Gå til innhold

Legging 6 mnd gammel baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han har sovnet til puppen siden fødsel. Nå den siste mnd så har han måtte ha hvet pupp i  munnen i intervaller på 30 sekund for så å bytte. Hele natten fra kl 02-07.. Begynner å bli rimelig sliten. 1 mnd med ca 1-2 timers søvn tilsammen per natt. Blir litt tåkete da. 

 

Trenger råd og tips. Har snakket med hs, men alt jeg får er "ååh jaaaa, jeg forstår, jaaa uff ja" 

 

Han er en fantastisk blid og fin gutt hele dagen dagen. Elsker mat, bæsjer som sin far og sover godt på dagen.

 

Det var denne vanen med pupp i munnen  på natta.. Har prøvd å ikke la han sovne til pupp men da skriker han helt til jeg gir meg. 

 

Despo... What to do. Skal jeg bare fortsette til han sover tyngre? For det virker på meg som han blir urolig av de puppen han også. 

Anonymkode: 5f379...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hard du prøvd å gi han litt mer mat på dagtid? Kanskje han er mer sultet på natten og våkner derfor oftere? Siden han vil bytte pupp tyder jo det på at han ikke bare vil ha kos, men også mat.

Har dere prøvd med smokk? Kun en av tre av mine barn har tatt smokk- og det har vært litt mer slitsomt for meg fordi de har brukt meg mer som smokk. 

 

Skjønner at det er slitsomt! 

 

Anonymkode: cf4c7...b77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ikke vært i samme situasjon som deg, men hos oss hjalp faktisk grøt på kveldstid (med avokado i for å få mer langsomt fett) på nattesøvn. Baby sovnet dypere og trengte mindre mat. Vet ikke når og hva dere gir av fast føde, men kanskje verdt et forsøk? Mange advarer jo mot magevondt ved grøt på kveldstid, men det virker jo som om du ikke akkurat har så mye nattesøvn å tape. 

Anonymkode: f99e2...57f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Han spiser nesten 4 måltider til dagen. Så tror han får i seg nok.

Han må ha puppen for å falle til ro på kvelden, og det er den eneste trøsten om han er overtrøtt e.l 

Så virker som om han bare er så liten at det er et veldig sterkt behov..

Så da jeg prøvde å roe han uten pupp i kveld så gråt han så sårt i 20 min mens jeg lå å trøstet og sang for han. Føler jeg har ødelagt han for livet... 

Ts 

Anonymkode: 5f379...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :)

Han spiser nesten 4 måltider til dagen. Så tror han får i seg nok.

Han må ha puppen for å falle til ro på kvelden, og det er den eneste trøsten om han er overtrøtt e.l 

Så virker som om han bare er så liten at det er et veldig sterkt behov..

Så da jeg prøvde å roe han uten pupp i kveld så gråt han så sårt i 20 min mens jeg lå å trøstet og sang for han. Føler jeg har ødelagt han for livet... 

Ts 

Anonymkode: 5f379...532

Ååååå. Kan love deg at det har han ikke. 
Kan trøste deg med at de fleste har stunder der de føler de gjør noe som ødelegger ungen for livet. Ikke noe god følelse, men så lenge du har vært der med han og trøstet han så har du ikke gjort noe galt! 
Vi som kom med noen råd tidligere er jo ikke der, så det er du som må kjenne hva som er rett. 

Anonymkode: cf4c7...b77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ååååå. Kan love deg at det har han ikke. 
Kan trøste deg med at de fleste har stunder der de føler de gjør noe som ødelegger ungen for livet. Ikke noe god følelse, men så lenge du har vært der med han og trøstet han så har du ikke gjort noe galt! 
Vi som kom med noen råd tidligere er jo ikke der, så det er du som må kjenne hva som er rett. 

Anonymkode: cf4c7...b77

Nå fikk jeg helt klump i halsen ❤ Tusen takk for gode ord som betyr veldig mye! 

Lå sammen med han hele tiden. Han har aldri trengt å gråte slik som nå, og er egentlig en energisk, tilfreds liten gutt som er flink til å si ifra med lyder fremfor gråt. Så det rev ekstra hardt i hjertet..

Men tenker at han kanskje er altfor liten til å skulle begi seg ut på noe endring av vaner som tydeligvis er såpass viktig for han. Dette er jo bare en promille av livet. 

Ts 

Anonymkode: 5f379...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd med smokk? Du nevner overtrøtt.. går det bedre hvis han ikke blir overtrøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...