AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #21 Skrevet 5. juni 2020 Toalettrom med kun toalett og liten håndvask regnes ikke som et bad alene. Et bad har dusj eller badekar. De aller fleste boliger i Norge har kun 1 bad, enten med toalett eller et separat toalettrom. Så har vi de som har bygget om eller bygget på husene senere som da gjerne enten har utleieenhet separat eller koblet til bolig og da med bad med toalett. Anonymkode: 3dd79...316 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #22 Skrevet 5. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Inspirert av min tråd tydeligvis 😆 Min mor sitt hus har 2 bad, min far sitt hus har 3, mine besteforeldre sitt 2, vårt har 3. Ja, det er normalt i eneboliger. Veldig praktisk når det er 2 etasjer, at det er et bad i hver etasje. Anonymkode: cd381...fad Da er det ikke rart du skrev det var noe de fleste hadde😂Når vi flytter skal jeg se etter et hus med bad i samme etasje som soverommet. Er så lei av å våkne på natta og gå ned i første etasje for å så ikke få sove igjen. Sover litt dårlig jeg da haha. Ts Anonymkode: 4efd3...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #23 Skrevet 5. juni 2020 Vi bor i (stor) bygårdsleilighet sentralt i Oslo, og har to fulle bad og vaskerom. Men anser ikke det som vanlig for sentrumsleiligheter. Har sett noen leiligheter med fullt bad pluss gjestetoalett, men da er det som regel en leilighet av litt størrelse. Anonymkode: af9d3...78b
ToveM Skrevet 5. juni 2020 #24 Skrevet 5. juni 2020 (endret) Bor i enebolig fra midten av 60 tallet. Bare ett bad. Savner et toalett i kjelleren. Spesielt da vi hadde 3 unger boende hjemme. Bare en igjen nå. Kostet alt for mye for vår inntekt å lage 1 bad eller t.o.m bare et toalett i kjelleren. Nå føler jeg ikke samme behov. Alle andre i hus i samme årstall har som regel 1 ekstra toalett. Det som er morsomt er at han dom bygde dette huset hadde 4 unger og var rørlegger ja ja. Endret 5. juni 2020 av ToveM 2
FlyBabe Skrevet 5. juni 2020 #25 Skrevet 5. juni 2020 Enebolig fra 1978 og har to bad + et lite toalettrom.
Gjest Alkoholist Skrevet 5. juni 2020 #26 Skrevet 5. juni 2020 (endret) Ofte i gamle hus er det/har vært to bad. Ofte fordi folk hadde badet i kjelleren før, før det var vanlig med innlagt vann og do inne. Hus hadde som oftest bare to etasjer før. Kjelleren og etasjen over, med liten gang, stue, kjøkken og to-tre soverom. Endret 5. juni 2020 av Alkoholist
Carrot Skrevet 5. juni 2020 #27 Skrevet 5. juni 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, du vant. Har dere da to bad i samme etasje? Ts Anonymkode: 4efd3...2cb alt på en flate, i tillegg har vi en gjestedo.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #28 Skrevet 5. juni 2020 Foreldrene mine har et hus fra 80 tallet, og der har de et lite bad med bare dusj og en vask, og toalettet er i et eget rom. Jeg synes det var ganske irriterende når jeg voks opp siden det var på to forskjellige ender av huset. Jeg liker å ta toalett på badet 😂 var fint med det at andre kunne gå på do mens noen andre var på badet da 🙂 men vi kunne godt ha hatt 2 toalett. Dette var litt lite for en familie på 5 😅 Anonymkode: cea98...740
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #29 Skrevet 5. juni 2020 Vi bor i enebolig fra 70 tallet, har ett bad, men toalettet er separat i eget rom. Eldre eneboliger har som regel kun ett bad. De fleste hus jeg har vært i, som har vært 30+ år har kun hatt ett bad. Anonymkode: 484ce...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #30 Skrevet 5. juni 2020 Vi har ett bad, og et toalettrom. Vi bor i en enebolig fra 80-tallet. Men vi har planer om å utvide toalettromet til et lite bad. Men de fleste vi kjenner har bare ett bad, både de i leiligheten og hus. Men jeg vil ha badekar, og mannen vil kun ha dusj. Det er ikke plass til begge deler på det badet vi har, så derfor er det bedre for oss å heller ha et ekstra lite bad 😃 Anonymkode: e3d8e...e22
