Gå til innhold

Noen som har reist hjem fra sykehuset rett etter fødsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sykehuset jeg skal føde på har restriksjoner ifbm koronaviruset, og far er derfor ikke velkommen for å være på sykehuset under barsel. 

Jeg syns det er veldig trist at han ikke kan være der, og vurderer å reise rett hjem igjen rett etterpå. Gitt at jeg har hatt en fødsel uten komplikasjoner og føler meg i fin form. Prøvene av babyen skal vi selvfølgelig komme tilbake for å ta.

Er tredjegangs, så har god kontroll på amming og stell av en nyfødt. 

Noen som har reist hjem kort tid etter fødsel? Hvordan ble et slikt ønske møtt på sykehuset? 

Anonymkode: 9f307...b5b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er som regel ikke noe problem. Du er tredjegangs og jeg ser virkelig ingen ting i vegen for at du drar hjem. Vi vil dog at dere blir værende til barnet er 6 timer gammelt så barnelegen kan få gjort sin undersøkelse allerede før dere drar

Anonymkode: c8963...889

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok veldig bra :) på de største sykehusene som feks Haukeland begynner jo normen å bli at flergangsfødende som er friske og raske skal hjem etter 6 timer. Og når du i tillegg ønsker det selv og reiser av egen fri vilje - er nok sykehuset bare glad til 😅

Jeg skal definitivt gjøre det neste gang så sant jeg (og baby) er frisk. Måtte være på barsel en uke pga komplikasjoner første gang, og syntes det var noe herk å være der til tross for at far fikk være med hele tiden..

Anonymkode: 35fa7...569

• Liker 4
Skrevet

Reiste hjem så fort jeg kunne. Fødte 23.14 og var hjemme i min egen seng 17.30 dagen etter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reiste hjem dagen etter keisersnitt. 

Anonymkode: 761bb...6e8

Skrevet (endret)

Nr 3 kom ut lett som en plett, var hjemme 9 timer senere. Hadde vært hjemme tidligere om ikke de på sykehuset hadde brukt så lang tid på alt de må gjøre før vi kan dra.

edit: de ville ikke at jeg skulle dra hjem så tidlig fordi jeg hadde 2 små hjemme under 4, de ville jeg skulle ha "ferie" i 2 dager på sykehuset 😅Det er ikke ferie for meg 

Endret av Husfruen89
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nr 2 fødte jeg rundt kl 18 og drog hjem dagen etter rundt 11-12. Såg ingen grunn til å være der lenger. Hater å dele rom med andre og ikke få sove på fremmed plass. Ikke spesielt god mat og gamle slitte rom også på det sykehuset.

Anonymkode: dcf5a...c7d

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykehuset jeg skal føde på har restriksjoner ifbm koronaviruset, og far er derfor ikke velkommen for å være på sykehuset under barsel. 

Jeg syns det er veldig trist at han ikke kan være der, og vurderer å reise rett hjem igjen rett etterpå. Gitt at jeg har hatt en fødsel uten komplikasjoner og føler meg i fin form. Prøvene av babyen skal vi selvfølgelig komme tilbake for å ta.

Er tredjegangs, så har god kontroll på amming og stell av en nyfødt. 

Noen som har reist hjem kort tid etter fødsel? Hvordan ble et slikt ønske møtt på sykehuset? 

Anonymkode: 9f307...b5b

De fleste har vel kontroll på stell av en nyfødt, eller er det liksom noe som må læres på barsel? 😅

Anonymkode: cd06d...68a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg burde reist hjem. Lå på «koronastengt« sykehus uten far nå for en månedsnedbøren, og det var helt jævelig. Flyktet hjem kl 07:00 dagen etter. Jeg ville dratt hjem var jeg deg.

Anonymkode: cfd24...563

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere som har gjort det. Ingen av dem var førstegangsfødende, men det er jo ikke du heller. De gikk veldig fint med alle de jeg kjenner. 

Anonymkode: e973a...ada

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, reiste hjem så fort legen hadde sett på babyen. Ikke noe problem og ingen reaksjon.

Anonymkode: 0811d...ccc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste har vel kontroll på stell av en nyfødt, eller er det liksom noe som må læres på barsel? 😅

Er visst flere som må ringe på jordmor for alt mulig de trenger hjelp til med baby. Selv ringte jeg kun når jeg ville ha påfyll av morfin 😂 Baby klarte far og jeg utmerket å ta oss av selv. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis du er førstegangsfødende og ikke har noe erfaring med nyfødte. 

Anonymkode: c90d3...7ea

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri tatt i en nyfødt da jeg fikk førstemann, tror ikke jeg er alene

Anonymkode: 8e088...6c6

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis du er førstegangsfødende og ikke har noe erfaring med nyfødte. 

Anonymkode: c90d3...7ea

Jo, det var virkelig ikke vanskelig å finne ut av. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri tatt i en nyfødt da jeg fikk førstemann, tror ikke jeg er alene

Anonymkode: 8e088...6c6

Det hadde ikke jeg heller. Kjente ingen med barn. Men hva er det å lære, det meste sier virkelig seg selv 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fødte 4 på natta, ville hjem etter legesjekk. "Måtte" bli natta over pga svak bilyd på hjertet. 

Fikk reise hjem dagen etter. Reiste så tilbake før nyfødtscreening dagen etter det igjen. Angrer ikke. 

Anonymkode: 75bcf...abc

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Er visst flere som må ringe på jordmor for alt mulig de trenger hjelp til med baby. Selv ringte jeg kun når jeg ville ha påfyll av morfin 😂 Baby klarte far og jeg utmerket å ta oss av selv. 

wow. Så flink du var da. 

Anonymkode: bf20c...f00

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg kunne ingenting da jeg fikk barnet mitt. De viste meg hvordan jeg skulle gi babyen melk fra kopp om han ikke sugde ordentlig ved brystet, og de viste meg hvordan jeg skulle vaske, stelle og bytte bleie på han. Og f.eks. at babyer hater å få dratt bodyer og klær over hodet, og hvordan man skulle lirke den på med minst mulig styr for babyen. Lage stor halsåpning på bodyen med fingrene og lirke den over hodet på babyen uten å la den berøre ansiktet på barnet, så gråt de mindre av påkledningen.

Småtteri som dette ble vist meg på fødeavdelingen. Jeg hadde aldri byttet bleie på en unge før jeg lærte det på sykehuset med min egen.

Anonymkode: 704b4...89c

• Liker 22
Skrevet

Gjorde det med nr 2. Var hjemme i egen sofa 12 timer etter jeg kom til KK. Helt fantastisk!! Hadde reist tidligere om vi kunne, men måtte vente på lege og blodsukkertesting. Eneste slitsomme var at de har spart vekk «jordmor hjem», så vi måtte inn to dager: først for føllings test og så hørsel/vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...