Gå til innhold

Hva skjedde med de som hater navere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har vært utrolig mange som har kritisert uføretrygdede eller generelt de som får stønad av nav, såkalt navere. Etter at Corona kom til Norge så er det veldig mange som har blitt navere på veldig kort tid. Tro om de har endret mening eller om de er glad for disse stønadene nå som de selv trenger de. Internett florert av disse nav haterne, men synes det har blitt kanskje stille fra den kanten.

Anonymkode: 6d302...b43

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo ikke hate navere, ikke bry deg som slike tapere.

Du har KRAV på dagpenger for eks, eller andre ytelser!! Det står i loven hva du har krav på, gjerne iht til hva du har tjent.

:) 

Anonymkode: 17b2d...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har misforstått begrepet "naver". 
En naver er ikke en som rettmessig går på en midlertidig stønad som dagpenger, sykepenger, uføretrygd eller lignende, men en som ikke "gidder" å jobbe og så urettmessig lurer til seg penger fra samfunnet ved å gå på sosial, eller annet.
Hvis begrepet skulle gjelde alle som får penger fra NAV så er vi aller fleste her i landet navere, dersom vi tenker på barnetrygd, sykepenger, alderspensjon osv....
 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er få som hater alle som får ytelser pr.definisjon. Det er missbruk av ytelser, og folk som ikke er villige til å bidra når/det de kan som provoserer. 

Anonymkode: 86bea...393

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en bekjent som er for lat til å jobbe. Det feiler han ingenting. Han er kronisk lat. Han er 30 og bor hos moren sin og selger og røyker weed. Han får penger av staten. Jeg må jobbe og betale skatt. Føles ut som at min lønn går rett til han. Jeg hater han for det. Det er patetisk

Anonymkode: 93cb6...43c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror som de fleste her att ingen har noe i mot reelt syke som bruker NAV.

Er de med vondt i viljen som ødelegger for de syke

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her en bekjent som er for lat til å jobbe. Det feiler han ingenting. Han er kronisk lat. Han er 30 og bor hos moren sin og selger og røyker weed. Han får penger av staten. Jeg må jobbe og betale skatt. Føles ut som at min lønn går rett til han. Jeg hater han for det. Det er patetisk

Anonymkode: 93cb6...43c

En sannhet med modifikasjoner. Du MÅ ikke jobbe. Du velger å gjøre det.

Om du ville, kunne du valgt å gjøre det den fyren du snakker om gjør.

Anonymkode: 79c92...a53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sannhet med modifikasjoner. Du MÅ ikke jobbe. Du velger å gjøre det.

Om du ville, kunne du valgt å gjøre det den fyren du snakker om gjør.

Anonymkode: 79c92...a53

Noen må faktisk jobbe for att noen slasker skal kunne velge å ikke jobbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Loff77 skrev:

Noen må faktisk jobbe for att noen slasker skal kunne velge å ikke jobbe

Du er klar over at mange klarer seg uten hjelp fra staten selv om de ikke jobber?

Anonymkode: 86cce...486

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at mange klarer seg uten hjelp fra staten selv om de ikke jobber?

Anonymkode: 86cce...486

Nå var det vel snakk om en slask som navet og om man ikke måtte jobbe ? Hvorfor komme med helt andre påstander da? Leser du og tenker før du svarer på ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her en bekjent som er for lat til å jobbe. Det feiler han ingenting. Han er kronisk lat. Han er 30 og bor hos moren sin og selger og røyker weed. Han får penger av staten. Jeg må jobbe og betale skatt. Føles ut som at min lønn går rett til han. Jeg hater han for det. Det er patetisk

Anonymkode: 93cb6...43c

Men du hjelper han jo med å snylte i og med at du ikke melder fra om det.

Anonymkode: 22e07...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Her en bekjent som er for lat til å jobbe. Det feiler han ingenting. Han er kronisk lat. Han er 30 og bor hos moren sin og selger og røyker weed. Han får penger av staten. Jeg må jobbe og betale skatt. Føles ut som at min lønn går rett til han. Jeg hater han for det. Det er patetisk

Anonymkode: 93cb6...43c

Om han selger weed så tipser du såklart politiet istedenfor å hate. Du kan tipse anonymt på politiets nettside. Bare fyll ut info og navnet hans og utelat info om deg selv (navn, adresse, tlf nr) og send inn. Da overlater du til politiet hva de gjør med infoen.

Anonymkode: 49098...ff0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snødråpe
4 hours ago, AnonymBruker said:

Her en bekjent som er for lat til å jobbe. Det feiler han ingenting. Han er kronisk lat. Han er 30 og bor hos moren sin og selger og røyker weed. Han får penger av staten. Jeg må jobbe og betale skatt. Føles ut som at min lønn går rett til han. Jeg hater han for det. Det er patetisk

Anonymkode: 93cb6...43c

Uff, så fælt du har det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, snødråpe said:

Uff, så fælt du har det

Jeg er det fint jeg. Wtf? Er du en naver eller noe?

Anonymkode: 93cb6...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag melde en slektning som snyltet for noe år siden. Sykt deilig da det ble undersøkt og de stoppet utbetalingene slik at han måtte komme seg i jobb igjen.

( og før noen flyr på meg: jeg hadde sikre beviser på at han svindlet )

Anonymkode: 22e07...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke de som får penger fra NAV, men de såkalte "naverne". De som klager på ordningene, alt er dyrt og at de ikke får nok penger, likevel kaster de bort masse penger på snus, røyk, godteri og alkohol. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest snødråpe
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er det fint jeg. Wtf? Er du en naver eller noe?

Anonymkode: 93cb6...43c

Det var da voldsomt til temperament. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vhgj skrev:

Problemet er ikke de som får penger fra NAV, men de såkalte "naverne". De som klager på ordningene, alt er dyrt og at de ikke får nok penger, likevel kaster de bort masse penger på snus, røyk, godteri og alkohol. 

 

Og de som har 5 dårlige dager i året, men som mører på året rundt med hus og hjem, naboen min er ufør, ryggen, skuldrer osv, siste årets prosjekter, svær natursteinsmur, dobbel garasje, skiftet tak, bygget terrasse +++ 

 

Anonymkode: d425b...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Loff77 skrev:

Noen må faktisk jobbe for att noen slasker skal kunne velge å ikke jobbe

Joda, men en må som sagt ikke. En velger det selv. Selv om du får det til å høres ut som at det er noe en er nødt til å gjøre.

All cred til deg, men du kan altså velge det bort.

Anonymkode: 79c92...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var her i coronatiden også, eller har du ikek fulgt med?

Anonymkode: b11c4...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...