Gå til innhold

Hvorfor heter det Hitler-bart og ikke Chaplin-bart?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det nesten ingen som har slik bart lenger. Som kjent var Chaplin en av heltene til Hitler, og Hitler kopierte derfor barten. Litt som at Jan Ivar «Mini» Jakobsen var så stor fan av Jahn Teigen at han endret navnet til Jahn Ivar Jakobsen. 

Tenker at om man hadde kalt det Chaplin-bart i stedet, som det egentlig er, så ville ikke folk hatt så mye i mot det. Selv har jeg et ansikt som «passer» til tynn bart, men kan jo ikke ha det fordi folk bare tenker Hitler eller nazist med en gang. Synes det er leit.

Hadde dere tenkt «nazi» om dere hadde sett en med litt smal bart?

Anonymkode: 7d7dd...cd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Michael Jordan hadde hitlerbart, men barten er litt mindre enn den Hitler hadde. Kanskje det kunne vært noe for deg?

5f2ubzduox521.jpg

Anonymkode: 2d463...dab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Mugabe

Så er noen svarte som fortsatt bruker hitlerbart. 

doran-mugabe.jpg

Anonymkode: 2d463...dab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om noen spør deg om hvorfor du har hitlerbart så kan du jo svare: "Nei, jeg har ikke hitlerbart, jeg har mugabebart!"

Anonymkode: 2d463...dab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Robert Mugabe

Så er noen svarte som fortsatt bruker hitlerbart. 

doran-mugabe.jpg

Anonymkode: 2d463...dab

Ikke i nærheten av Hitlerbart, altfor tynn og smal.

 

33E7714D-4857-4E63-8C13-56CA0CD085F1.jpeg

Anonymkode: 7d7dd...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i nærheten av Hitlerbart, altfor tynn og smal.

 

 

Anonymkode: 7d7dd...cd4

Skjønner, men tenkte kanskje du lettere ville komme unna med en hitlerlignende bart enn en bart som er identisk med den Hitler hadde. 

Kanskje kan også være et alternativ å starte med en mugabebart for så å gradvis utvide den til en hitlerbart? På den måten sniker du deg til en hitlerbart. 

Anonymkode: 2d463...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det nesten ingen som har slik bart lenger. Som kjent var Chaplin en av heltene til Hitler, og Hitler kopierte derfor barten. Litt som at Jan Ivar «Mini» Jakobsen var så stor fan av Jahn Teigen at han endret navnet til Jahn Ivar Jakobsen. 

Tenker at om man hadde kalt det Chaplin-bart i stedet, som det egentlig er, så ville ikke folk hatt så mye i mot det. Selv har jeg et ansikt som «passer» til tynn bart, men kan jo ikke ha det fordi folk bare tenker Hitler eller nazist med en gang. Synes det er leit.

Hadde dere tenkt «nazi» om dere hadde sett en med litt smal bart?

Anonymkode: 7d7dd...cd4

Hæ Chaplin som lagde en satirisk film om Hitler der han parodierte han, og som attpåtil var jøde, var nok ingen favoritt av Hitler. Om så var tilfellet, var det nå alldeles ikke gjensidig. Chaplin hadde iallefall ingenting til overs for Hitler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje han ikke var jøde... Mulig jeg tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis fordi Hitler er mer kjent rundt om i verden enn Chaplin.. :(
Samme med swastika også... Alle forbinder jo det med nazistene etter at de tok det i bruk, mens det opprinnelig sto for noe helt annet enn hva disse nazirassene sto for.


https://no.wikipedia.org/wiki/Hakekors

Anonymkode: d6ec3...2ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hæ Chaplin som lagde en satirisk film om Hitler der han parodierte han, og som attpåtil var jøde, var nok ingen favoritt av Hitler. Om så var tilfellet, var det nå alldeles ikke gjensidig. Chaplin hadde iallefall ingenting til overs for Hitler. 

Ja Diktatoren, en fantastisk film (filmet i 1939 og utgitt 1940).


 

 

17 minutter siden, Maleficenta skrev:

Eller kanskje han ikke var jøde... Mulig jeg tar feil. 

I følge wikipedia var han på morssiden i slekt med en engelsk undergruppe av romanifolket og stolt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den type bart var populær på den tiden før hverken Chaplin eller Hitler gjorde den berømt/beryktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Hæ Chaplin som lagde en satirisk film om Hitler der han parodierte han, og som attpåtil var jøde, var nok ingen favoritt av Hitler. Om så var tilfellet, var det nå alldeles ikke gjensidig. Chaplin hadde iallefall ingenting til overs for Hitler. 

Hitler adopterte Chaplins bart 10-15 år før den parodien kom. Etter parodien var han sikkert ikke fan lenger.

Anonymkode: 7d7dd...cd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

På norsk heter det det.

Anonymkode: 7d7dd...cd4

Hei jeg kommer fra kildedirektoratet. Ber deg vennligst komme med en kilde som underbygger påstanden. På forhånd takk for hjelpen.

Anonymkode: eeaae...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei jeg kommer fra kildedirektoratet. Ber deg vennligst komme med en kilde som underbygger påstanden. På forhånd takk for hjelpen.

Anonymkode: eeaae...f84

Hva heter det på norsk, mener du? Toothbrush-moustache? Veldig norsk, det ja

Anonymkode: 7d7dd...cd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange Google-treff får du på tannkostbart liksom....

Anonymkode: e8229...007

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall det hva du vil- men INGEN ansiktsform kler denne barten. 

Anonymkode: 89ba9...6b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...