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #31 Skrevet 5. juni 2020 Bor i rekkehus med ett bad med toalett og et ekstra toalettrom. Nå/ hvis vi flytter ønsker jeg meg veldig to bad, to toaletter er absolutt minimum. Anonymkode: 4c62c...96f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #32 Skrevet 5. juni 2020 Hus fra 86. Vi har ett bad i kjelleren med toalett og badekar, et kombinert bad/vaskerom 1.etg med toalett, dusj og vaskemaskin/tørketrommel, og et toalettrom i 2.etg med kun toalett. Tror det er veldig vanlig med to bad i hus, eller i hvertfall to toaletter. I leiligheter er det vel ikke like vanlig. Anonymkode: 506a2...1fc
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #33 Skrevet 5. juni 2020 Kommer an på boligstørrelse. 3 etasjer, 220 kvm, 3 bad. Så nei, ikke alle har to bad. Hadde et bad i leilighetene på 40 og 63 kvm. Anonymkode: d1576...dee 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #34 Skrevet 5. juni 2020 De 3 leilighetene jeg har bodd i hadde: 1: 1 bad (uten toalett) og 1 toalettrom 2: 1 bad 3: 2 fulle bad Anonymkode: 49739...9b7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #35 Skrevet 5. juni 2020 Har rekkehus, og har bare ett. Skulle gjerne hatt to toalett i alle fall, holder lenge med én dusj Så neste hus, som blir enebolig, forventer jeg minst to Anonymkode: b4a41...eb0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #36 Skrevet 5. juni 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dæven, vi har en ny i ledelsen 😂 Ts Anonymkode: 4efd3...2cb Da blir det delt ledelse 🤪, for vi har også 4 bad. 2 bad i 2. etg med dusj, badekar, toalett og doble vasker. Det ene er i tilknytning til hoved soverom og det andre deles på 3 store barn, 1 bad i hovedetg. med dus, toalett og vask. Brukes stort sett av gjester. 1 bad i underetg med dusj, toalett og vask. Brukes mest av eldste sønn. Anonymkode: 76d48...094
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #37 Skrevet 5. juni 2020 Stort hus med påbygg, 3 bad. Bad er viktig for meg😁 Anonymkode: 19f10...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #38 Skrevet 5. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da blir det delt ledelse 🤪, for vi har også 4 bad. 2 bad i 2. etg med dusj, badekar, toalett og doble vasker. Det ene er i tilknytning til hoved soverom og det andre deles på 3 store barn, 1 bad i hovedetg. med dus, toalett og vask. Brukes stort sett av gjester. 1 bad i underetg med dusj, toalett og vask. Brukes mest av eldste sønn. Anonymkode: 76d48...094 Jeg er helt sjokkert 😂 skikkelig hotellfølelse! Vi har nå en foreløpig delt førsteplass! Ts Anonymkode: 4efd3...2cb
Banankaka04 Skrevet 5. juni 2020 #39 Skrevet 5. juni 2020 Vi har bare ett bad i huset vårt, men for å være helt ærlig, skulle jeg ønske at vi hadde to... Liksom litt mer praktisk med to bad når alle alltid er nødt til å være på badet på samme tidspunkt, osv...
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #40 Skrevet 5. juni 2020 Oppe har vi et stort bad med dobbel dusj, badekar, dobbel vask og do. I 1. etasje har vi bad med dusj, do og vask, og badet henger sammen med vaskerom som har egen utgang. Dessuten har vi sjakt fra badet oppe til vaskerommet. I kjelleren har vi to mindre bad med dusj, do og vask - de ligger i hver sin hybel og er leid ut. Anonymkode: 8e104...d3d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå