Gå til innhold

Nav- sende inn meldekort for sent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer med sidene deres og ikke fått sendt inn meldekort. 
Så jeg har nå fått sent inn, nesten en uke for sent. Hvordan fungerer dette? Vil jeg ikke få penger for den perioden meldekortet gjaldt for? Bør jeg ringe dem? 
Hvis jeg får trekk, hva får jeg isåfall trekk for? Jeg ser jo ingenting om dette på det jeg har sent inn

Anonymkode: 23243...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring dem om du er usikker på om du er for sen. Når du er innlogget så står fristen for innsending. Den pleier å være en uke etter meldeperioden. Om du ikke sier ifra at du har problemer, og ikke tar kontakt for å prøve å få levert på en annen måte, blir du trukket. 
Hadde problemer selv en gang og fortalte til min saksbehandler at jeg hadde problem. Jeg visste ikke da at man kunne be de om å sende inn på vegne av meg, så siden jeg ikke spurte hun i samtalen om det, så gjorde hun ingenting og jeg ble trukket 14 dager. 
 

Anonymkode: 1828c...3ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ringt samme dagen fristen gikk ut. Du risikerer få trekk i pengene. Du kan alltids ringe på mandag og forklare situasjonen, men det er nav vi snakker om, så ikke hold pusten. De er ikke spesielt rause

Anonymkode: bc57e...7ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde ringt samme dagen fristen gikk ut. Du risikerer få trekk i pengene. Du kan alltids ringe på mandag og forklare situasjonen, men det er nav vi snakker om, så ikke hold pusten. De er ikke spesielt rause

Anonymkode: bc57e...7ed


Jeg tenkte først at de sikkert vet om problemene selv, men det vedvarte jo. Det var en feilmelding på deres sider. Jeg håper det går bra.. 

Anonymkode: 23243...e75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Jeg tenkte først at de sikkert vet om problemene selv, men det vedvarte jo. Det var en feilmelding på deres sider. Jeg håper det går bra.. 

Anonymkode: 23243...e75

Når gikk fristen ut da? Meldekortet kommer opp på lørdag også kan du levere helt til neste søndag, tror jeg det er. Så hvis fristen går ut på søndag så er det ikke noe problem.

Ellers så må du neste gang ta kontakt, ring dem eller skriv på ditt nav.

Anonymkode: 60362...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt problemer med sidene deres og ikke fått sendt inn meldekort. 
Så jeg har nå fått sent inn, nesten en uke for sent. Hvordan fungerer dette? Vil jeg ikke få penger for den perioden meldekortet gjaldt for? Bør jeg ringe dem? 
Hvis jeg får trekk, hva får jeg isåfall trekk for? Jeg ser jo ingenting om dette på det jeg har sent inn

Anonymkode: 23243...e75

Sender du inn etter fristen er gått ut så taper du penger for 2 uker. Det skal mye til for at du får disse pengene tilbakebetalt. Har du problemer med dataen din så må du jo kontakte nav ganske kjapt eller sende melding at du ikke kommer inn på siden din. eller så må du jo ringe så snart du ser at du ikke får sendt som vanlig ikke vente til siste liten. Vet om flere som ikke har fått penger pga kortet er sendt inn forseint og de fikk ikke pengene igjen. Det står også på nav sine sider om og sende kortet forseint. 

Anonymkode: 753cb...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sender du inn etter fristen er gått ut så taper du penger for 2 uker. Det skal mye til for at du får disse pengene tilbakebetalt. Har du problemer med dataen din så må du jo kontakte nav ganske kjapt eller sende melding at du ikke kommer inn på siden din. eller så må du jo ringe så snart du ser at du ikke får sendt som vanlig ikke vente til siste liten. Vet om flere som ikke har fått penger pga kortet er sendt inn forseint og de fikk ikke pengene igjen. Det står også på nav sine sider om og sende kortet forseint. 

Anonymkode: 753cb...dd5


Vet du helt sikkert det? 
Etter det jeg leser på sidene deres og avisartikler så ser det mer ut som om man kan bli trukket for de dagene man er forsinket, ikke de ukene man skulle registrere for?

Det hadde vært noe helt annet om det var en feil på min PC, dette var inne på deres nettsider.

Anonymkode: 23243...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det fortsatt var mulig å sende inn meldekortet er det vel ikke for sent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du sender meldekortet for sent?

Sender du meldekort senere enn kl 23.00 mandagen én uke etter at du kunne sendt det, er meldekortet sendt inn for sent.

Sender du meldekortet for sent, får du trekk på neste utbetaling for dagene fra mandag etter meldeperioden til dagen du sendte meldekortet. Sender du meldekort en dag etter siste frist, får du derfor trekk for åtte kalenderdager.

