AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Jeg ble påvist HPV rett ved inngangen til skjeden (Fourchette). Dette ble funnet ut av fordi jeg sprakk opp ved penetrering. Celleforandringene ble fjernet med laser. Ble fortalt at det oppsto arrvev som er mindre elastisk, slik at jeg blant annet burde gjøre tøyeøvelser. Over 1 år senere var det ikke vist celleforandringer der, men jeg sprekker fortsatt opp ved penetrering. Det går greit i noen støt inn og ut, men så begynner jeg å blø. Jeg har prøvd å tøye vevet en stund, så jeg tror ikke det vil hjelpe mer. Har noen opplevd dette? Jeg skulle så inderlig slippe å sprekke opp og få vondt slik at samleie skal være godt og gjennomførbart. Anonymkode: a13a6...479
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Det tar mer enn 1 år og strekke ut arrvev i skjeden. Du må tøye omtrent hver dag i 2-3 år. Anonymkode: 38204...7b6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det tar mer enn 1 år og strekke ut arrvev i skjeden. Du må tøye omtrent hver dag i 2-3 år. Anonymkode: 38204...7b6 Takk for svar! Vet du hvilke øvelser som er best og mest effektivt? Til nå har jeg i hovedsak tatt tak i begge sider av skjeden og dratt fram og tilbake på begge sider samtidig. Jeg leste på Aleris: «Det er vanlig å få veiledning av en fysioterapeut eller gynekolog og få noen gode øvelser som gjøres jevnlig», men jeg fikk ikke vist spesifikke tøyelvelser ts Anonymkode: a13a6...479
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå