Gå til innhold

Ned i vekt etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye la du på deg i svangerskapet og hvor mye gikk du ned etter fødsel? Hvor mye forsvant med en gang og hvor mye måtte du jobbe for å bli kvitt?

Anonymkode: 6ae33...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La på meg 8 kg, gikk ned 15 de første 6 ukene 😅 Fullammet, hører det er «slankende» 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: b82a9...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 7 og ned 13. Forsvant av seg selv med en gang.

Gikk gradvis opp igjen til startvekt etter ca 6 mnd.

Anonymkode: a471d...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 14 og ned 6 kg med en gang. Er nå 14 dager siden fødsel og har gått med 8. Føler «alt» sitter på magen, då alle klær ser rare ut. Jeg er størrelse L rundt magen og størrelse s resten. Gravidbuksene bare siger, og de vanlige klærne mine passer ikke i det hele tatt😫

Anonymkode: 60b1a...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er relevant å spørre om BMI før graviditeten her, Ts, eller så risikerer du å få svar fra overvektige som la om livsstilen i graviditeten og endte opp med å veie mindre etter fødsel, fordi de mistet fettvekt i svangerskapet. De er ikke representative for hvordan en normal vektnedgang etter fødsel skal foregå. Det sunneste er jo å i utgangspunktet ha en normal BMI og legge på seg innenfor anbefalingene, for deretter å gå gradvis ned til startvekt under amming. 

Anonymkode: 597b9...b19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bmi på 21 før jeg ble gravid. Gikk opp 17 kilo. To måneder etter fødsel hadde jeg gått ned 17 kilo. De første 12 raste av, de neste 5 måtte jeg jobbe litt for. 

Anonymkode: 60e91...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde bmi på 21,5. Gikk opp 24 kilo og ned igjen 18 i løpet av de to første ukene etter fødselen. Hadde igjen fire kilo til startvekt etter en måned, og var nede i to kilo under startvekt etter et halvt år. Spiste som en hest i ammeperioden, inkludert mye sjokkis og kanelboller, men måtte trille mye for å få ungen til å sove, så her gikk det av seg selv. 

Anonymkode: c8150...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 12kg. 1 uke etter fødsel hadde jeg gått ned 8. De siste kiloen forsvant med ammingen, så har ikke trengt å jobbe for det.  Føler meg ganske heldig der, da det ikke er noe selvfølge.

Anonymkode: 43451...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 10 kg første gang og 14 kg andre gang. Begge ganger hadde jeg gått ned ca 10 kg da jeg veide meg en uke etter fødsel. Kiloene forsvinner videre med ammingen her også, så jeg har jobbet for å holde vekten oppe i den perioden. 

Anonymkode: bb241...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 60 kg da jeg ble gravid med nr to. Gikk opp til 74 på slutten. Veide rundt 66 et halvt år etter, og nå 13 mnd etter fødsel veier jeg 55 kg. Ikke jobbet noe spesielt, annnet at jeg har vært litt flinkere til å kutte ut godis det siste halvåret.

Anonymkode: b9aa1...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye la du på deg i svangerskapet og hvor mye gikk du ned etter fødsel? Hvor mye forsvant med en gang og hvor mye måtte du jobbe for å bli kvitt?

Anonymkode: 6ae33...537

20kg Med tvillinggutter. 12kg med en gang og 8kg forsvant i løpet av 4 mnd. Måtte spise litt sunnere, men utenom det så forsvant det stort sett av seg selv uten amming.

Anonymkode: dad2f...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over her (dad2f...5a5)

- Bmi var forresten ca 20 før graviditet.

Anonymkode: dad2f...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la på meg 11 kg etter andre svangerskap. Fødte for 4 mnd siden nå, og har gått ned 8 av disse. Det er et slit å miste de 4 siste kg! De vil bare ikke av! Haha:P Har skjerpet inn på kostholdet, og begynt å trene igjen. De sitter som støpt. Går jeg ned 05 kg en uke, går jeg opp 1 kg neste uke. Og fullamming hjelper ikke på vekta! 

Jeg la på meg en del etter første svangerskap, så startvekt da jeg ble gravid med andre var for høy. Så det er litt demotiverende at jeg siter med disse 4 kg, for i realiteten vil jeg tilbake der jeg var før jeg ble gravid med første. Dvs ned 10 kg. 

Nå veier mannen 10 kg mindre enn da vi møttes, og jeg veier 15 mer! Møtes på halvveien da:P 

Anonymkode: f5c8d...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk opp 20 kg, har vel 10-12 kg til overs enda nå 4 mnd etter fødsel. Men har hatt elendig kosthold i koronatiden, og lite bevegelse da babyen hater vogn.

Gikk opp like mye i første svangerskap, og gikk gradvis ned til startvekt etter endel mnd uten å gjøre noe spesielt for det. Så jeg håper det samme skjer denne gangen om jeg bare skjerper kostholdet litt og babyen begynner å like turer i vogna 😄

Anonymkode: 42cec...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 90kg før gravditet, gikk opp 22 kg, gikk ned 10kg med en gang. Nå 1 år senere veier jeg fortsatt 98kg. Med pcos og en historie med vanskelig å gå ned i vekt uten veldig strengt kosthold, tre mislykkede graviditeter som ga vektøkning uten nedgang før siste, så er det ingen solskinnshistorie her. Amming hjalp meg ikke noe, testet med moderat kaloriunderskudd og amming, ga så minimal vektnedgang, ca 0,5kg på tre uker, så ventet til jeg var ferdig med ammingen.

Anonymkode: 843be...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp 20 kg, har igjen 9 kg 7 uker etter fødsel. 

Anonymkode: ac622...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har holdt på i 30 år. De har ennå ikke gått av.

Anonymkode: 51731...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved svangerskap nr 2, startet på en bmi på 20,5 før svangerskapet la på meg 20 kg, gikk den 10 med en gang, 4 mnd etter fødslen mangler jeg 4 kg til startvekt. 
la på meg like mye med første men da var jeg tilbake til startvekt 4 mnd etter fødselen. Men var yngre da :) 

Anonymkode: 633a8...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...