Gå til innhold

Gulmentos prøver på nr 2


gulmentos

Anbefalte innlegg

Jeg er 28 år og har ett barn på 3 år fra før. Vi har prøvd i ca 1 år på nr 2, men ikke ordentlig før for ca 3 mnd siden. Dvs at da begynte jeg å sjekke når eggløsning var for å treffe. Og det var bra jeg omsider gjorde, for eggløsning var senere enn jeg trodde 😅 

Er i pp3 nå, med ikm i morgen 6. juli. Jeg har siden i går hatt brunlig spotting (noen få dråper), ømme pupper og vært kvalm. Ingen murringer, og det pleier jeg å ha i dagene før mensen. 

Om ikke mensen dukker opp i løpet av natta, tar jeg en test når jeg står opp i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for dagbok! Vil gjerne følge deg her - syns det er veldig fint å bli kjent med andre i samme situasjon.

Håper dog det blir en veldig kort prøvedagbok for deg! Tenk om mensen slettes ikke kommer... speeeennende! Lykke til med testing 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Amatariel skrev:

Hurra for dagbok! Vil gjerne følge deg her - syns det er veldig fint å bli kjent med andre i samme situasjon.

Håper dog det blir en veldig kort prøvedagbok for deg! Tenk om mensen slettes ikke kommer... speeeennende! Lykke til med testing 🤞

Så koselig :)

Tok test i dag tidlig og den var negativ, men det går fint, jeg var forberedt på det. Litt kjipt er det jo når jeg er lei av at det ikke går, og usikkerheten rundt om det er noe galt med meg/han/oss som gjør at det ikke går..

Mensen har ikke dukket opp enda, men den kommer i løpet av dagen for nå har jeg mensmurringer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gulmentos skrev:

Litt kjipt er det jo når jeg er lei av at det ikke går, og usikkerheten rundt om det er noe galt med meg/han/oss som gjør at det ikke går..

Jeg skjønner tankene dine. Er det samme barnefar nå som du har med 3-åringen din? Hvis det er det så har dere iallefall klart det før en gang. Men at det skal være lett er ikke sikkert nei... Vi prøvde i 13 måneder med nr. 2, og da skikkelig intensiv prøving hver måned. Satser på at nå som du får til å kartlegge EL så skal det ikke ta alt for lang tid videre 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Jeg skjønner tankene dine. Er det samme barnefar nå som du har med 3-åringen din? Hvis det er det så har dere iallefall klart det før en gang. Men at det skal være lett er ikke sikkert nei... Vi prøvde i 13 måneder med nr. 2, og da skikkelig intensiv prøving hver måned. Satser på at nå som du får til å kartlegge EL så skal det ikke ta alt for lang tid videre 👍

Ja, det er samme mann. Husker ikke helt hvor lang tid vi brukte da, men 4-6 mnd så har jo ikke kommet så langt enda så det er jo håp :) Jeg har også vært gravid for noen år siden med en annen mann, det var ikke planlagt så jeg tok abort. Jeg VET jo derfor at jeg kan bli gravid pluss at jeg har regelmessig syklus så det er ingenting som tilsier at vi ikke skal klare det. 13 måneder ja, det skal ikke være lett. Håper det klaffe fortere denne gangen 🤞 Hvor lenge prøvde dere de to andre gangene? Fått med meg at du har endometriose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja høres ut som du har gode odds altså. Da er det bare at det må ta litt tid som skal til. Det er bare 20% sjanse til å bli gravid selv om man gjør alt riktig i en syklus.

Med nr.1 prøvde vi ikke i det hele tatt, det var faktisk på prevensjon - så da var jeg tydeligvis veldig fruktbar. Men da var jeg ung og det er maange år siden. Med nr.2 (som jeg her inne pleier å betegne som "første gang jeg prøvde") brukte vi 13 måneder. Den prøveperioden besto av lange ustabile sykluser og mye frustrasjon pga. det. Da vi skulle prøve på nr.3 var syklusen stabil og fin og jeg trodde veien skulle bli lett. Det ble den aldeles ikke, og jeg måtte gå igjennom tre aborter før spiren satt. Tok 14 måneder da til vi prøvde og den siste der satt. Så ikke rart jeg er spent nå som vi prøver på nr. 4. Hva må jeg igjennom denne gangen? Hvor lang tid vil det ta? Jeg er jo ikke noe ungfole lenger heller, så føler alt kan skje :rolleyes: Jeg har ikke endometriose, men har pcos, som i utgangspunktet ikke skal være noe hinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.6.2020 den 14.46, Amatariel skrev:

Hvordan går det med deg @gulmentos? Kom mensen? :klem:

Ja den gjorde det, som forventa utpå dagen. Var ferdig på onsdag med den. Den var litt annerledes enn den pleier. Og det som er rart er at jeg for første gang siden førstemann ble født har normal avføring (sorry, tmi). Jeg har vært kronisk forstoppa siden, men nå den siste uka er dovanene helt normale. Pluss at jeg er sulten hele tiden. Begynner jo å lure på om jeg er gravid, men det er liksom for godt til å være sant 😅 

Hvordan går det med deg @Amatariel? Jeg har ikke vært så mye her inne den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil egentlig anbefale deg å ta en enkel liten g-test når du er ferdig med en mensen som har vært litt rar. Om den er noe avvikende enten på lengde, mengde e.l så kan det være lurt. Jeg selv (og andre) har opplevd at mensen egentlig var en svangerskapsblødning. Så jeg tar alltid en g-test etter mensen, bare sånn for sikkerhets skyld.

Det går greit her, bare fryktelig trådt når jeg er bare på CD10 i dag, og sist fikk jeg EL på CD26. Så sannsynligvis har jeg mye ventetid foran meg til det skjer noe gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...