Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning - For tidlig fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noen svært nær meg som nettopp har fått svangerskapsforgiftning. Akkurat nå er alt ting greit, men liker ikke det jeg høre som ble sagt om «hun går nok ikke ut juni en gang». Termin er satt i uke 32 (begynnelsen av august). 

Om jeg teller riktig, så er hun nå snart i uke 32 av graviditeten.

Dette er noen svært nær meg og jeg er redd for både baby og mor. Er det noen med erfaringer rundt dette som har lyst til å dele litt prognosene for begge? Leser om at uke 34++ fødsel, da går det ofte greit. Kan jeg «slappe av» om hun kommer seg til slutten av juni? Kjenner jeg bare venter på å få en telefon om at det har gått galt 😰

Anonymkode: f2f2f...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg var ikke i helt samme situasjon,men jeg hadde svangerskapsforgifting med nr 1 og da hadde jeg gått overtid så ble satt i gang. Jeg hadde da ganske høyt blodtrykk og proteiner i urinen. Med nr 2 fikk jeg hlyt blodtrykk og sv og til proteiner i urin. Dette ble oppdaget tidlig inuke 24. Jeg gikk med dette frem til fødsel.Gikk overtid,ut kom en frisk stor baby. Jeg gikk ofte på kontroller,ultralyd osv. Jeg tenker det vil gå bra,de venter nok med å sette henne i gang hvis det er i grenseland og holder seg der.

Anonymkode: 85871...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye erfaring med dette dessverre. Min erfaring er med prematur fødsel i uke 33 og 31. Det står masse om dette i dagboken min (link i signatur).

Kort oppsummert: prematur fødsel i uke 32 skal gå bra dersom alt er bra med baby ellers. Men det betyr en del tid på sykehuset og en unødvendig tøff start for foreldrene. 
Mine barn er nå 5 og 8 og friske begge to, så dette bør gå helt fint. 

Spør om du lurer på noe mer 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 32. Fikk lungemodningssprøyter og lå på obs-post og ble forberedt på akutt keisersnitt, men det roet seg og jeg klarte å holde det gående til 35+0. Da var hun bare litt liten og umoden, så det var behov for sondemat et par uker og litt pustehjelp helt først. Jeg ble aldri forberedt på noe annet enn at det helst ville gått bra i uke 32, men at det ville bli opphold på nyfødtintensiven og hvilken hjelp det muligens ville bli behov for. Hvis hun klarer å komme seg til uke 34+, så er det det aller beste, men det vil helst gå bra nå også. ❤️

Anonymkode: 87515...fb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...