Gå til innhold

Arbeidsledig, dealbreaker?

Arbeidsledig, dealbreaker?  

41 stemmer

1. 1. Er en person uaktuell som partner dersom han eller hun er arbeidsledig? Gjelder også om vedkommende er ufør, langtidsledig, etc.

• Jeg er kvinne - Ja, det er uaktuelt å date en som er arbeidsledig
      19
    • Jeg er kvinne - Nei, jeg kan date en som er arbeidsledig
      13
    • Jeg er mann - Ja, det er uaktuelt å date en som er arbeidsledig
      1
    • Jeg er mann - Nei, jeg kan date en som er arbeidsledig
      8

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på dette med tanke på den andre tråden. Du kan gjerne utdype om du har andre forbehold.

Anonymkode: 6b89e...4ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stor forskjell på en reell arbeidssøker og en som er tilvreds med å kaffe hjemme 

Anonymkode: ee089...317

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Stor forskjell på en reell arbeidssøker og en som er tilvreds med å kaffe hjemme 

*tilfreds 

*laffe 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Men la oss si vedkommende har vært reell arbeidssøker i et par år, uten å nå opp?

AnonymBruker
Skrevet

I disse dager kan hvem som helst bli uforskyldt arbeidsledig. Det kommer sikkert ann på årsaker til ledigheten. En dagdriver som røyker hasj hver helg er vel uaktuell mens en som bare har hatt uflaks og aktivt står på er noe annet. Uføre er en kategori for seg. Inntekten er lav men stabil, så her handler det mer om hvilke begrensninger vedkommende har som vil ramme forholdet. Er er intellektuelle uføre. Jeg  hadde ikke orket en partner som snakket sykdom hele tiden. Ikke sunt med begge hjemme heller. =Null egentid. Så nei, ville ikke datet en ufør (om jeg hadde vært singel). 

Anonymkode: 34c28...fd5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke et problem for meg, så lenge det ikke er en kvinne som er en ekte "naver" (Bare daffer hjemme og ikke gidder å få seg noe å gjøre, tiltross for at hun er arbeidsdyktig nok til å jobbe som frivillig eller i en liten stilling f.eks)

Anonymkode: bc5dc...07d

AnonymBruker
Skrevet

Å daffe hjemme er særdeles behagelig:-)

Anonymkode: 2e601...8c6

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på. Svarte nei, da det ikke trenger å bety noe så lenge det er midlertidig. Får ikke jobb nå selv grunnet korona, men det er jo bare et spørsmål om tid. Har vært på dater i det siste for det, selv om jeg er mann og opplyste om situasjonen innledningsvis. Kvinner er langt mer forståelsesfulle i virkeligheten enn på nettet, hvor man skulle tro at alle kvinner leter etter grunner til å ikke date noen.

Anonymkode: 70ea4...c58

Skrevet

Etter korona så er ganske mange blitt arbeidsledig..jeg er arbeidsledig selv og kunne godt ha datet en arbeidsledig mann så lenge han forsøker å komme seg i jobb som jeg gjør..så kan vi  irritere oss over NAV sammen ...det hadde vært en god deal det.

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men la oss si vedkommende har vært reell arbeidssøker i et par år, uten å nå opp?

Da er man ikke reell arbeidssøker. Selv om man ikke får drømmejobben med en gang, bør man jobbe med noe - butikk, bensinstasjon, tilkallingsvikar i barnehage eller sykehjem osv. Ved å gå hjemme i flere år mister man gradvis arbeidsmoral. 

Hvis jeg var singel nå ville det være aktuelt å date en som er blitt permittert eller arbeidsledig under coronakrisen, men da måtte vedkommende ha vist vilje til å jobbe med noe annet i mellomtiden. Det hadde vært fullstendig uaktuelt å forsørge en voksen mann. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på. Svarte nei, da det ikke trenger å bety noe så lenge det er midlertidig. Får ikke jobb nå selv grunnet korona, men det er jo bare et spørsmål om tid. Har vært på dater i det siste for det, selv om jeg er mann og opplyste om situasjonen innledningsvis. Kvinner er langt mer forståelsesfulle i virkeligheten enn på nettet, hvor man skulle tro at alle kvinner leter etter grunner til å ikke date noen.

Anonymkode: 70ea4...c58

Men corona er jo en spesiell situasjon. Det har ikke skjedd siden andre verdenskrig at så mange var arbeidsledige. I en normalsituasjon ville det ha vært uaktuelt å date noen som var langtids arbeidsledig uten å gjøre en innsats for å komme tilbake til arbeidslivet. 

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å daffe hjemme er særdeles behagelig:-)

Anonymkode: 2e601...8c6

Muligens, men du kan ikke forvente at din partner skal forsørge deg for at du skal ha det behagelig.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, ItchyBitchySpider said:

Muligens, men du kan ikke forvente at din partner skal forsørge deg for at du skal ha det behagelig.

Du trenger da ikke forsørge noen, NAV tar seg av det. Så det høres ut som en dårlig unnskyldning

Anonymkode: 59e76...96d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke om man er langtidsledig og ikke f.eks tar en annen utdanning for å få seg jobb.

Anonymkode: c783b...982

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...