Eksempel: Hvis meldeperioden er mandag 16. mars - søndag 29. mars (14 dager), gjelder følgende: 

  • Mandag 30. mars: Jobbet du i helgen bør du sende meldekortet denne dagen 
  • Mandag 6. april: Siste dag du kan sende meldekortet innen fristen 
  • Tirsdag 7. april: Sender du denne dagen får du ikke utbetaling for dagene fra 30. mars til 6. april  

Har det gått mer enn 21 dager siden siste gang du sendte et meldekort kan du bli tatt ut av registeret som arbeidssøker hos NAV. I slike tilfeller stopper NAV dagpengene eller annen økonomisk støtte hvor det er et krav om at du er registrert som arbeidssøker.

Er du fortsatt arbeidsledig og ønsker å stå registrert som arbeidssøker, må du registrere deg på nytt og sende en ny søknad om for eksempel dagpenger så raskt som mulig.

 

Anonymkode: 753cb...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:


Jeg tenkte først at de sikkert vet om problemene selv, men det vedvarte jo. Det var en feilmelding på deres sider. Jeg håper det går bra.. 

Anonymkode: 23243...e75

Nav har ikke hatt problemer på sidene deres dager av gangen , og ihvertfal ikke 8 dager sammenhengende, Så her har du bommet totalt. Idag er det meldekort som skal sendes 06.juni, da er siste frist 15.juni. Da har man mange dager og timer en kan sende inn, så det å sende inn for sent er dumhet. Desverre

Anonymkode: 14792...fd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nav har ikke hatt problemer på sidene deres dager av gangen , og ihvertfal ikke 8 dager sammenhengende, Så her har du bommet totalt. Idag er det meldekort som skal sendes 06.juni, da er siste frist 15.juni. Da har man mange dager og timer en kan sende inn, så det å sende inn for sent er dumhet. Desverre

Anonymkode: 14792...fd0

Enig.

Hvis nav hadde hatt problemer med nettsidene så hadde det vært nyhetssak på VG. Tror nok heller det er PC-en din eller nettet ditt Ts som har vært problemet.

Anonymkode: 82373...88c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sen innlevering (etter fristen som står på sidene når du skal levere meldekortet), så blir du trukket så og så mange prosent daglig, og går man lenge nok (ikke veldig mange dagene) så blir det 100% trekk.

Dette får du ikke beskjed om, men betalingen uteblir. Selv erfarte jeg det grunnet sykdom, og trekket kom ikke på første utbetalingen, men den etterpå - så det var ikke så åpenbart hva som hadde skjedd. Men jeg klaget med legeattest, og etter et halvt års tid fikk jeg pengene utbetalt likevel.

Anonymkode: 072e6...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ts. jeg sendte inn for sendt et par ganger, men likevel før dato som stod oppført som siste frist før trekk. så trodde det bare ble avkortning, men jeg mistet 14 dager; altså en hel periode. jeg snakket med nav, og de sa at det «baller på seg», altså jeg skal ikke stole på datofristen på nettsiden.

dette ble en dyr lærdom for meg, så nå har jeg lagt inn i elektr.kalender.

Anonymkode: e356c...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal ikke mange dager til! Hentet informasjon fra NAV under her:

Sender du meldekort senere enn kl 23.00 mandagen én uke etter at du kunne sendt det, er meldekortet sendt inn for sent.

Sender du meldekortet for sent, får du trekk på neste utbetaling for dagene fra mandag etter meldeperioden til dagen du sendte meldekortet.

Sender du meldekort en dag etter siste frist, får du derfor trekk for åtte kalenderdager.

Eksempel: Hvis meldeperioden er mandag 16. mars - søndag 29. mars (14 dager), gjelder følgende: 

  • Mandag 30. mars: Jobbet du i helgen bør du sende meldekortet denne dagen 
  • Mandag 6. april: Siste dag du kan sende meldekortet innen fristen 
  • Tirsdag 7. april: Sender du denne dagen får du ikke utbetaling for dagene fra 30. mars til 6. april  

Anonymkode: 072e6...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåde deg om du bryter NAV sine frister. Da mister du alt. Selv kan de holde på og styre som de vil og bryte sine egne frister uten noen konsekvenser.

Anonymkode: 2912c...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nåde deg om du bryter NAV sine frister. Da mister du alt. Selv kan de holde på og styre som de vil og bryte sine egne frister uten noen konsekvenser.

Anonymkode: 2912c...2dc

ja det er vel ca 4 uker klagefrist for brukerne. jeg(ikke ts) sendte inn en klage, siden jeg hadde misforstått datofristen. 35 ukers saksbehandling, står det i saken.

har heldigvis spart litt, så ikke noe krise. men ekstreme forskjeller ja...

Anonymkode: e356c...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...