Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er det normalt å veie når man er 14/15 år? Når er man undervektig? 

Anonymkode: a07ea...e2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn ca. 49,2 kilo tror jeg.

Anonymkode: 94c47...40d

AnonymBruker
Skrevet

Kommer selvfølgelig an på hvor høy du er. Det er jo enorme høydeforskjeller i den alderen. Noen er tidlig utviklet, andre ikke. 
Selv var jeg 170 cm og veide rundt 55 kg på den alderen. 

Anonymkode: 2b82a...010

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye veier en stein?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

https://www.melk.no/bmi

Her kan du legge inn høyde og vekt. Under 18,5 i bmi regnes som undervekt hos voksne. Hos 15-åringer er det helt normalt å være litt undervektig, og det er ikke noe å bekymre seg for. 

Anonymkode: a83ac...2a4

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg er 156 cm høy, veier mellom 40-42 kg, men var litt usikker om jeg er undervektig

AnonymBruker
Skrevet

Du er litt undervektig, men siden BMI egentlig kun skal benyttes på voksne er det litt misvisende. Du er enda i vekst og mye kan skje enda :) lev som du pleier, spis variert og vær aktiv.

Anonymkode: 987b0...f17

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har et relativt uanstrengt forhold til mat, og ikke har gått masse ned i vekt, er dette helt normalt. Bmi-skalaen gjelder for voksne. Du kan evt snakke med helsesøsteren på skolen din dersom du er bekymret. Mener å huske at jeg veide godt under 40kg da jeg begynte på ungdomsskolen, og jeg var helt normal hvertfall:) Ikke tenk på dette, du trenger egentlig ikke å veie deg i det hele tatt:)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke skrive høyde? Dette blir et for tullete innlegg, og jeg svarer som det beste, mest inntligente og smarteste svaret du har fått  her i tråden

"Hva veier en stein?"

Ta med høyden og vekt og gjerne alder i ditt neste anorektiske innlegg...

Anonymkode: 905f7...2be

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke skrive høyde? Dette blir et for tullete innlegg, og jeg svarer som det beste, mest inntligente og smarteste svaret du har fått  her i tråden

"Hva veier en stein?"

Ta med høyden og vekt og gjerne alder i ditt neste anorektiske innlegg...

Anonymkode: 905f7...2be

For det første så skrives intelligent med én N, og jeg skrev høyden min senere i et annet innlegg. 

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du har et relativt uanstrengt forhold til mat, og ikke har gått masse ned i vekt, er dette helt normalt. Bmi-skalaen gjelder for voksne. Du kan evt snakke med helsesøsteren på skolen din dersom du er bekymret. Mener å huske at jeg veide godt under 40kg da jeg begynte på ungdomsskolen, og jeg var helt normal hvertfall:) Ikke tenk på dette, du trenger egentlig ikke å veie deg i det hele tatt:)

Ok! Skal begynne i 10. klasse over sommeren. Så tilbake på et ark jeg hadde skrevet ned hvor mye jeg veide da jeg skulle begynne i 8. klasse, og så at jeg veide 33 kg, så det var litt skremmende! Har hatt et litt anstrengt forhold til mat, men har begynt å spise mer nå. Takk for svar. Det er visse andre voksne mennesker som ikke forstår at ungdommer kan lure på sånne ting:)

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok! Skal begynne i 10. klasse over sommeren. Så tilbake på et ark jeg hadde skrevet ned hvor mye jeg veide da jeg skulle begynne i 8. klasse, og så at jeg veide 33 kg, så det var litt skremmende! Har hatt et litt anstrengt forhold til mat, men har begynt å spise mer nå. Takk for svar. Det er visse andre voksne mennesker som ikke forstår at ungdommer kan lure på sånne ting:)

Da har du jo gått opp 10kg på to år, det er bra! Du var et barn før du begynte på ungdomsskolen, 33kg var helt normalt og hvertfall ikke noe du trenger å tenke på nå.

Ikke stress med vekten. Anbefaler virkelig å slutte å veie deg, for du vil virkelig ikke slukes inn i den psykiatriske sykdommen som anoreksi er. Ta ansvar for helsa di nå, spis faste måltider og fokuser på at du trenger energi til skolearbeid og ikke minst det sosiale med venner! Men ikke bekymre deg for om du veier for lite, hvis du vet at du spiser nok mat og ikke går rundt sulten, er dette helt normal vekt til din alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...