Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
22 minutter siden, badeball27 said:

Du fortjener million likes! Det er nettopp sånn det er!

Takk! 😄

15 minutter siden, badeball27 said:

Hvis en person yter 10% på jobb og skaper farlige situasjoner pga misforståelser, er man da rasist hvis man ikke ansetter en slik person fremfor en norsk?

Hvorfor kan man ikke bare kalle en spade for en spade. Hvorfor skal noen grupper har større fordeler og ekstra rett til å beskyttes?

Sverige gjør noe ala dette med kvinner også. De sender ut politikvinner for å fysisk legge menn i jern. Dette er først og fremst farlig for politikvinnene. Men alle er jo like (sterke) ikke sant?

Endret av Betasuppe
Videoannonse
Annonse
Skrevet
57 minutter siden, Jegern Puahate skrev:

Visste ikke at arbeiderparti ungdom var en egen rase.

Du får lese deg opp på rasisme, så vil nok du også se ordet politisk gruppetilhørighet nevnt der.

Skrevet

At det er rasisme i Norge er det vel ingen som betviler. Men skandinavia er de minst rasistiske landene i verden. Mørke mennesker er også rasister. Det snakkes kun om i media om at hvite er rasister, og det blir det selvfølgelig hat av. Hadde man behandlet ALLE som likeverdige mennesker, og ikke gitt noen grupper, basert på etnisitet/religion, spesialrettigheter, så hadde man sluppet mye av både diskriminering og rasisme. 

Den lave forventningers rasisme gjennomsyrer hele media. Still de samme kravene til en hvit mann som man gjør til en svart mann, uansett religion. Og alternative medier hadde ikke eksistert. De verste rasistene er på venstresiden. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Apis said:

Du får lese deg opp på rasisme, så vil nok du også se ordet politisk gruppetilhørighet nevnt der.

Da er jo alt rasisme, og all kritikk mot min politiske gruppetilhørlighet vil også være rasisme. Deal?

Jeg er klassisk liberalist og jeg er tilogmed en politisk minoritet i så måte :)

Endret av Betasuppe
  • Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Apis said:

Du får lese deg opp på logikk, om en utvider rasismebegrepet utover rase blir ordet per definisjon meningsløst. Noe det allerede er på grunn av overbruk.

• Liker 1
Skrevet (endret)
20 timer siden, XaoS skrev:

Det gir jo ikke mening i det hele tatt siden innvandrermiljøet består av alle disse folkegruppene du nevner. 

Jo det gir faktisk mening.  Rassisme er noe man finner i alle etniske folkelsag.  dette gjelder også innenfor miljøene til våre innvandrere.

Endret av Stina234
  • Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, Jegern Puahate skrev:

Du får lese deg opp på logikk, om en utvider rasismebegrepet utover rase blir ordet per definisjon meningsløst. Noe det allerede er på grunn av overbruk.

Så det er du som besitter definisjonsmakten? 

Skrevet
37 minutter siden, Betasuppe skrev:

Da er jo alt rasisme, og all kritikk mot min politiske gruppetilhørlighet vil også være rasisme. Deal?

Jeg er klassisk liberalist og jeg er tilogmed en politisk minoritet i så måte :)

Nope, regner ikke med du blir forfulgt og trakassert for dine politiske meninger, som jo var det som skjedde på Utøya, ei har vel regjeringen forbudt dine politiske meninger 

Skrevet (endret)
14 minutter siden, Apis said:

Nope, regner ikke med du blir forfulgt og trakassert for dine politiske meninger, som jo var det som skjedde på Utøya, ei har vel regjeringen forbudt dine politiske meninger 

Moving the goalpost. Du sa først at man må tilhøre en politisk gruppe. AUF har holdninger flertallet i Norge har omtrent, så de er neppe en minoritet. Så det kan ikke være det. Ikke er de forfulgt heller. 

Bestem deg! har forøvrig blitt trakkasert også, slengt masse dritt til meg, sagt ting som "håper du dør av kreft" osv ifb. diskusjoner.

Endret av Betasuppe
Skrevet
16 minutter siden, Betasuppe skrev:

Moving the goalpost. Du sa først at man må tilhøre en politisk gruppe. AUF har holdninger flertallet i Norge har omtrent, så de er neppe en minoritet. Så det kan ikke være det. Ikke er de forfulgt heller. 

Bestem deg! har forøvrig blitt trakkasert også, slengt masse dritt til meg, sagt ting som "håper du dør av kreft" osv ifb. diskusjoner.

Nope, du kommenterte på en kommentar jeg hadde til en påstand om at det er bare utlendinger som bedriver rasisme i Norge, da måtte jeg minne på at 78 ungdommer , derav flere ikke etnisk norske mistet livet pga politikken de stod for. 

Skrevet
Just now, Apis said:

Nope, du kommenterte på en kommentar jeg hadde til en påstand om at det er bare utlendinger som bedriver rasisme i Norge, da måtte jeg minne på at 78 ungdommer , derav flere ikke etnisk norske mistet livet pga politikken de stod for. 

Noe som er en helt idiotisk kommentar og har ca null med rasisme å gjøre.

Å kritisere noen med andre politiske holdninger er IKKE rasisme, ferdig snakka.

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Betasuppe skrev:

Noe som er en helt idiotisk kommentar og har ca null med rasisme å gjøre.

Å kritisere noen med andre politiske holdninger er IKKE rasisme, ferdig snakka.

Litt forskjell på å bli kritisert for sine politiske holdninger kontra det og bli drept er det ikke?

Skrevet
14 minutter siden, Apis said:

Litt forskjell på å bli kritisert for sine politiske holdninger kontra det og bli drept er det ikke?

Det er terror og mord pga politiske holdninger, ikke rasisme. Som det ble nevnt oppi her AUF er ingen rase, og det er utrolig useriøst og ikke minst feil å dra utøya-terror inn i denne diskusjonen.

• Liker 7
Skrevet

kom over dette innlegget frå et reklame/pr-byrå, og kjente jeg ble litt provosert, bare meg?

Skrevet (endret)
32 minutter siden, Apis skrev:

Det er stor forskjell på å kritisere noen og drepe noen. Det er helt korrekt. Likevel blir det ikke rasisme fordi om man blir drept på grunn av sine politiske holdninger. Jeg ser hvor du vil hen, men det blir ikke riktig å klassifisere det som rasisme. Det blir i så fall hatkriminalitet som er rett kategori. Rasisme kan også være hatkriminalitet, men all hatkriminalitet er ikke rasisme.

Endret av Rosa blomst
Skrevet
17 minutter siden, Betasuppe skrev:

Det er terror og mord pga politiske holdninger, ikke rasisme. Som det ble nevnt oppi her AUF er ingen rase, og det er utrolig useriøst og ikke minst feil å dra utøya-terror inn i denne diskusjonen.

34 minutter siden, Apis skrev:

2 minutter siden, Rosa blomst skrev:

Det er stor forskjell på å kritisere noen og drepe noen. Det er helt korrekt. Likevel blir det ikke rasisme fordi om man blir drept på grunn av sine politiske holdninger. Jeg ser hvor du vil hen, men det blir ikke riktig å klassifisere det som rasisme. Det blir i så fall hatkriminalitet som er rett kategori. Rasisme kan også være hatkriminalitet, men all hatkriminalitet er ikke rasisme.

Det behøver ikke være et motsetningsforhold her. Politisk motivert vold kan ha underliggende rasistiske motiver. Likevel omfavner ikke rasisme politikk, like lite som det bør omfavne religion - selv om FNs nye og utvidede rasismebegrep dessverre omfavner religion. 

Skrevet
1 hour ago, Apis said:

Så det er du som besitter definisjonsmakten? 

Det er ikke jeg som har definert hvordan logikk funker.

Skrevet
22 minutter siden, HalldirV2 said:

Det behøver ikke være et motsetningsforhold her. Politisk motivert vold kan ha underliggende rasistiske motiver. Likevel omfavner ikke rasisme politikk, like lite som det bør omfavne religion - selv om FNs nye og utvidede rasismebegrep dessverre omfavner religion. 

Vi skal la en fremmedmakt definere vår ordbruk fordi?

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Fru Solsikke said:

At det er rasisme i Norge er det vel ingen som betviler. Men skandinavia er de minst rasistiske landene i verden. Mørke mennesker er også rasister. Det snakkes kun om i media om at hvite er rasister, og det blir det selvfølgelig hat av. Hadde man behandlet ALLE som likeverdige mennesker, og ikke gitt noen grupper, basert på etnisitet/religion, spesialrettigheter, så hadde man sluppet mye av både diskriminering og rasisme. 

Den lave forventningers rasisme gjennomsyrer hele media. Still de samme kravene til en hvit mann som man gjør til en svart mann, uansett religion. Og alternative medier hadde ikke eksistert. De verste rasistene er på venstresiden. 

🙏

Skrevet
12 minutter siden, Jegern Puahate skrev:

Vi skal la en fremmedmakt definere vår ordbruk fordi?

FN er ikke en fremmed makt, vi er en del av FN. Men si meg, har jeg gitt uttrykk for at jeg støtter denne definisjonen av rasisme? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...