Gå til innhold

Hva er norges styggeste by?

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 9/4/2021 at 8:46 PM, every woman said:

Jeg liker Brekstad! Det er nok beliggenheten ved fjorden, og at det er flatt og åpent. Men dessverre så har de blitt med på byggegalskapen der også. Hovedgaten fylles opp av nye, stygge klosser. Har de tenkt å miste all sin identitet? Og det nydelige området Hovde hvor de kunne ha bygd variert og i pakt med landskapet.  Isteden har de pepret det med grå kasser. Snakk om bortkastet.

Ser at noen nevner udugelige bygningsråd rundt omkring i landet. Det er et stort problem overalt. Mest mulig folk inn på minst mulig plass, helt uten tanke på tilpasning til eksisterende arkitektur og trivsel for befolkningen. Triste greier.

Gågata på Brekstad har jo vært veldig forlatt over mange år. Det eneste er vel Librasenteret som er å se på der. Gågata er trist, kjedelig og lite innbydende. Jeg synes det er fint langs Havnegata der, fordi at det er rett ved sjøen. Ellers er det vel for det meste eneboliger og gården på Hovde, rett ved sentrum. Jeg synes det skjer alt for lite der til at det kan kalles by. Føles mer ut som et tettsted. Mange skryter av kultursenteret og kysthotellet, men det er jo ikke særlig estetisk pent det heller akkurat. Heldigvis finnes Melissa som tilbyr god mat og helt OK utsikt ;)

Anonymkode: bddb4...2c7

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Gågata på Brekstad har jo vært veldig forlatt over mange år. Det eneste er vel Librasenteret som er å se på der. Gågata er trist, kjedelig og lite innbydende. Jeg synes det er fint langs Havnegata der, fordi at det er rett ved sjøen. Ellers er det vel for det meste eneboliger og gården på Hovde, rett ved sentrum. Jeg synes det skjer alt for lite der til at det kan kalles by. Føles mer ut som et tettsted. Mange skryter av kultursenteret og kysthotellet, men det er jo ikke særlig estetisk pent det heller akkurat. Heldigvis finnes Melissa som tilbyr god mat og helt OK utsikt ;)

Hele 22 butikker på Libra Shopping. 

Skrevet

Moss.

Anonymkode: 42721...313

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Moss.

Anonymkode: 42721...313

Hvorfor? 

Skrevet

Kristiansand er en stygg by, i hvert fall sørlandets styggeste. 

Anonymkode: cc4a7...491

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kristiansand er en stygg by, i hvert fall sørlandets styggeste. 

Anonymkode: cc4a7...491

Hvor bor du da?

Anonymkode: 951b3...be5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2021 den 1.32):

Ålesund er estetisk pen (på sommeren), men folkene der er mentalt sett de styggeste i hele landet. 

Anonymkode: 3291b...93e

Utdyp?🤔

Anonymkode: b0638...1f2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor bor du da?

Sikkert i Arendal 🤭

Anonymkode: ba4a1...2c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sikkert i Arendal 🤭

Anonymkode: ba4a1...2c9

Det er IALLEFALL en stygg by! Topper uføre-statistikken.

• Liker 1
Skrevet

Umulig å si da jeg har ikke sett samtlige av norske byer. Men Mysen er en god kandidat. Langt til sjøen, elven, innsjøen, landskapet er flatt, lite, uinspirerende.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk nevner Oslo, mulig misunnelse? Eller har folk ikke vært utenfor Oslo S og Karl Johan? Arkitekturen på Frogner, byens Manhattan og lille Venezia midt i Bjørvika, moderne arkitektur langs bryggekanten på Aker Brygg og Tjuvholmen, Damstredet på St. Hanshaugen, Vigelandsparken, Grefsen- og Holmenkollen, Akershus festning, Ekeberg osv.

Jeg så også at det var noen som nevnte at Oslo kunne ikke sammenlignes med Stockholm og København. Det er bare vås. Ja, arkitekturen i Stockholm og København er finere, men landskapet i Oslo er finest. Oslo har alt, fjord, øyer, elver, innsjøer, strender, marka, dalen, osv. T.o.m. fjell, byer som er nærmere enn 100 km fra fjell (1.000 m.o.h.) regnes å ha fjell. Det har Oslo, noe hverken Stockholm eller København har eller kommer til å ha.

Arkitekturen kan man alltid endre på, landskapet derimot.

Anonymkode: 4b2e0...010

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Oslo, siden det er Norges eneste by.

Anonymkode: a3ad5...ce2

Skrevet

Molde, rosenes by mej opp i ræva

Anonymkode: df12b...5c6

• Liker 2
Skrevet

Molde..

Skjønner ikke at så mange synes Bodø er stygg. En av di finere synes e.  

Anonymkode: 677ba...e55

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Molde..

Skjønner ikke at så mange synes Bodø er stygg. En av di finere synes e.  

Anonymkode: 677ba...e55

Å jeg synes Molde er Norges vakreste by. Hva er det som er stygt med molde? Ingen by har så så fin natur

Anonymkode: aa097...f01

• Liker 2
Skrevet

Larvik! Kjedelig 

Anonymkode: 2dd61...abf

• Liker 1
Skrevet

Molde

Anonymkode: dc903...674

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Molde

Anonymkode: dc903...674

For noe tull! Mange Molde hater her tydeligvis og det er ikke pga byens utseende!

Anonymkode: aa097...f01

Skrevet

Vadsø, Tromsø, Mosjøen, Mo i Rana.

Sett bort fra pen natur osv, tenker på selve byen, sentrum og byggene. Og feelingen byen gir når man er der…

Anonymkode: 0df94...c7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...