 toaletter funket. Og vi var 7stk med salmonella ombord. Hele flyturen satt vi i midtgangen, gikk på do når det ble vår tur, og stravret oss tilbake til bakerst i køen igjen da vi var ferdige. Fælt for oss. Sikkert også kjipt for resten av flyet. Heldigvis var det knapt halvfullt. Verste flyplassopplevelse var da de glemte å åpne dørene for oss. Vi hadde gått ut av flyet, og gikk på bakken frem til der vi skulle inn på flyplassen. Ble stående ute i 5 min før noen åpnet. Hadde vært fullstendig uproblematisk om det ikke var kaldt, vind og nedbør og jeg hadde en baby på 6dager på armen. (Samt jeg var fremdeles redusert etter keisersnitt). Anonymkode: 5b3a2...97e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Skrevet 7. juni 2020 Har ca 50-100 flyturer i året. Så har opplevd absolutt alt som er nevnt i denne tråden, og mer. Med unntak av syk-på-fly, eller stengte-toaletter, synes jeg ikke noen av opplevelsene er så ille. Inkludert da vi ble sittende 3 timer i stekende sol inne på flyet, uten klimaanlegg. Lange flyturer - har alltid en bok i backup i tilfelle alt av underholdning svikter. Toalettbesøk - gjøres alltid før, heller enn senere. Ekstra overnatting - har alltid med ekstra undertøy og tannbørste i handbagasjen. Stengt ute/inne i timesvis - har lag med klær, fra singlet, til tykk ytterjakke. Anonymkode: 9c71a...650 6
GrønnNellik68 Skrevet 7. juni 2020 #9 Skrevet 7. juni 2020 Crosswind på Schiphol.. fysj det var ikke morsomt 🙈🙈🙈 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #10 Skrevet 7. juni 2020 8 hours ago, Apocalypte said: Å bli tatt på/kroppsvitert i kontroll er da helt vanlig, sikkert skjedd meg 50 ganger. Det skal skje 1:100 så skjønner ikke hva TS poengterer det med. Som ansatt er det 1:10. Anonymkode: 54a75...e95 2
Ze.Xhx Skrevet 7. juni 2020 #11 Skrevet 7. juni 2020 (endret) Jeg reiste fra Norge til Taiwan, og en person ble syk og døde på flyet. Vi skulle mellomlande i Thailand og det ble en del forsinkelse "for å bli kvitt liket". Alle passasjerene måtte også forlate flyet. Da vi omsider skulle dra videre fant de en teknisk feil på flyet, og vi ble booket om til et annen flyselskap. Mange timer senere i Taiwan oppdaget jeg at bagasjen min ikke hadde kommet med, og jeg måtte fylle ut lost luggage skjema, hvor teksten var på Taiwansk. Jeg klarte da å fylle ut skjemaet opp ned, og måtte gjøre det om igjen. Snøblind av søvnmangel måtte jeg bruke en liten time på hotellet til å vaske klærne mine i shampo siden jeg hadde et kundemøte dagen etterpå. Kunden var forøvrig kjempefornøyd og tilbød meg jobb der, men det er en annen historie... Endret 7. juni 2020 av Ze.Xhx 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #12 Skrevet 7. juni 2020 Det verste for meg var å bli valgt ut for kroppsvisittering på Schiphol. Jeg reagerte ikke først fordi kroppsvisitering er jo vanligvis ikke noe problem. Men på Schiphol bestod altså kroppsvisitering av å ha en person til å fomle innenfor undertøyet mitt. Jeg har aldri opplevd lignende hverken før eller siden noe annet sted i verden. Schiphol reiser jeg ikke tilbake til. Anonymkode: c37a0...797 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #13 Skrevet 7. juni 2020 Flydde til Thailand fra Oslo. Så vi kom opp i lufta ble maten servert. Ca. en times tid etter begynte en etter en unge å spy. Barnemenyen hadde tydeligvis ikke blitt behandlet riktig. Og mange unger kastet opp hele turen ned på 12 timer. Det var oppkast over alt på flyet. Begge ungene mine ble dårlig, så det var en stressende tur. Flypersonelet var ikke behjelpelige i situasjonen (kanskje de skal holde seg unna for å unngå smitte?). Da vi omsider landet var det mange bleke unger som tydelig var utmattet og dehydrert, da måtte vi stå i timesvis å vente i ulike passkontroller. Var ikke snakk om at de som hadde syke barn kunne komme raskere frem i køen. Da vi kom ut fra alle kontrollene var det rett på et apotek for å skaffe elektrolytter til ungene. Anonymkode: 35a30...f9d 4
skrue Skrevet 7. juni 2020 #14 Skrevet 7. juni 2020 Selve flyreisen har alltid gått fint for min del, men det kan være en krevende opplevelse å komme seg igjennom inngangskontrollen i USA om man ankommer midt i rushet fra Europa kl 2-3 på natten (europeisk tid) og ikke har sovet på flyet. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #15 Skrevet 7. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da vi omsider landet var det mange bleke unger som tydelig var utmattet og dehydrert, da måtte vi stå i timesvis å vente i ulike passkontroller. Var ikke snakk om at de som hadde syke barn kunne komme raskere frem i køen. Da vi kom ut fra alle kontrollene var det rett på et apotek for å skaffe elektrolytter til ungene. Anonymkode: 35a30...f9d Hvor mange kontroller er det vanlig å gå gjennom når man kommer fra Thailand? 🤔🤔🤔 Anonymkode: 9e1d5...a5f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #16 Skrevet 7. juni 2020 1 time siden, Ze.Xhx skrev: Jeg reiste fra Norge til Taiwan, og en person ble syk og døde på flyet. Vi skulle mellomlande i Thailand og det ble en del forsinkelse "for å bli kvitt liket". Alle passasjerene måtte også forlate flyet. Da vi omsider skulle dra videre fant de en teknisk feil på flyet, og vi ble booket om til et annen flyselskap. Mange timer senere i Taiwan oppdaget jeg at bagasjen min ikke hadde kommet med, og jeg måtte fylle ut lost luggage skjema, hvor teksten var på Taiwanedisk. Jeg klarte da å fylle ut skjemaet opp ned, og måtte gjøre det om igjen. Snøblind av søvnmangel måtte jeg bruke en liten time på hotellet til å vaske klærne mine i shampo siden jeg hadde et kundemøte dagen etterpå. Kunden var forøvrig kjempefornøyd og tilbød meg jobb der, men det er en annen historie... Å herregud, en som døde. Må ha vært helt jævlig. Men det kan skje på toget eller hvor som helst. Det er livets gang som man sier. Anonymkode: 3dc3c...a49 1
Ulven Skrevet 7. juni 2020 #17 Skrevet 7. juni 2020 Manchester er den verste flyplassen når jeg er ute og flyr. De er ekstreme i sikkerhetskontrollen og jeg blir alltid tatt for noe, selv om det ikke er noe galt. Bla har de tatt meg for en pilleboks, tre par nye boxere, vannflasken min som var tom etc. Jeg blir stort sett også alltid kroppsvisitert, men det er null stress for min del. Verste flytur var fra Tromsø til Gardermoen en dag i desember for noen år siden. Ekstremvær og flyplassen var for det meste stengt. Jeg forberedte meg på mange timer på en stol siden flyplassen var stengt da jeg kom. Men så ble det en liten luke. Flighten min gikk som den siste før de stengte flyplassen igjen for flere timer. Vel det ble røfft. Kapteinen advarte om at han ville stige ekstremt bratt opp for å unngå vinden og turbulens. Det ble bratt ja. Faktisk så føltes det som rett opp. 😉 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #18 Skrevet 7. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange kontroller er det vanlig å gå gjennom når man kommer fra Thailand? 🤔🤔🤔 Anonymkode: 9e1d5...a5f Hvertfall to, først sto vi i en lang gang der det var helt kaotisk og mye trengsel (ingen skikkelig køsystem eller noe), da skulle de sjekke noe innreise papirer viss jeg ikke husker feil + pass. Deretter var det passkontrollen som tok vinter og vår. Mulig jeg har glemt noe, men det tok urimelig lang tid. Jeg trodde det var ille i USA og Australia, men dette tok kaken tidsmessig og med antall sjekk av pass 😫 Anonymkode: 35a30...f9d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #19 Skrevet 7. juni 2020 5 minutter siden, Ulven skrev: Manchester er den verste flyplassen når jeg er ute og flyr. De er ekstreme i sikkerhetskontrollen og jeg blir alltid tatt for noe, selv om det ikke er noe galt. Bla har de tatt meg for en pilleboks, tre par nye boxere, vannflasken min som var tom etc. Jeg blir stort sett også alltid kroppsvisitert, men det er null stress for min del. Sier meg enig i at Manchester er en versting. Hver gang jeg er der så er det alltid et eller annet. Sikkerhetskontrollen der er et helvete, jeg har flere ganger opplevd å nesten måtte kle av meg alt, og alt skal faen meg i hver sin boks. En gang hadde jeg 6 bokser med som skulle gjennom kontrollen (for det skal kun ligge en ting i hver-ish), vekteren tok frem enda en boks som jeg skulle legge det siste jeg hadde i, og jeg bare: seriøst?? Da lot han meg heldigvis legge skjerfet i den siste boksen. Sykt Anonymkode: 9dd82...c22 3
Ulven Skrevet 7. juni 2020 #20 Skrevet 7. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sier meg enig i at Manchester er en versting. Hver gang jeg er der så er det alltid et eller annet. Sikkerhetskontrollen der er et helvete, jeg har flere ganger opplevd å nesten måtte kle av meg alt, og alt skal faen meg i hver sin boks. En gang hadde jeg 6 bokser med som skulle gjennom kontrollen (for det skal kun ligge en ting i hver-ish), vekteren tok frem enda en boks som jeg skulle legge det siste jeg hadde i, og jeg bare: seriøst?? Da lot han meg heldigvis legge skjerfet i den siste boksen. Sykt Anonymkode: 9dd82...c22 Ja man lærer fort å reise med sokker skal man via den flyplassen. 😉 Plutselig skal alle av med sko, for ikke å snakke om alle boksene du nevner. En av de siste gangene hadde jeg innsjekket bagasje og prøvde å legge nær alt i den. Håndveska var så godt som tom sett bort fra vannflaske, helt komplett tom sådan, og pass og penger. Jaja veska kom på feil side den. 😉 Her er det blitt slik at familien nå lager veddemål om mor kommer seg gjennom sikkerhetskontrollen uten at noe havner på feil side av glassveggen. 😂 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå