AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Jeg har lyst å eie flere katter, men lurer litt på hvor mange katter folk tenker er mye/for mange. Tar selv godt vare på kattene mine (årlig sjekk hos veterinær, sterlisert, chippet og vaksinert og kjøper inn kvalitetsfor). Hvor mange katter tenker du er mange? to katter? tre katter? over tre katter? Anonymkode: 65614...cfa
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Vil si over tre er for mange? 🤔 Anonymkode: 539ce...243 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 Over 1. Løse huskatter dreper også vanvittig mange småfugler og små pattedyr, så de er ikke miljøvennlige heller. Anonymkode: a1b93...22e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 For mange for hva da? Så lenge du ikke har flere enn at alle kattene blir ivaretatt og ingen tar skade eller blir brydd av det, så tenker jeg du kan ha så mange du vil. Anonymkode: 63f5a...b0e 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 På det meste hadde vi fem voksne katter. Alle var kastrert, vaksinert og chippet. Og fikk selvsagt årlig tilsyn av veterinær, samt eller ved behov. Nå har to av dem dødd av alderdom, og vi har tre. Personlig synes jeg tre er lettere enn fem, det er litt færre å fordele kos og oppmerksomhet til nå. Anonymkode: d8928...7dc 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 Jeg har 5 katter. Alle sterilisert, forsikret, vaksinert, chippet og noen bortskjemte pelsdotter. Hadde flere, men en døde i ulykke og to av alderdom. Har også mann, barn og jobb. God økonomi og utdannelse. Drit i hva andre sier så lenge du vet du gir de ett godt liv og nok oppmerksomhet. Bare husk og sterilisert. Og støvsuge mye. Anonymkode: a5380...a4c 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #8 Skrevet 6. juni 2020 Jeg må innrømme at jeg synes det må være flere mennesker enn katter i en hustand, helst nærmere dobbelt så mange mennesker som katter. enkelt og greit. Anonymkode: 3b279...cfb
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #9 Skrevet 6. juni 2020 Det avhenger litt av størrelsen på boligen også tenker jeg. Moren min hadde tre katter, men med hus på bygda fungerte det fint. Tre innekatter hadde definitivt vært i overkant. Anonymkode: aa094...fa2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #10 Skrevet 6. juni 2020 Husk at katter ikke er flokkdyr. Det er ingen grunn til å tvinge dem til å leve som en flokk. Anonymkode: aa094...fa2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #11 Skrevet 6. juni 2020 Pass på så du ikke blir en crazy cat lady! 😄 Eller enda verre.. Sånn som han Spire i Drangedal som bodde med over 200 katter.. Han klarte dessverre ikke å ta vare på de og hadde vel også - mest sannsynlig - en eller annen diagnose eller to. Anonymkode: e732f...b43
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #12 Skrevet 6. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lyst å eie flere katter, men lurer litt på hvor mange katter folk tenker er mye/for mange. Tar selv godt vare på kattene mine (årlig sjekk hos veterinær, sterlisert, chippet og vaksinert og kjøper inn kvalitetsfor). Hvor mange katter tenker du er mange? to katter? tre katter? over tre katter? Anonymkode: 65614...cfa Mer enn 0. Anonymkode: a4bed...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #13 Skrevet 6. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker said: For mange for hva da? Så lenge du ikke har flere enn at alle kattene blir ivaretatt og ingen tar skade eller blir brydd av det, så tenker jeg du kan ha så mange du vil. Anonymkode: 63f5a...b0e Problemet oppstår når katteeieren av en eller annen grunn blir redusert, så hen ikke lenger klarer å ivareta dyrene på en ok måte. Dette er noe det er vanskelig å forutse. Derfor er det nok lurt å begrense antallet. Anonymkode: 6d6f3...42c
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. juni 2020 #15 Skrevet 6. juni 2020 Når du ikke kan ta vare på de er det for mange.
altflyter Skrevet 6. juni 2020 #16 Skrevet 6. juni 2020 Jeg sier som jeg sier om folk: en, to, mange 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #17 Skrevet 6. juni 2020 Jeg syns man kvalifiserer seg som crazy cat lady når man har over 3 katter, uten at det er noe negativt i mine øyne. Jeg har en katt, men ønsker meg 1-2 katter til, men det blir med tanken siden jeg tror pus helst vil være enebarn. Anonymkode: 5d297...d2e
Diamant20 Skrevet 6. juni 2020 #18 Skrevet 6. juni 2020 Når man ikke klarer evt ikke har råd til å ta vare på flere i tilfelle ulykker feks. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #19 Skrevet 7. juni 2020 Bor du på 30kvm i syvende etasje i sentrum vil jeg si en er nok. Bor du på 250kvm på ett småbruk, så hadde 4-5 vært helt i orden. Bosituasjon, livssituasjon og økonomi er ganske avgjørende for hvor mange som er nok. Anonymkode: 4e4db...b36 2
tussi84 Skrevet 7. juni 2020 #20 Skrevet 7. juni 2020 Om du klarer å ta vare på alle sammen så kan du ha en noen katter samtidig, men spørs jo også på plass. Hvis det nærmer seg over 6 katter begynner det å bli litt mange synes jeg. Selv har jeg 3, men de var engang opprinnelig 4. Jeg var også i en liten periode en form for fostermor for 2 kattunger i tillegg mens jeg søkte etter nye eiere til de to. Det var ikke mine to kattunger, men jeg overtok dem fra en bekjent som hadde fått dem, da hun truet med å drepe de selv fordi dem lagde altfor mye bråk. Når jeg hørte det, hentet vi de to kattungene på dagen, og det var i en mnds tid 6 katter i hus. Det gikk egentlig greit, men var jo litt vesing og glefsing fra de voksne kattene som allerede bodde der mot de små, men ikke noe mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå