Gå til innhold

Stay The Fu## Home! Life Over Matter!

Var du hjemme i dag?  

48 stemmer

1. 1. Var du på demonstrasjon eller holdt du deg hjemme i dag?

• Demonstrerte for Black Lives Matter! og bryr meg ikke om smitten!
      3
    • Holdt meg hjemme fordi Korona krisen er viktigere enn alt annet!
      45

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vel det eneste riktige i Korona tider. Tross alt vil man jo ikke at minoritetsgrupper skal dø unødig vel? Selv om det er trist at det finnes mennesker som myrder andre mennnesker, så er det vel vikitgere å ikke bidra til at man blir morder selv ved å spre smitte.

Eller hur?

Anonymkode: 2ab5f...c13

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Og jeg skjønner ikke hva folk tror de oppnår heller? Alle vet hva som skjer mellom politi og svarte i USA. Alle synes det er helt jævlig. Men det syntes vi i Ferguson-saken også, og utallige demonstrasjoner da endret ikke en dritt. Det kommer det ikke til å gjøre nå heller, annet enn at bestemora til naboen din kommer til å dø av korona.

Anonymkode: e724e...053

• Liker 11
Skrevet

Og hvor lenge mener du at vi skal være isolert innendørs i hjemmene våre? Jeg går ikke og demonstrerer, men jeg sitter heller ikke inne i stua 24/7. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Folk er tilbake til sine vanlige liv. De som møttes utendørs i Oslo for å demonstrere er ikke i noen større risk for å smitte enn alle de tusenvis av folkene som trasker rundt på butikkene, cafeene, festene, stranda osv osv. 

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Og jeg skjønner ikke hva folk tror de oppnår heller? Alle vet hva som skjer mellom politi og svarte i USA. Alle synes det er helt jævlig. Men det syntes vi i Ferguson-saken også, og utallige demonstrasjoner da endret ikke en dritt. Det kommer det ikke til å gjøre nå heller, annet enn at bestemora til naboen din kommer til å dø av korona.

Anonymkode: e724e...053

Er for å vise støtte, for å vise at vi er i mot rasisme, for å vise at verden følger med og vi ikke aksepterer det korrupte politiet driver med. Vi gjør det også for å vise at det er mye rasisme i Norge og, og at vi er dritt lei og at noe må gjøres. Og jo å demonstrere endrer ting. Kvinnene demonstrerte og fikk til slutt stemmerett. Homofile demonstrerte og fikk til slutt rettigheter. Så klart hjelper det å demonstrere, det er det som fungerer aller best i slike situasjoner og det endrer MYE!! Det HAR endret mye, nesten alle de store forandringene har startet med demonstrasjon. 

Jeg var ikke med på det selv, bor ikke i nærheten av Oslo og hadde jobb. Men jeg støtter de 100%! #blacklivesmatter ❤️ Vi må få slutt på den jævla rasismen over hele verden!! 

Anonymkode: eca86...86a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Og at du skrev de 2 valgene så idiotisk. Mange demonstrerte OG viste hensyn. De fikk tillatelse til å demonstrere av myndighetene og det ble satt opp forholdsregler. Så klart ville ingen som demonstrerte i Norge bidra til å spre smitte, folk brukte masker, folk brukte antibac, folk holdt så godt avstand de kunne. Det går an å bry som om mere enn 1 ting om gangen vet dere. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tankeløst og respektløst. Dette kunne blitt gjort på en annen måte. 

Anonymkode: e71d3...72d

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

Og hvor lenge mener du at vi skal være isolert innendørs i hjemmene våre? Jeg går ikke og demonstrerer, men jeg sitter heller ikke inne i stua 24/7. 

Du trenger ikke isolere deg. Det holder i massevis å respektere smittevernreglene. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av alternativene passer. Jeg bryr meg om både rasisme og smitte, men deltok ikke pga avstand. Hadde jeg vært der så hadde jeg nok dratt hjem når jeg så hvordan det ble.

Anonymkode: a5fb6...b91

• Liker 3
Skrevet
37 minutter siden, Drizzt skrev:

Du trenger ikke isolere deg. Det holder i massevis å respektere smittevernreglene. 

Hvorfor "stay the fuck home" da?

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

Hvorfor "stay the fuck home" da?

Det er ikke enten, eller. Man kan velge å være hjemme istedet for å delta i så store folkesamlinger og man kan velge å delta i mindre forsamlinger. Man kan også velge å delta i de store forsamlingene, men spørsmålet er hvilket alternativ er best. Man trenger ikke være isolert hjemme. Man kan være hjemme og man kan gå ut. Du trenger ikke være hjemme hele tiden isolert. Med alt med måte og med respekt for smittevernreglene.

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, Drizzt skrev:

Det er ikke enten, eller. Man kan velge å være hjemme istedet for å delta i så store folkesamlinger og man kan velge å delta i mindre forsamlinger. Man kan også velge å delta i de store forsamlingene, men spørsmålet er hvilket alternativ er best. Man trenger ikke være isolert hjemme. Man kan være hjemme og man kan gå ut. Du trenger ikke være hjemme hele tiden isolert. Med alt med måte og med respekt for smittevernreglene.

Du har misforstått. Stay the fuck home-klisjeen ble oppfunnet for å holde folk innendørs under lockdown. Ikke aktuelt for Norge akkurat nå. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er i risikogruppen, så var selvsagt ikke ute i går. Og nå blir det hjemmekontor igjen på meg framover. Det betyr merarbeid for kolleger, og lengre svartid for brukere.

Anonymkode: 957eb...764

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i risikogruppen, så var selvsagt ikke ute i går. Og nå blir det hjemmekontor igjen på meg framover. Det betyr merarbeid for kolleger, og lengre svartid for brukere.

Hvorfor er du så lite effektiv på hjemmekontor? Vet arbeidsgiveren din at du sluntrer unna? Vi har alle sammen hatt hjemmekontor i flere måneder, men det var virkelig ikke ok at vi jobbet mindre. Da kan du ikke forlange å få full lønn. 

AnonymBruker
Skrevet

Du vet man har blitt litt vel sort-hvitt i tankegangen når det kun er to ytterpunkter som er valgene.

De aller fleste befinner seg som regel et sted mellom de to ytterpunktene.

Jeg driter ikke i smitte, men jeg demonstrerer. Forstår at det ikke passer inn i din tankegang, men tenk, det er faktisk sånn de aller fleste av oss er. Jeg synes ikke korona er viktigere enn alt annet, men jeg synes det er noe vi skal ta alvorlig, og det gjør de aller fleste av oss.

Det er bare at noen tar totalt av, og skal dra det så utrolig langt.

Anonymkode: 687ae...205

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Hvorfor er du så lite effektiv på hjemmekontor? Vet arbeidsgiveren din at du sluntrer unna? Vi har alle sammen hatt hjemmekontor i flere måneder, men det var virkelig ikke ok at vi jobbet mindre. Da kan du ikke forlange å få full lønn. 

Ikke alle kan ha hjemmekontor hos oss, fordi vi rett som det er må ha tak i kopier fra gamle papirarkiver som ikke har blitt digitalisert. Må jeg ha sjekket noe der, må en av mine kolleger finne, scanne og oversende, i tillegg til hens egne arbeidsoppgaver. Da går det fort noen dager ekstra på den saken. Har jo selvsagt flere saker samtidig, kan ikke tvinne tommeltotter mens jeg tvinges i smittevernskontor, men noen av sakene vil bli en god del forsinket. Synd for de som må vente, men økt smittetrussel er ikke noe jeg får gjort noe med.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle kan ha hjemmekontor hos oss, fordi vi rett som det er må ha tak i kopier fra gamle papirarkiver som ikke har blitt digitalisert. Må jeg ha sjekket noe der, må en av mine kolleger finne, scanne og oversende, i tillegg til hens egne arbeidsoppgaver. Da går det fort noen dager ekstra på den saken. Har jo selvsagt flere saker samtidig, kan ikke tvinne tommeltotter mens jeg tvinges i smittevernskontor, men noen av sakene vil bli en god del forsinket. Synd for de som må vente, men økt smittetrussel er ikke noe jeg får gjort noe med.

Det er ikke andres feil at dere ikke var digitalisert det gamle arkivet deres.  

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og at du skrev de 2 valgene så idiotisk. Mange demonstrerte OG viste hensyn. De fikk tillatelse til å demonstrere av myndighetene og det ble satt opp forholdsregler. Så klart ville ingen som demonstrerte i Norge bidra til å spre smitte, folk brukte masker, folk brukte antibac, folk holdt så godt avstand de kunne. Det går an å bry som om mere enn 1 ting om gangen vet dere. 

Hva slags tillatelse fra myndighetene? Det siste jeg hørte var at myndighetene frarådet folk å møte opp på demonstrasjonene.  Har de kommet ut med noe annet senere?

Jeg så forresten et klipp fra et annet land i Europa, mener det var Nederland, hvor det var en fredelig demonstrasjon med god avstand mellom hver enkelt..

Anonymkode: 33401...5e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lol. Fuck off boomer. Nice try

Anonymkode: 07448...3e6

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

Det er ikke andres feil at dere ikke var digitalisert det gamle arkivet deres.  

Kanskje litt lurt å sette seg inn i lover før du kommenterer. Hvis man jobber med konfidensiell materiale er det ikke så enkelt å digitalisere. 

Sitat

Offentlig forvaltning er i veldig stor grad styrt gjennom lovgivningen. Derfor innebærer digitaliseringen av forvaltningen å digitalisere rettsregler. Denne boken gir bl.a. svar på
- hvordan «oversette» fra lov til programkode for å automatisere rettsanvendelsen, og
- hvordan personvern og rettssikkerhet kan bygges inn i forvaltningens digitale løsninger.

Anonymkode: 864c1...9ec

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje litt lurt å sette seg inn i lover før du kommenterer. Hvis man jobber med konfidensiell materiale er det ikke så enkelt å digitalisere. 

Anonymkode: 864c1...9ec

Har satt meg inn i regelverket og kan det ganske godt, takk. Med mindre du jobber for norsk etterretning, er det ikke umulig å digitalisere arkivet. Det er også veldig smart for å beskytte de gamle dokumentene mot brann, råte, oversvømmelse ol. 

• Opprett ny...