Gå til innhold

Merkelige smittevernregler🤔


Tough cookie

Anbefalte innlegg

Jeg er avhengig av buss i Bergen sentrum for å komme meg dit jeg skal.  Det blir for langt å gå flere kilometer på asfalt med flere prolapser i ryggen, og sykkel funker også dårlig for meg, derfor minimerer  jeg bussing til 2-4 g i uken. 

Ofte lar jeg bare bussen kjøre forbi fordi jeg ser at setene er opptatt og jeg ønsker ikke å stå. Eller så er det mange avganger som bare kjører forbi fordi bussen er full. 

Jeg fatter ikke hvorfor Skyss ikke kan sette inn flere avganger, når de klager over at sjåfører er permittert? 

Anonymkode: 3bf10...47f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse demonstrantene har nå satt kneet mot halsen til risikogruppene i Norge, og trykket solid ned. Vi får bare håpe det går bedre for de, enn for George Floyd. Regner med det får tilsvarende konsekvenser dersom demonstrantene nå har gjort seg til mordere.

Anonymkode: 02a24...c01

Herregud....  Nå må dere smitte-hysterikerne i det selvoppnevnte Koronapolitiet roe dere ned litt snart. Det finnes pr. i dag nesten ikke smitte i Norge, men det kommer til å blusse noe opp igjen. Kanskje i sommer, kanskje til høsten, kanskje siden...  Akkurat som vanlig influensa. Det har jo forresten nesten ikke dødd noen av influensa i nedstengnings-perioden. Synes dere vi skal stenge ned landet hver influensasesong heretter? Det ville reddet mange liv...  Er vi ikke ufølsomme mordere dersom vi ikke velger å gjøre alt for å redde gamle og syke fra influensa også? Vi vet jo at nedstengning virker....  

Anonymkode: e750c...005

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har enda ikke fått en definasjon på hvordan denne rasismen fungerer?

 

Og de 4 politibetjente var ikke alle hvite, siden dere mener at bare hvite er rasister.

Anonymkode: 3930e...258

Nettopp, det var 1 asiater, 1 latinamerikansk og to «hvite».

Anonymkode: 3692d...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Drizzt skrev:

Fordi de som organiserer demonstrasjonene står på riktig side politisk. Mon tro om ytre høyre ville fått lov å samle flere tusen midt i Oslo sentrum.

Barna kan ikke se Kaptein Sabeltann i Dyreparken, men ytre venstre kan samle tusenvis midt i Oslo?

Her gjorde både regjering og politi en enorm tabbe. 

Du har jo ikke peiling. Vi har en høyreregjering Norge dersom du ikke har fått med deg det. Og neoliberalisme, den sterkeste idelologien som forsvarer folkeretten til demokratiske samlinger, er ikke i ytterkanten av noen akse. 

Anonymkode: 41acb...840

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo ikke peiling. Vi har en høyreregjering Norge dersom du ikke har fått med deg det. Og neoliberalisme, den sterkeste idelologien som forsvarer folkeretten til demokratiske samlinger, er ikke i ytterkanten av noen akse. 

Anonymkode: 41acb...840

Neida, selvfølgelig har jeg ikke peiling når jeg ikke jatter med pk-koret. Ta deg en bolle i en selvpålagt karantene hvis du var blant de hodeløse som deltok i demonstrasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Drizzt skrev:

Jo, det gjorde de. De burde stoppet dette. 

Du har misforstått noe. Det er noe som heter grunnloven blandet annet. Ok konsekvensen av å kanskje prøve å stoppe 15000 mennesker større enn å la det gå sin gang

Anonymkode: 6a938...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud....  Nå må dere smitte-hysterikerne i det selvoppnevnte Koronapolitiet roe dere ned litt snart. Det finnes pr. i dag nesten ikke smitte i Norge, men det kommer til å blusse noe opp igjen. Kanskje i sommer, kanskje til høsten, kanskje siden...  Akkurat som vanlig influensa. Det har jo forresten nesten ikke dødd noen av influensa i nedstengnings-perioden. Synes dere vi skal stenge ned landet hver influensasesong heretter? Det ville reddet mange liv...  Er vi ikke ufølsomme mordere dersom vi ikke velger å gjøre alt for å redde gamle og syke fra influensa også? Vi vet jo at nedstengning virker....  

Anonymkode: e750c...005

Nei vi trenger ikke stenge ned pga en influensa sesong. Influensa har vi god kontroll på samt vaksine. Corona er et sars virus og kan ikke sammenlignes med influensa på noen områder

Anonymkode: 6a938...314

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Drizzt skrev:

Fordi de som organiserer demonstrasjonene står på riktig side politisk. Mon tro om ytre høyre ville fått lov å samle flere tusen midt i Oslo sentrum.

Barna kan ikke se Kaptein Sabeltann i Dyreparken, men ytre venstre kan samle tusenvis midt i Oslo?

Her gjorde både regjering og politi en enorm tabbe. 

Ernas Twitter-melding i går var ganske klar tale. Hun fordømmer dem som dreit i smittevern i går. 
Samtidig kan regjering og politi nødvendigvis ikke stanse folk fra å benytte ytringsfriheten til å demonstrere.

Anonymkode: 39e52...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...